• Alvászavar

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 20-22 éves koromig nagyon jó alvó voltam, végigaludtam az éjszakát egyetlen megébredés nélkül, 8-9 órán át. 1-2 évvel ezelőtt magánéleti problémák miatt altatót kezdtem el szedni (anélkül, hogy valóban alvásproblémáim lettek volna), amit most már nem szedek. Azonban kb. 1 éve alvászavarokkal küzdök. Megébredek minden kis zajra, utána nem tudok visszaaludni... Kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e ez a korábban szedett altatótól? Gyógyítható ez valahogy? Nem szeretnék altatóval aludni, szeretnék újra "hétalvó" lenni, mint azelőtt. Lehetséges ez? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Diószegi Judit válasza a alvászavar témában

        Kedves Levélíró! Az alvászavar hátterét mindig ki kell vizsgálni és a kiváltó okot kezelni, mely lehet pszichés probléma (depresszió, szorongás), légzőszervi baj, neurológiai, mozgásszervi, urológiai, belgyógyászati eltérések. Az altató nem megoldás. Nem tudom pontosan milyen gyógyszert szedett, mert „altató”-ként eltérő típusú és hatásmechanizmusú gyógyszert is említ a köztudat, de inkább azt tartom valószínűnek, hogy az eredeti kórkép kezelésének hiánya okozza a problémát. Először ki kellene zárni az organikus hátteret, ezért keresse fel háziorvosát. Ha eltérést nem találnak, akkor pedig keressen fel pszichiátert. Emellett fontos a megfelelő alváshigiéné biztosítása: nyugodt, csendes környezet , alvás előtt kerülje az étkezést, élénkítő italok fogyasztását, tv-nézést, számítógép használatot, mert ezek túlzottan éberen tartják.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. augusztus 23., 14:20; Megválaszolva: 2010. augusztus 25., 17:54

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...