• Mit tehetnék?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves doktorúr/doktornő! Édesanyámmal(60) kapcsolatban szeretnék kérdést feltenni.Négyszer volt már,legutóbb min 10 éve pszichiátrián,azóta is frontint szed.Néha "csak úgy" elkezd üvölteni,összevissza beszél magában és néha még akkor is szid halkan,amikor ott állok és nem veszi észre hogy hangosan is kimondja.Pár hónapja alkoholt is iszik...eleinte amikor rossz kedve volt,de ez mára mindennapossá vált.Egy-egy feles vodkát,de azt mondta ha nem iszik,úgy érzi,magasabb a vérnyomása és szédül.Nem mertem azt mondani rá,hogy alkoholista,de most mégis úgy tűnik.Az idegi állapota az édesanyja halála után(2 hete történt) nagyon megromlott,időszakosan,de naponta legalább 7-8 alkalommal sírni kezd,aztán nevet,mintha mi sem történt volna.Ezt természetesnek vettem,amíg el nem kezdett kitalálni dolgokat (ezt vagy azt megcsinálta már és közben nem).Ma volt a mélypont.Elkezdett sírni,két percenként...szipogva,furcsa,nyüszítő hangot kiadva fütyülni,énelekni kezdett,aztán üvöltött és megint magyarázott összevissza magának,végül bejelentette(sajnálom h leíom,de) hogy rohadjak meg...aztán megkérdezte hogy miért nem mondok semmit.Ez figylemfelkeltés akar lenni,vagy tényleg komoly idegi problémái lehetnek?Már nem tudok mit tenni és édesapám pedig nem akarja észrevenni,hogy a felesége furcsán viselkedik.Nagyon bánt ez az egész,ha tud,kérem adjon tanácsot.Köszönöm.

        Dr. Diószegi Judit válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Levélíró! Édesanyjának mindenképpen pszichiátriai segítségre van szüksége. Az alkoholprobléma már önmagában is indokolja, de mindenképpen szükség lenne részletes vizsgálatra és a diagnózis által indokolt kezelésre.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. augusztus 27., 13:18; Megválaszolva: 2010. augusztus 27., 14:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...