• Agyas legény

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Diószegi dr.nő! Több alkalommal is írtam már Önnek, lehet, mostani írásomból esetleg vissza is emlékszik a korábbiakra, ezúttal most nem másolom be ezeket, túl hosszú lenne. Cipralexet kaptam 2009. decemberében, napi 10 mg előírással, szorongásos tünetekre, pánikzavarra. Amúgy a szedés kezdete után 2 hétig nem volt tünetem, de miután orvosom "elárulta", hogy ez csak a gyógyszer miatt van, és akinek erős a személyisége, a tudata, az le is tudja rontani a gyógyszer hatását, már a pszichoterápia után rögtön rosszul lettem. A terápián-ha az általam elmondott mondóka és az orvosi válasz annak tekintendő-sem jobban, sem rosszabbul nem voltam, semmiben nem segített, nem ártott, nem tudtam meg semmit, még azt sem, hogy mi a bajom.Ui. az orvos azt mondta, hogy nem kell ezt bekategorizálni, egy kis szorongás, pánik, depresszió lehet, félév után mondott annyit, hogy generalizált szorongásnak gondolja. Hát ez ennyire bizonytalan, hogy 7 hónap után sincs dg az elmondott tüneteimre? Kértem a CT vagy MRI lehetőségét, amelyre mágneses biorezonancia vizsgálatot ajánlott inkább...A csakráimmal is van valami, a 7-est kellene kinyitni(??), de eddig nem volt még rá idő...orvosom szerint. Értem, hogy a visszajáró beteg jó beteg, de ezzel nem vagyok kisegítve, így úgy gondolom, nem érdemes ehhez a magánorvoshoz fordulnom. Várom szíves reakcióit az eddigiekre és az ezutáni kérdéseimre! Fő kérdésem:Dr. nőhöz lehet-e fordulni TB vagy magán betegként? A Cipralexet nem szedem, fokozatosan elhagytam, pár hét alatt csökkentve az adagot. Rémálmaim voltak, és elolvasva a betegtájékoztatót, jöttem rá, hogy ezek a tablettától vannak. Ahogy felére csökkent az adag, szinte rögtön elmúltak. Azóta sincsenek. Persze a sexuális aktivitásom is csökkentette, az elélvezésig is nehezebben jutottam el, de ez nem volt nagy gond. 2-3 hete semmit nem szedek már be, abszolút nem rosszabb a helyzet,ergo a szedéstől sem voltam jobban. Sőt: a szorongások is esetiek, néha törnek rám, aztán elmúlnak. Ezzel már el is éldegélnék... A szorongásom tárgya: 1 évvel ezelőtt kezdődött, folyton az egészségi állapotomon aggódtam( vérnyomás, szív, kardiológiai kivizsgálás megvolt, minden ok:)) Aztán jött az, hogy megőrülök, megőrültem, őrült vagyok, stb...Ennek oka: nagynéném anno(30 évvel ezelőtt) megőrült(?, dg-t nem tudok). Férje verte, rosszul éltek,aztán egy napon félrebeszélt, dübörgő lovakat emlegetett, és kést rántott az apjára...leszázalékolták, a gyógyszerektől jól meghízott, de otthonában él. Szóval emiatt én skizofrénnek gondoltam magam vagy egy fél évig, ettől rettegtem, szorongtam, kerestem magamon a tüneteit... idén június közepén más jellegű tüneteket észlelek (korábban leizzadás, kimelegedés, állandó pisilés, amely viharosan tört rám, sokszor alig bírtam visszatartani a wc-ig, fejfájás, rossz hangulat). Az agyam úgy lüktetett 15-én, mint 1 gennyes fog, jó, hogy ki nem ugrott a helyéből. Aztán csitultak a dolgok, de ebben a hónapban már folyton azt érzem, hogy az agyam nem érzéketlen, mint ahogy az ép fogát sem érzi az ember, hogy a helyén van. hanem dühöng(ök) apróságokon, és attól félek, nehogy hamis illúzióim legyenek, nehogy valamilyen félelmem valóságosnak érezzem, már nem tudom néha eldönteni, hogy érzem-e azt, amit nem szabadna (pl. mintha az agyam külön életet élne(?, függetlenedik tőlem?) Szó mi szó: az agyammal van panaszom, rendellenesnek érzékelem. Mi lehet a gond? Ha egyébként kikapcsolok, totál semmi bajom, tünetem nincs. Dühöngésekre, dühösségre, ordibálásra vagy 15 éve képes vagyok, apró dolgok miatt, aztán elmúlik, de közben aza gyam szorong vagy fáj (kiugrik a helyéről?) Én vagyok a Képzelt beteg? Vagy tényleg skizofrénia? Amúgy ugyanúgy érdekelnek a hobbiaim, mint régen, élveztem a nyaralást, de ott van az agyam... Köszönettel: Attila

        Dr. Diószegi Judit válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Levélíró! Köszönöm bizalmát, de nekem jelenleg nem áll módomban pácienst fogadni. Úgy gondolom, hogy számos jó kollégát tud megkeresni akár TB finanszírozta keretek között, akár magánrendelésen. Fontos a jó orvos-beteg kapcsolat, a bizalom, ez már önmagában terápiás értékű. A pszichiátrián belül előfordulhat, hogy nehezebb pontos diagnózist felállítani, mivel a panaszok többféle kórképben is megjelenhetnek, ugyanakkor az is jellemző, hogy a kórképek változnak, újabbak jelenhetnek meg. Ha organikus ok kizárt, akkor nem indokolt képalkotó vizsgálat készítése, de ezt a kezelőorvos tudja legpontosabban megítélni. A Cipralex terápia során valóban jelentkezhetnek zavart álmok, de a lehetséges mellékhatásokra jellemző, hogy inkább a kezelés kezdetekor jelentkeznek, később csökkennek. Tudnia kell, hogy a gyógyszeradagot fokozatosan lehet csökkenteni, mert jelentkezhetnek kellemetlen panaszok. Ugyanakkor egy depressziós epizód 3-9 hónapig tarthat, a kezelést a tünetmentesség után még 6-7 hónapig folytatni szükséges, de lehetséges, hogy több gyógyszert ki kell próbálni, míg megtalálják a megfelelőt. A szorongásos kórképek kezelése, pedig 6-12 hónapot, esetleg hosszabb időt igényel. A pszichoterápia, pedig szerves része a kezelésnek. A furcsa érzést, melyet említ, részletes pszichiátriai vizsgálat során lehetne pontosan diagnosztizálni. Furcsa testérzés lehet testi hallucináció is, de pánikrohamban is jelentkezhet a saját test furcsa észlelése. Hallucináció nem csak skizofréniában, hanem súlyos depresszióban, mániában, bizonyos szerek szedésekor vagy éppen megvonásakor is jelentkezhet. Jelentkezzen ismét pszichiáternél, hogy pontos diagnózist tudjanak felállítani és megfelelő kezelést indítani.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. július 22., 20:56; Megválaszolva: 2010. július 28., 13:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...