• Nárcisztikus személyiség?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Cím! A párom (volt párom, néhány hete szakítottunk) nárcisztikus személyiségzavar tüneteit mutatja, valójában a szakításunk is ennek köszönhető, szerintem. Amiért gondolom, hogy ezen személyiségzavarral küzd azok a következő tapasztalások: mindig szeretett középpontban lenni, ha baráti társaságban ez nem sikerült, akkor rögtön produkálta magát, pl.: elkezdett táncolni, ugrálni, extrém öltözködés, a tömegből kiemelkedőnek tartotta személyiségét, őt soha senki nem értette meg, ő mindig mindent megtett de én nem voltam képes erre, ha kritizáltam gyakran dühkitörés követte, általában mindig mindenben én voltam a hibás....stb, ja és persze művész. A kérdésem elsősorban arra vonatkozik, hogy hogyan lehet egy ilyen személyiséggel közölni, hogy problémák vannak vele, mert a tapasztalásaimból kiindulva a kritikát nem fogja elfogadni tőlem? Egyáltalán amíg ő maga nem jön erre rá, addig érdemes próbálkozni ezen a téren? A válaszukat előre is köszönöm!  

        WEBBeteg szakértő válasza a személyiségzavar témában

        Kedves Levélíró!

        A nárcisztikus személyiségzavar jellemzői a következőek: önzésig fokozódó énközpontúság, mások kihasználása, empátia hiánya, felszínes kapcsolatok, magát kiemelkedőnek tartó személység, kritikára túlzott sérülékenység, mások figyelmére éhség. Éppen ezért nagyon nehéz szembesíteni viselkedésével, hiszen másokat lenéz, nem fogadja el kritizáló véleményüket. Talán szakember (orvos, pszichiáter), esetleg számára fontosnak tartott idol, rokon véleménye számíthat. Megpróbálható az objektív szembesítés (tények, viselkedésének következményeinek leírása), de nem valószínű, hogy sikerül. Az ilyen személyek pstzichiátert is csak általában valamilyen csalódás miatti depresszióval keresnek fel.

        Az viszont, hogy bohóckodik, hangoskodik társaságban, utalhat szorongásra is, amikor az illető humorral próbálja elütni zavarát. A feltünű ruhaviselés sem feltétlenül nárcisztikus személyiségzavar jele. Előfordulhat más jellegű pszichiátriai zavar is, vizsgálat nélkül nehéz megmondani. Kérje háziorvosa segítségét, talán az ő véleményének hatására volt párja felkeres szakembert.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész

        Dr. Boros Miklós
        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2010-04-13 18:05:13; Megválaszolva: 2010. április 13., 18:05

        Tudjon meg többet: személyiségzavar

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! 38 éves nőbeteg vagyok, diagnosztizált bipoláris kórképpel. Január 5-e óta gyógyszerváltás történt kezelésemben, jelenleg Depakine chronot, Citapramot és Olazepine Tevát szedek. Előtte Citapramot és Xanax Retard-ot...
        Tisztelt Doktornő! Mint az a diagnosztizált betegségekben olvasható, több pszichiátriai betegségen is szenvedek. Gyermekkoromtól kezdve rengeteget csúfoltak, ami a gimnáziumban sem fejeződött be. Csúfoltak a szemem, az alakom, mellem miatt,...
        A fiam 40 éves.Egy gyülekezet tagja 10 éve, azóta cölibátusban él(előírás).Azelőtt komolyan drogozott,gyógyszerezett,ivott és ami ezzel jár.Egyre jobban elhatalmasodik rajta a vallási fanatizmus.Örültem a gyülekezetnek,( én is megtértem...
        Tisztelt Doktornő! Segítségét kérem abban, hogy miként tudnék leszokni a Cipralexről. Majdnem egy éve szedem, az orvos, aki felírta, azt mondta, lehet hogy évekig kell szednem. Pedig panaszmentes vagyok. Ráadásul azt vettem észre, hogy "butít"...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám másfél éve megállapított - szoros felügyelet igénylő - idős korának késői szakában jelentkező demenciában v. ahhoz hasonló tünetű alcheimer kórban szenved. Érrendszeri műtéte és egyéb szívbetegsége...
        Hogyan hat a szellemi képességekre, memóriára a Stilnox altató hosszan tartó folyamatos szedése, ha az hónapokig, esetleg évekig is tart? Van-e hatása a COPD betegség alakulására? Lényeges-e a különbség, ha az altató szedése csak 1-2...
        Tisztelt doktornő! Van 1 betegség, amitől nagyon félek. Viszont mondta az orvos, hogy semmit sem kaphattam el. Én örültem, hazamentem. Viszont egyre többször felmerül bennem a kérdés: "De mi van ha mégis? De mi van, ha az orvos téved? De mi...
        Talán 1 éve kezdődött minden. Régebben sok pánikrohamom volt meg a közérzetem sem volt túl jó volt hogy 2 hétig semmit nem ettem utánna pedig valósággal zabáltam. Ez ahogy jött 2014 tavasza elmúlt. Elmúltak a gondolatok, a rémálmok. De...
        Kedves Doktornő! Én egy 21 éves lány vagyok. Egy magánéleti trauma után depresszióval küzdöttem, ami pánikbetegséggel párosult. Pánikrohamok törtek rám, régen nagyon nagyok ( 2 évvel ezelőtt), egészen borzasztóak, de mostmár sokat...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy pár napja, a pszichiáterem felírt nekem egy antipszichotikumot. Amitrex 200mg-ot. Napi 1* este kell szedni. Szeretném megtudni, hogy pontos milyen esetekben alkalmazzák ezt a...
        Kedves Dr.Nö oyan betegségben szenvedek amire nem merek el menni házi Orvosom hoz ezért magához fordulok segitségert.Az volna a betegségem hogy mikkor beszélgetek NÖ-vagy-férfivel akkor lesem a nemi szervüket de nem vagyok ferde hajlamu csak anyira...
        Tisztelt Doktor Nő! Jól tudom, Ön pszichológus, így csak sejtése lehet önnek is, hogy lehetséges-e a hormonális probléma esetemben? Már korábban írtam itt üzenetet, azóta változott annyit, hogy jártam pszichiáternél, megállapított...
        Tisztelt DR-Nő! Kb. két éve insomniában szenvedek, nehezen alszom el, éjjel akár 2-3 szor is felébredek. A Honvéd Kórházban műszeres vizsgálattal RLS(nyugtalan láb) szindrómát állapitottak meg.Örültem hogy kiderült mi a bajom, csak hiába...
        Mélyen tisztelt Kovács Piroska Doktornő! Most vagyok végzős és elég nagy stresszhullámot kapok, tanárok miatt meg maga az érettségi nyomása miatt,napi 7-8 akár 9 órám van, nem sok mindenre van időm. Sajnos a sexuális életemben is...
        Kedves doktornő! A nővérem gondjával fordulok önhöz. Mindig is voltak jelei, hogy ő az átlaghoz képest érzékenyebb és labilisabb személyiség, de azt nem sejtette senki, hogy egyszer ilyen mélyre zuhan majd. Körülbelül 5 éve kezdődtek a...
        Tisztelt Doktor ùr/Doktornő! Abban kèrnèm segìtsègèt, vagy tanácsát, hogy mivel nèha vannak kènyszeres gondolataim, melyekben agresszìv èlmènyek, törtènèsek szerepelnek, forduljak-e szakemberhez? Mert eddigi èletem során ritkán, de voltak...
        Bipoláris depresszióval diagnoztizáltak, jelenleg Seroquelt szedek 75 mg-t naponta, babát szeretnénk a párommal. Azt szeretném kérdezni, hogyha állapotos leszek ajánlott e a gyógyszer szedés folytatása és esetleg milyen mentálhigiénés...
        Kedves Piroska! Kislányom májusban lesz 7 éves és még most is óvodás(2014 szeptemberében kellett volna kezdeni az iskolát), mert az óvónők és az én véleményem alapján is sokat fejlődik még szeptemberig mire iskolába fog menni. A...
        Tisztel Kovács Piroska! Nem tudom hová tegyem az érzésemet, 16 éves lányom naplóját megtaláltam, amiben benne volt,hogy a barátnőjét szereti, találkoztak, fogták a kezüket,megpuszilták egymást. Ez csak párszor,mert nagy a távolság. Soha...
        Kedves Doktornő! Az államvizsgára készülök, emiatt nagyon sokat szorongok, a szívem gyakran szúr,ill. a fejem van hogy hátul nagyon fáj vagy zsibbad. Ha bármilyen rendellenes tünetet észlelek magamon, még jobban megijedek és rágörcsölök,...