• SSRI triptofán

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr Nő!Úr! Abban kérnék tanácsot hogy mivel napi 30 mg Citapramot kell szednem pánik betegség miatt mekkora az a mennyiség Triptofánból amit bevihetek hogy ne okozzon gondott(étrendkiegészítővel).Tudok róla hogy nem szabad nagyobb adaggal szedni SSRI-s gyógyszerrel, de tudomásom szerint pl pulykába is van belöle illetve húsokba és Fehérjeporok is tartalmaznak melyet sportoláshoz használok.De ezektől nem éreztem semmi rosszat.Mitől más ha önnállóan pl kapszulában venném magamhoz L.Triptofánt mint étellel együtt?Ha sok fehérjét fogyasztok akkor sok triptofánhoz jutva rosszul lehetek a 30 mg citaprammal együtt?5-htp és triptofán között mi a különbség?Köszönöm előre válaszát,.Üdv. E.Kristóf

        Dr. Diószegi Judit válasza a ssri témában

        Kedves Levélíró! A triptofánból jön létre az 5-hidroxi-triptofán (5-HTP), ebből pedig az 5-hidroxi-triptamin (5-HT), azaz a szerotonin. Nem javaslom SSRI szer szedése mellett a tirptofán szedését. Ételben nincs olyan nagy mennyiség és a felszívódás sem ugyanolyan, mint gyógyszer formájában.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. szeptember 25., 20:24; Megválaszolva: 2010. szeptember 28., 18:43

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...