• Rejtett kancsalság és PTSD?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! Poszttraumális stressz betegként véletlenül észrevettem, hogy ha letakarom az egyik szemem, és türelmesen meredek előre, hirtelen - a szem furcsa optikai váltásával párhuzamosan - szinte minden szorongásom megszűnik, életemben soha nem tapasztalt nyugalom köszönt a testemre. Viszont ha ez az optikai váltás elmenne a végsőkig, tehát a teljes nyugalomig, ott - képtelenségnek tűnhet, de többször láttam, a lehető legnyugodtabb állapotban - a kétéveskori trauma egyik iszonyú képe tűnik elő (tévképzet azért sem lehetne, mert korábban történt ez, mielőtt bármit is tudtam volna a traumáról). Lehetséges lenne, hogy a trauma képe "beleégett" a retinám foveális terébe, és ezért - hogy az agyam "kiblokkolja" a képet, ami a PTSD szokványos tünete - a szemlencsék kétéves korom óta úgy állnak, hogy elkerüljék a foveát? Két szemmel a nyugalmi érzéshez úgy tudok közelíteni, ha minél jobban kancsalítok: képtelenségnek hangzik számomra is, de tisztán érzem (a szemeimmel), hogy akkor nyerném vissza a normális látásomat, ha a szemeim mintegy "átfordulnának" (azaz az izmok visszaállítanák a szemeket a párhuzamos állásba, de a fókusz megmaradna). Várom válaszát, és kérésére több információt is adhatok.

        Dr. Diószegi Judit válasza a stressz témában

        Kedves Levélíró! PTSD esetében a traumás eseményt az adott személy újraélheti emlékezés, álmok, illúziók, hallucináció szerű állapotok formájában is. A leírtak inkább ez utóbbira utalnak. Ugyanakkor az érzet, mely a "szemek átfordulására" utal, inkább testi hallucinációt jelenthet, mely más kórképben is megjelenhet. Mindenképpen szükség lenne pszichiátriai kivizsgálásra, mely tisztázná a pontos tüneteket és annak megfelelő diagnózisokat.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. június 26., 19:17; Megválaszolva: 2010. június 28., 15:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...