• Álmatlanság?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktorúr/doktornő! Furcsa dolgokat produkálok mostanában. Nagyon rossz alvó vagyok, ami azt jelenti, hogy csak teljes csöndben, és nyugalomban tudok aludni, minden kis zajra azonnal ébredek, és mindig hosszabb ráhangolódás kell, mint az átlagembernek. A fél óra általában a minimum. Tavaly volt egy rosszullétem éjszaka, ami anginás tüneteket produkált, de az EKG semmit nem mutatott ki, mellesleg aktív, testmozgást végző, az étrendjére nagyon odafigyelő ember vagyok. Az ügyeletes orvos egyből levágta, hogy pánikrohamról van szó. Azaz eset a nagy kánikulában volt. És idén a dolog újrakezdődött, szintén a nagy melegben, majd elmúlt, lévén most időnként, mikor már több napja nem megy a jó alvás, beveszek egy Frontint vagy iszom egy erős citromfűteát, esetleg megiszok 1-2 sört lefekvés előtt. Most viszont ezek sem segítenek. Mindig alszom valamennyit, csak nagyon keveset (3-4 órát), és sokat forgolódom. Viszont különösebben nem érzem a kialvatlanságot, és álmosságot/fáradtságot sem, viszont nyugtalanít a dolog. Kérdésem: lehet-e ez a melegtől, illetve attól, hogy pár napja szabin vagyok. Egyébként termelésirányító vagyok, így nagyon korán kelek általában, és napi 6-7 óra alvással vagyok. De inkább 6. Szóval elképzelhető, hogy jelenleg ennyire extrém módon kevés igényem van az alvásra, és felesleges az aggódás? 65 kiló vagyok 177 centihez. Minden hétfő-szarda-péntek felsőtestre edzem, nyújtok, pihenőnapokon sokat sétálok. Délelőttönként csak gyümölcs, műzli, joghurt, napi egyszer hús, vagy más fehérje bőségesen, este hat után nasi.

        Dr. Diószegi Judit válasza a alvászavar témában

        Kedves Levélíró! A kialakult alvási ritmusunkat számos dolog felboríthatja, mely megváltoztatja az életünket. Előfordulhat ilyen például szabadság, utazás alatt is, de ennek az állapotnak később rendeződnie kell. Az időjárási frontok, kánikula is befolyásolhatja negatív irányban az alvást. Alvásproblémákat egyébként számos testi és pszichés betegség is okozhat (depresszió, szorongás), ezért azt javaslom, amennyiben nem javul a probléma, keresse fel először háziorvosát kivizsgálás miatt, aki szükség esetén tovább irányítja egyéb szakrendelésre. A leírt rosszulléte lehetett pánikroham, ha organikus eltérés nem igazolódik a háttérben, ennek megállapításához szükséges pszichiátriai vizsgálat. A Frontin szedését szakorvosi kontroll nélkül nem javaslom.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. július 29., 07:16; Megválaszolva: 2010. július 31., 13:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...