• gyermek pszichológia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Gyermekem problémájával szeretnék Önökhöz fordulni, amely családunk napi életét kissé zaklatottá teszi. Fiú gyermekem 12 és fél éves. Már kisebb korától fél a betegségektől, újabban ? kb. két hete ? nagyon tart a vakbélgyulladástól, konkrétabban a vele járó műtéttől, ezért a nyálát nem nyeli le, hanem vagy kiköpi, vagy zsebkendőbe üríti. Az étkezések közben állítása szerint legalább egyszer hajszálat talál, a szájában lévő falatot ezért nem nyeli le, hanem kiköpi. A reggeli felkelés után percekig mossa a száját, mert szerinte kis fehér pöttyök vannak a szája szélén. A jelzett dolgoktól feleségemmel nagyon kiborulunk, sajnos nem tudjuk, hogyan kezeljük jól a helyzetet. De tartunk attól, hogy a dolog kórossá válhat. A jövő héten több napos osztálykirándulásra mennek, nem tudjuk, elengedjük-e, mert ezzel az osztálytársakat is kiboríthatja. Arra is gondoltunk, mivel kamaszodik, ez okozza a fentieket, de tartunk tőle, hogy nem. A betegségektől való félelme sem tudjuk, miért alakult ki, amiatt nagyon óvatos. Sportol, kajakozik, az edzésen igyekszik úgy végrehajtani a feladatokat, hogy lehetőleg fájdalmat ne okozzon még akkor sem, ha egyébként nem is okozna.  Azt szeretném Önöktől kérdezni, hogy igényel-e kezelést a dolog, vagy ahogy nő, és ahogy jött, úgy el is múlik, illetve mi hogyan reagáljunk rá? Köszönöm válaszukat!

        WEBBeteg szakértő válasza a pszichológia témában

        Kedves Levélíró!
        Ahogyan írta, a fiánál már régóta jelentkezett a betegségektől való félelem, ez arra enged következtetni, hogy magától kis eséllyel szűnik majd meg ez a jelenség. A tünetek mögött fel nem dolgozott lelki problémákat, élményeket sejthetünk. A fiú a serdülőkor küszöbén áll, a kamaszkor pedig önmagában tele van változásokkal. Ezek a változások egy átlagos gyermeknek is nagy lelki terhet és kihívást jelentenek, akkor pedig különösen, ha fel nem dolgozott problémákat hurcol a lelkében. Másrészről az is elképzelhető, hogy ezeknek a változásoknak a sorozata hoz némi enyhülést, ahogyan átalakul a kapcsolata a környezetével és önmagával. Ebben az esetben is előfordulhat viszont, hogy bár a tünetek enyhülnek, megszűnnek, de amikor majd az életében valamilyen nehézséggel, traumával találkozik, ezek a problémák aktivizálódnak. A tünetek mögötti lelki problémákkal viszont nem csak a fiának van dolga, a gyermekek többnyire ugyanis csak tünethordozók, a családi rendszer problémáira reagálnak nagyon érzékenyen, és betegség formájában ütközik ki náluk. A javasolt hozzáállás első körben az elfogadás, másrészről, és a legfontosabb, érdemes átgondolniuk, hogy vajon mi az a probléma, vagy családi nehézség, amelyre ily módon reagált a fiúk. Ezek nem feltétlenül hatalmas traumák, elégséges csupán, ha a kisfiú ezt traumaként éli meg. Ehhez segítségként javaslom, hogy keressenek fel gyermekpszichológust, vagy családterapeutát.
        Minden jót kívánok!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.


        PharmaPlaza

        Kérdés: 2010-06-03 14:28:04; Megválaszolva: 2010. június 03., 14:28

        Tudjon meg többet: pszichológia

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot kívánok.18 éves lány vagyok,szakmunkás tanuló.Kb két hónapja ismeretlen rohamok törnek rám,pl.ha össze veszem a párommal valami olyanon amiről nem tehetek és kimondom neki hogy nem tehetek róla,elkap egy,, ordítás, addig orditok...
        Jónapot kivánok! A párom pánikbetegsgben szenved másfél éve! Legelőször amikor jelentkeztek nála az elsö tünetek, rögtön orvoshoz fordultunk (pszichológus). A doktornő javaslatára kezdett el antidepresszánst ( Cipralex) és Frontint szedni!...
        A férjemmel kapcsolatban szeretném kérni a véleményét. Rendkívül intoleráns, a legapróbb kellemetlenségektől is kiborul, ordítozik,. Előfordult, hogy egy apróság miatt – amire nem számított és kellemetlen volt, valóban- földön fekve...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy már több hónapja utazás előtt és közben nagy félelmem van. Mindig az jut eszembe, hogy baj történik velünk az úton. Már az utazás előtt elkezdek aggódni, egyszerűen úgy érzem...
        Tisztelt Doktorno 20 eve ereztem eloszor panikfelelmet egy koncerten,azota kerulom a tomeget,zart helyeket.Iden egy hosszas aramszunet es hosszantarto stresszhelyzet hatasara kiujult ez az erzes.A problemak korulottem megoldodtak nagyreszt bennem viszont van...
        Tisztelt doktornő, párom több éve Cipralex- Lamolep párosítást szed bipoláris betegségére. Reggelente 5 mg Cipralexet, és egy 100 as Lamolepet, ez egyensúlyban tartja már több éve, egészen pici évenkénti ingadozással. Tíz napja emelkedő...
        Tisztelt Doktornő! Bipoláris zavarral (BNO: F3180) és emocionálisan labilis personopathiával diagnosztizáltak (F6030), és azt szeretném kérdezni, hogy utóbbi egyenlő -e a Borderline személyiségzavarral? Tisztelettel, Balázs
        kedves webbeteg körülbelül 2 hete olyan érzésem van, mintha nem érzékelném a külvilágot. ugyen el tudok látni mindent, de olyan mintha álmodnék. Most már viszont kb 1 hete az is előjött, hogy egész nap olyan, mintha nem aludtam volna semmit,...
        Kedves Dr.Nő! Van nekem egy 6 éves kisfiam.Olyan gond van vele hogy vendégségben lefagy ha mi megyünk vagy ha hozzánk jönnek akkor is.min egy fél vagy 1 óra is kell néha mire feloldódik,pedig csak olyanok jönnek akiket ismerünk és összejárunk...
        mostanaban ok nelkul szorongas tor ram bizonyos helyekn
        Üdvözlöm. Sajnos betegségem miatt gyógyszert írt fel orvosom. E mellett több vitamint (c vitamin, omega 3-6-9) szedek. Lassan letehetem a gyógyszert, mert már jobban érzem magam egy éve szedem (orvos javaslata)! Most olvastam a Ginkgo Biloba...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy olyan problémával küzdök, hogy nem birok társalogni az emberekkel. Beleértve a szüleimet, testvéreimet, barátaimat és az idegeneket is. Pár mondat erejéig elbeszélgetek velük (pár percig) de hosszasan nem tudok...
        Kedves szakértő Úr/ Hölgy Egy kérdéssel fordulok Önhöz. Mostanában szinte folyamatosan olyan érzésem van, mintha nem is itt lennék. Tudom hülyén hangzik, amit mondok,előre leszögezem, hogy nem szedek semmilyen szert, viszont nem szeretnék...
        Tisztelt doktorno! Egy eve elkezdtem fogyokurazni, sikerult is megszabadulnom 9-10kg-tol. A szenhidratfogyasztast drasztikusan lecsokkentettem es egy honapja eszrevettem magamon, hogy egyre rosszabb a lelki allapotom, folyton feszult vagyok es rosszkedvu....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves nőbeteg vagyok, diagnosztizált bipoláris kórképpel. Január 5-e óta gyógyszerváltás történt kezelésemben, jelenleg Depakine chronot, Citapramot és Olazepine Tevát szedek. Előtte Citapramot és Xanax Retard-ot...
        Tisztelt Doktornő! Mint az a diagnosztizált betegségekben olvasható, több pszichiátriai betegségen is szenvedek. Gyermekkoromtól kezdve rengeteget csúfoltak, ami a gimnáziumban sem fejeződött be. Csúfoltak a szemem, az alakom, mellem miatt,...
        A fiam 40 éves.Egy gyülekezet tagja 10 éve, azóta cölibátusban él(előírás).Azelőtt komolyan drogozott,gyógyszerezett,ivott és ami ezzel jár.Egyre jobban elhatalmasodik rajta a vallási fanatizmus.Örültem a gyülekezetnek,( én is megtértem...
        Tisztelt Doktornő! Segítségét kérem abban, hogy miként tudnék leszokni a Cipralexről. Majdnem egy éve szedem, az orvos, aki felírta, azt mondta, lehet hogy évekig kell szednem. Pedig panaszmentes vagyok. Ráadásul azt vettem észre, hogy "butít"...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám másfél éve megállapított - szoros felügyelet igénylő - idős korának késői szakában jelentkező demenciában v. ahhoz hasonló tünetű alcheimer kórban szenved. Érrendszeri műtéte és egyéb szívbetegsége...
        Hogyan hat a szellemi képességekre, memóriára a Stilnox altató hosszan tartó folyamatos szedése, ha az hónapokig, esetleg évekig is tart? Van-e hatása a COPD betegség alakulására? Lényeges-e a különbség, ha az altató szedése csak 1-2...