• Pánikroham közben lehet szívritmuszavar?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T. Doktor!

        Kb. négy hónapja pánikbeteg vagyok sajnos. Kiváltó oka, nagy valószínűséggel a családba történt halálesetek, amelyek nagyon megráztak, emellett egyetemista vagyok, és pont a vizsgaidőszak kellős közepén értek a gondok. Korábban is éreztem már, ha valami miatt nagyon izgultam, vagy ideges voltam, hogy csinál olyat a szivem, mintha kihagyna egyet, aztán egy nagyon dobban és hevesebb lesz a szívverésem. Ez a pánikbetegségem alatt is tapasztalható néha. Voltam teljes vérképen és kardiológusnál is, aki terhelési próbát is végzett. Azt mondták, hogy minden rendben van. Sokszor szorongok is. Nem régen megint előjött ez a furcsa "félreverés" de nem csak egy, hanem több is. Nagyon megijedtem. Lehet ilyen pánikroham közben, A pszichés állapotom az Ön szerint, ami kiváltja ezt?

        Lenne egy másik problémám is. Mióta pánik beteg vagyok, elég keveset eszem és rendszertelenül, mivel nincs étvágyam, fogytam is. Viszont, ha végre rászánom magam, és megjön az étvágyam és eszem egy jót, akkor utána nagyon rosszul érzem magam, majd "kipukkadok", a szívem is gyorsabban ver. Valószínű, hogy emésztési problémák? Túlterhelem ilyenkor magam?Mi lehet a megoldás?

         

        Válaszát előre is nagyon köszönöm!!

        WEBBeteg szakértő válasza a szívritmuszavar témában

        Kedves kérdező! Igen, ezeket a melléütéseket, "félreveréseket" jelentősen befolyásolhatja a stressz, pszichés állapot is. Ha a kardiológus mindent rendben talált, akkor valószínűleg ennek a számlájára írható a panaszok sűrűsödése. Lehet, hogy a veszteségek feldolgozása érdekében szakember (pszichológus) segítségét is igénybe lehetne venni, hiszen a tartós lelki terhelés nem tesz jót az egészségének sem. Az emésztési zavarok szintén ezzel lehetnek összefüggésben, az is segíthet, ha megpróbál többször, kisebb mennyiségeket enni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész

        Dr. Boros Miklós

        Kérdés: 2010-06-07 10:09:49; Megválaszolva: 2010. június 07., 10:09

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...