• Szociálfóbia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/ Úr! Kisgyermek korom óta szociálfóbiával küzdök. Szakorvoshoz nem jártam, szüleim nem vittek el.Később sem jártam kezelésre mert nem tudtam mi a bajom.Csak mostanában kezdtem utána járni annak hogy mi okozhatja a pánikrohamaimat innen tudom hogy szociálfóbiám van/volt. Voltak rosszabb és jobb időszakok de az utóbbi időben egyre rosszabb.Mára már olyan szintre jutott a problémám, hogy már annak a gondolatától is bepánikolok, hogy ki kell mennem az utcára emberek közé főleg ha tudom hogy pl boltba vagy postára kell mennem.Van ennek a problémának megoldása? Élhetek valamikor is normális életet? Két kisgyermekem van és miattuk is szeretnék kilábalni ebből. A fóbiám miatt már depressziós is lettem és ezt megsínyli a családom is. Kérem segítsen, nem akarok tovább szenvedni emiatt. Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Diószegi Judit válasza a pszichés problémák témában

        Kedves Levélíró! A leírtak alapján valóban felmerül a szociális fóbia, de az is lehetséges, hogy speciális helyektől, helyzetektől (is) szorong. Részletes pszichiátriai kivizsgálásra van szükség. A szociális (és esetleg más) fóbia kezelése antidepresszáns gyógyszerek szedését jelenti, kezdetben kiegészítve szorongáscsökkentőkkel, melyek később elhagyandóak. Ugyanakkor többféle pszichoterápiás módszer is hatékony ebben a kórképben. Pszichiátriai szakrendelést indokolt felkeresnie.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. július 07., 09:58; Megválaszolva: 2010. július 08., 14:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...