• Miért lehet ez?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Az lenne a kérdésem,hogy 3 éve vagyok együtt a párommal.Most gyermeket várunk már a 7.hónapban vagyok.Úgy volt hogy a párom kimegy dolgozni külföldre,de sajnos pénz hiány miatt nem tudott kimenni.Mikor ezt megtudtam teljesen kiborultam és sírtam.Mostmár jobban vagyok,de úgy érzem hogy már nem szeretem.Ez mitől lehet?Előre is köszönöm válaszát!

        Ujpál Zsófia válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Levélíró! Hagy kérdezzek akkor egyből vissza: mit jelentett az Önnek, hogy végül a párja nem tudott kimenni? Csalódott benne, haragudott rá, máshogy gondol most rá? Azért fontos ezeket a kérdéseket Önmagának megválaszolnia, mert sok apró, futó gondolat jelen lehet az érzelmeink változása mögött. Ezek a gondolatok pedig sokszor nem is annyira tudatosak, és szinte észrevétlenül változtatják meg a hangulatunkat. Próbálja meg végiggondolni, mi mindent jelentett ez a helyzet Önnek, milyen gondolatok társultak a tény mellé, hogy a párja nem tudott kimenni pénz hiánya miatt! Amikor például haragszunk valakire, és ezt nem fejezzük ki, vagy akár fel sem ismerjük magunkban, az akár a szeretet érzésének rovására is mehet. Azt nem írta, mennyi időre ment volna ki a párja külföldre, de talán valóban inkább Ön mellett a helye, hiszen a közös babájukat várja, és már a 7. hónapban van, szüksége van a társára! Mindehhez még hozzátenném, hogy várandós állapotban az érzelmi ingadozások gyakoribbak, hiszen ezekben az időszakokban a hormonműködésünk is átalakul, változik, ami pedig igenis hatással van az érzelmeinkre, ezek hevességére, változékonyságára! Minden jót kívánok!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Ujpál Zsófia
        pszichológus

         Ujpál Zsófia

        Kérdés: 2010. augusztus 23., 13:53; Megválaszolva: 2010. augusztus 25., 10:59

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...