• Maszturbációról nem tudok leszokni,mit tegyek?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktorúr/nő!

        Azért írok Önnek, mert nem tudom hogy normális volt-e a szexuális fejlődésem. Kicsikoromban, amikor felfedeztem hogy ez örömet okoz állandóan maszturbáltam, egy nap többször, és néha mások előtt is. Pedig nem emlékszem semmire, ami ezt kiválthatta, a szüleimmel mindig nagy szeretetben és megértésben voltunk, sosem szorongtam,szerintem nagyon el is voltam kényeztetve. Emlékszem hogy egyszer apukám leszidott amiért maszturbáltam, akkor megijedtem egy kicsit, és utána többet nem csináltam mások előtt, és magamban is sokkal ritkábban. De akkor már többször szólt azelőtt szebben hogy ne csináljam de semmit nem ért el vele. Azóta már 18 éves vagyok, és most is elég gakran csinálom. Sokszor még napközben is egyszer csak azon kapom magamat, hogy a combizmaimat összehúzva csinálom.  De céltudatosan is nagyon gyakori a dolog. Néha már kezd zavarni.

        Azt szeretném tudni, hogy ezek normális dolgok-e, és ha nem az, akkor mit kell tennem. Válaszát előre is köszönöm szépen!

        WEBBeteg szakértő válasza a maszturbáció témában

        Kedves Kérdező!

        A gyermekkori maszturbáció a fejlődés része, nem kóros. a gyermekek még nem tudják, hogy ezt „nem illik” mások előtt csinálni, ez csak később épül be a viselkedésbe. Akkor érdemes odafigyelni erre, ha a jelenség olyan gyakori, hogy az egyéb tevékenységeket kiszorítja (játék, tanulás), ebben az esetben felmerülhet depresszió. Felnőtt korban a maszturbáció akkor jelent problémát, ha azt az illető nyilvánosan végzi, illetve ha másképpen (partnerrel) nem tudja a szexuális gyönyört elérni, illetve szintén, ha a mindennapi tevékenységeit kiszorítja életéből. Ebben az esetben pszichiátert, szexuálterapeutát érdemes felkeresni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.


        Kérdés: 2010-05-26 16:03:11; Megválaszolva: 2010. május 26., 16:03

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...