• Szívbetegség vagy pszichés probléma?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr!

        Meglehetősen hypochonder alkat vagyok. Néha szúr a mellkasom valamint a gyomorszájam környékén, szegycsont alatt enyhe diszkomfort érzésem van. Néha előfordul szaporább pulzus: 90, de reggel ébredéskor 60, napközben általában 70-80 között van. Vérnyomásom rendben van, teljes kardiológiai vizsgálaton voltam, EKG, terheléses EKG, szívultrahang (a legmodernebb változat). Minden negatív volt, vérképem is rendben van, azt mondták, hogy fehérköpeny szindróma lehet, mert egyszer a háziorvosom mért 90-120 közti pulzust, szívverésem meglehetősen erőteljes, azt mondták a sport miatt, ef.: 72 %. Jellemzően, akkor jelentkeznek a tünetek, ha egyedül vagyok és akkor jobban is figyelek a szervezetem jelzéseire. 23 éves férfi vagyok és dohányzom. Régebben élsportoltam 12 évig. Kérdésem, hogy melyik a valószínűbb: panaszaim pszichés vagy szervi eredetűek? Hogyan tudnék túllépni a hypochonderkedésen? Néha nagyon jól érzem magam, néha meg teljesen meghülyülök és azt hiszem valami bajom van.

         

        Előre is köszönöm megtisztelő válaszát!

         

         

         

        WEBBeteg szakértő válasza a hypochondria témában

        Kedves Kérdező!

        A kivizsgálása alapos, ez a kardiológiai okot kizárta. Érdemes lenne a valószínűleg jelen lévő lelki ok miatt pszichológus segítségét kérnie, a szorongást és a hipochondriát így fogja tudni leküzdeni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész

        Dr. Boros Miklós

        Kérdés: 2010-05-10 12:53:34; Megválaszolva: 2010. május 10., 12:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...