• Belső remegés, nyugtalanság érzése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Úr! 44 éves, pánikbeteg nő vagyok. Gyógyszereimet rendszeresen szedem. Viszont sajnos jelentkezett egy új, eddig számomra ismeretlen tünet, amit még soha nem éreztem, még a pánik rosszullétek alatt sem. Ez pedig a belső remegés érzése, amit pihenéskor, lefekvéskor tapasztalok - napközben, mikor a napi tevékenységem, munkám végzem, nincs semmi bajom, jól érzem magam. Legyen szó esti , vagy hétvégén egy délutáni pihenésről, ahogy ellazulok, ez körülbelül 15-20 perc, belső remegést érzek, úgy érzem, mintha a szerveim is remegnének. Ilyenkor tapasztalom, mintha a pulzusom is feljebb menne kicsit, a fejemben olyan szédülés, ájulásérzést, forróságot érzek. Mivel pánikbeteg vagyok, nagyon megijedek ilyenkor és sokszor kötötem már ki ügyeleten. Az ügyeleten az orvosok ezt a tünetet is "ráfogták" a pánikbetegségemre. Elnézését kérem, hogy így írom ezt a szót, de képtelen vagyok elhinni, hogy a belső remegés érzése, amit még sosem éreztem még rohamok esetén sem, a pánikbetegség tünete. Munkám nem stresszes, magánéletem kiegyensúlyozott. Már ott tartok, hogy lefeküdni, lepihenni sem merek a remegés érzése miatt. Pszichiáterem a gyógyszeradagot megemelte, vagyis reggel 20 mg Seropram, 0,5 mg Rivotril, este pedig 1 mg Rivotril. Már egy hónapja a megemelt adagot szedem, a tünetem mégsem múlik. Mi lehet az oka? Mi bajom lehet? Már olyanra is gondoltam, lehet, hogy agydaganat vagy valami agyi betegségem van. Szeretném még megjegyezni, hogy kb. fél éve rendszertelen a menzeszem, van, hogy kimarad 1 hónap, voltam nőgyógyász orvosnál, aki megvizsgált, a citológiai eredményem P1-es lett. A kimaradásra pedig azt mondta a doktor úr, hogy ebben a korban már előfordul ilyen, de még nem beszélhetünk változókorról. Kedves Doktornő/Doktor Úr! Nagyon szépen kérem mielőbbi válaszát, mert nem tudok menyugodni, mi lehet velem, mitől van ez a belső remegés! Nagyon félek, hogy valami súlyos betegségem van. Kérem szépen, ha tud, holnapi nap, vagyis pénteken, 04-én szíveskedjék megírni válaszát. Annyira félek! NAGYON KÖSZÖNÖM!  

        WEBBeteg szakértő válasza a pánik betegség témában

        Kedves Hölgyem!

        A belső remegés nagy valószínűséggel lelki eredetű, gondolom, hogy amikor bekerült az ügyeletre elvégezték azokat a szükséges vizsgálatokat, melyek alapján ezt a véleményt formálták. Emellett szóba jöhet még pajzsmirigy-túlműködés is, javaslom, hogy ellenőriztesse a hormonszintet, okozhatja gyógyszermellékhatás is, tekintsék át a szedett gyógyszereket a háziorvossal.

        A pánik szindróma nem egyszerű betegség, sokszor nincs nyilvánvaló ok-okozati összefüggés a stressz és a tünetek között, előfordulhat, hogy sokkal később, egy régebii szituáció miatt alakulnak ki tünetek, sokszor a stressz-szituáció nem is nyilvánvaló, csak analízissel tárható fel. Javaslom önnek, hogy a gyógyszeres kezelés mellett vegyen igénybe pszichoterápiát is, ez nagyon sokat segíthet a konfliktusok feltárásában.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.


        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2010-06-07 09:55:24; Megválaszolva: 2010. június 07., 09:55

        Tudjon meg többet: pánik betegség

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Rendszeresen van olyan tünetem, amiből a neten olvasottakból arra következtetek, hogy Tourett-szindrómám van, de legalább is tic-elek. Köhögök, krehácsolok már több éve, hol intenzívebben, hol gyengébben, reggelente, illetve nagyobb stresszben...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbi problémával és kérdésekkel fordulok Önhöz tanácsért. Sajnos különféle gyermekkori traumáim miatt régóta küzdök többféle lelki problémával (depresszió, pszichoszomatikus tünetek, szorongás, néha...
        Kedves Doktornő! Depressziós pánikbetegséggel kezelnek már 14 éve, kezdetben több, aztán kevesebb gyógyszerrel. Napi 1 Paretin 20 mg-os, 3x1 0,5-ös Frontin volt a legtöbb, amit szedtem. Nagyon stresszes volt a munkahelyem, teljesen kikészültem....
        Üdvözlöm Convulex 500 mg reggel este 1 Velaxin 75 mg reggel ezeket szedi apukám 1 éve minden nap . Szeretné tudni, hogy mi történik ha a szedésüket abba hagyja milyen elvonási tünetei lehetnek ? Válaszát előre is köszönöm !
        Tisztelt doktorno, gimnazista vagyok,filozofusnak keszulok es asztrofizikusnak, van egy velemenyem a vilagrol, kiskorom ota elvartam az emberektol hogy a dolgukat tudatosan tegyék, mire felnottem rajottem ez nem igy van,egzisztencialis szorongasom van...
        Tisztelt pszichológus. Már legalább egy-két hónapja, hogy olyan mintha nem is ennek a világnak a része lennék. Az eddig jól működő emlékezetem most teljesen zavaros. Ingerlékeny, fáradékony és agresszív is lettem. Olykor annyira...
        Tisztlet doktornő! Nagyon meg vagyok ijedve. Van egy fiam,aki nappali gimnáziumban tanul.(kitúnő tanuló) A gyerek tegnap este bejött hozzám beszélgetni. Majdnem hanyatt estem. Elmondta,hogy félelmei vannak,hogy magában vagy másokban(akár...
        Kedves Dr.Nő! Történetem tavaly kezdődött,amikor is egy nőgyógyászati szűrővizsgálat után,el kezdten szépen sorba járni a szakrendeléseket.Mindig találtam valamit,amik persze nem valós problémák voltak,csak képzelt betegségek.Orvostól...
        Kedves Piroska! 3. éves egyetemista vagyok a SZTE-n. Két és fél évig voltunk együtt a barátommal, aki Miskolcon él. A távkapcsolat megnehezítette az életünket. Ő ebben a félévben végez a ME-n és egyik nap azt mondta, elfoglaltságai miatt...
        A feleségemmel megromlott a kapcsolatunk,leginkább a kommunikáció hiányában.A mai nehéz világ és a mókuskerék miatt mindenki a munkát helyezte előtérbe senki nem akart engedni a másiknak ebből folyamatosak voltak a konfliktusok ami addig...
        Már régóta úgy érzem hogy nehezen vagy egyáltalán nem tudok érezni szerelmet, szeretetet, hiányérzetet, empátiát. Viszont ez miatt nagy bűntudatom van és nagyon rossz hogy bántom vele a körülöttem élőket. Úgy érzem ez kezd elhatalmasodni...
        Üdvözlöm! Az egészségi állapotom kb.1 éve romlott meg.Korábban sok stresszért a munkában és gyakran szédültem, nem tudtam rendesen kialudni magam,mert folyamatosan más műszakban dolgoztam(reggel,este,éjszaka),és nem tudtam rendesen enni...
        Tisztelt Doktornő! Egy éve diagnosztizáltak nálam kevert szorongásos-depressziós zavart. Cipralexet szedek reggelente napi 10 mg-ot. Nemrég próbáltam elhagyni, mert hosszabb ideje jól voltam, 2 hétig napi felet szedtem, de a jelentkező fizikai...
        Üdvözlöm. A kis unokám 3 éves, de amióta tud ellenkezni az ellen, hogy felöltöztessük iszonyúan védekezik. (úgy másfél éve)Félmeztelen mezitláb járkál a lakásban.(ez a jobbik eset)De mégis vannak helyzetek amikor menni kell és muszáj...
        Tisztelt Doktor Úr! Én egy aggódó 18 éves fiú vagyok. Nagyon szégyellem megvallani de tegnap este bepisiltem álmomban. Sajnos nem ez az első eset kb. háromszor fordult velem elő eddig kb egy egy éves különbségekkel. Nem értem, hogy miért...
        Jó napot.Tanácsra lenne szükségem.Az a helyzet,hogy állandóan szomorú vagyok és nem találom a helyemet.Nemrég kezdtem a főiskolát itt Szlovákián ahol élek,ami nekem picit nehezebb mivel szlovákiai magyar vagyok.Kollégiumban lakom,ahol...
        Kedves Doktornő! A probléma, ami miatt felkerestem Önt, az nem az én problémám, hanem édesanyámé. Én 25 éves vagyok, anyukám 45. Édesanyám elvált szülőként nevelt fel engem és húgomat. A válása óta (kb. 15 éve) nincs igazi...
        Tisztelt Doktornő! Nagyon sok orvosnál jártam, ismerem a gyógyszereket ( nem csak általuk). Azt szeretném kérdezni, milyen ötlete lenne alvásproblémára? Ami hat, pl. quetiapin, mirtazapin, nagyon rossza mellékhatásaik vannak, és délutánig...
        Kedves Doktornő! Arra a kérdésre szeretnék választ kapni, hogy mennyi idő alatt múlik el az indulatáttétel/szerelmi és egyéb érzések egy terapeuta iránt, aki kezelte az embert, ha a terápia során nem lettek ezen érzések kimondva,...
        Tisztelt Doktornő! Olyan problémával fordulok Önhöz, h nem tudok beszélni itthon a szülőkkel semmi magánéletemmel kapcsolatos dologról, még azt se tudják, h van barátnőm, mert akármilyen hülyén hangzik, sokszor ellenem fordítják a...