• Köszönet

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr Farkas Ágnes!

        Ide azért irtam mert nem jött meg a menstruációm.

        A párom nem nézi jó szemmel és minden nap van konfliktusunk ebből kifolyólag. 2 almán meg 4 ropin egész jól elvagyok meg megiszok 5 kávét. De most már elfogyott rólam a zsir a testemnek nincs miből enni és gyakrabban vagyok fáradt. Sokáig csináltam azt is,hogy csak ropit meg joghurtot ettem de akkor megvolt a mennyiség. Joghurt az most nincs ropiból pedig nagyon ritkán az is 2 szál. Ha eszem valamit akkor is a felét kidobom nehogy meghaladja a 200 kcalóriát.

        Nos,jó,hogy Ön mint kivülálló ir nekem és próbál segiteni, de lehet,hogy valóban orvoshoz kellene mennem,mármint szemtől szemben. Szeretnék majd gyereket is és ha igy folytatotom lehet,hogy nem lehet majd, nagy terveim vannak az életben de csak ezzel foglalkozom és már nagyon unom. Félek a hizástól de tudom,ha nem hizom meg baj lesz. Másrészt néha pedig jó nézegetni magam,hogy milyen sovány vagyok.Ez is tükrözi a személyiségem,hogy a végletek embere vagyok, vagy fehér vagy fekete.Azt kellene megértenem,hogy attól,hogy esze, mint egy normális ember nem meghizni fogok hanem a súlyomat fogom megtartani. Sárgarépából és almából bevitt 200 kcallória nagyon oké, csak negativ kalóriás és nem,hogy hizni nem fogok hanem még fogyni. Ezekkel a dolgokkal ind tisztában vagyok és mégis...

        WEBBeteg szakértő válasza a anorexia témában

        Kedves Erika!

        Levelét az oldal pszichiátere is olvasta, és Ő is írt levelet, a levelem végén azt is csatolom, hátha segíthet Önnek. Mind próbálunk figyelni a helyzetre... Én azon izgulok, hogy ne legyen késő, mire Önmagától rászánja magát, hogy személyesen kérjen segítséget orvostól.

        Tudom, és érzem én is, hogy nagyon, nagyon szeretné, hogy személyesen segítsen valaki, és úgy érzem, a félelem, és a makacsság az, ami visszatartja. Miért fél attól, hogy hízni fog? Mi lesz akkor? Azon túl, hogy nem csodálhatja majd a kiálló bordákat minden nap, mi fog még változni? Talán fél, hogy az evés rabja lesz? Mert ennél jobban már nem lehet az ételek rabja. Ön is úgy érzi, hogy a saját maga gödrében ül, és szeretne kimászni, hát tegye meg. Én sajnos nem tudom, mitől fél, ennyire nem ismerem a gondolatmenetét. Ön viszont igen. Ha nem, akkor írjon róla, és meglátja, egyre jobban megérti Ön is, hogy miről van szó.

        Mellékelem a kolleganőm levelét, és várom, hogy írjon, nagyon, nagyon szeretném, ha jó híreket kapnék, mert tényleg aggódom Önért. Azt elárulja, hogy merre lakik? Nem lakcímet kérdezek, hanem várost, vagy megyét, hogy esetleg utánanézhessek, ki foglalkozik a témával alaposabban, hátha egy konkrét név, hely, rendelő Önnek is megmutatná a kiutat.

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        "Kedves Levélíró!

        A menses kimaradása szervezetének válaszreakciója a súlyos soványságra, kalóriahiányra. Teste már nem képes azt a természetes jelenséget fenntartani, amely maga a menstruáció, ezzel a vészjelzéssel próbálja az Ön tudtára adni, hogy nagy baj van. Az állapota kritikus szinten billeg, pszichiátriai betegségben szenved, melynek a neve: anorexia nervosa. Ennek a diagnosztikai kritériumai a következőek: 
        A normál testsúly fenntartásának elutasítása, a kóros soványság mellett, pedig továbbra is erős félelem az elhízástól. Nem látja saját testét objektíven, kórosan észleli azt. Mindezek mellett kimarad a menstruáció.
        Ha a fentieket átolvassa, bizonyára magára ismer. Ez a betegség potenciálisan súlyos kimenetelű is lehet az éhezés miatt. Tudnia kell, hogy ez a folyamat számos testi problémához vezet: menses kimaradás, székrekedés, hidegérzékenység, alacsony vérnyomás és pulzus, alacsony testhőmérséklet, pihe szőrzet növekedése, hajhullás, száraz bőr, lábszárödéma, a laboreltéréseket nem is sorolnám. Azt írta, párkapcsolatban él, később gyermeket szeretne. Már vannak konfliktusok Önök között a táplálkozási zavar miatt, ezek nem fognak megszűnni, csak sokasodni, míg nem rendeződik a helyzet. A gyermekvállalás pedig ilyen állapotban nem lehetséges, a testsúly rendeződése után sem áll helyre a női hormonális rendszer azonnal, a menstruáció csak később tér vissza.
        Párkapcsolata és saját egészségének érdekében keressen fel mindenképpen pszichiátert. Az állapota sürgős ellátást igényel, ha szükséges kérje háziorvosa segítségét. Szakmai segítséggel rendbe hozhatja jelen állapotát és közös jövőjüket."

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Kovács Anikó
        gyógyszerész

        Dr. Kovács Anikó

        Kérdés: 2010-04-29 22:37:12; Megválaszolva: 2010. április 29., 22:37

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...