• Candida?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Hét évvel ezelőtt volt egy nagyon hosszú ideig tartó betegségem ami úgy kezdődött, hogy elkezdett csípni a vizeletem. Orvostól-orvosig jártam, rengeteg gyógyszert és kenőcsöt kaptam. Nőgyógyászati kenetből és vizeletmintából tenyésztést csináltak ami mindkét esetben negatív lett. Kb két éven keresztül így szenvedtem végig a napjaimat.Két év után újra elmentem egy másik nőgyógyász orvoshoz aki azt mondta, hogy egy candida nevű gomba okozza a szervezetemben ezt a galibát. Egy szem gyógyszert nekem, egyet pedíg a férjemnek kellett bevenni. Ezzel végetért a hosszú ideig tartó szenvedésem. Aztán kb. két évvel ezelőtt kezdődött egy másfajta jellegű egészségügyi probléma. Heves szívverés, fulladásérzés, gyengség, szikralátás, koncentráció zavar. Körzetiorvosom megvizsgált, ÉKG, vérvétel. Azt mondta, hogy valószínű idegi okok miatt léptek fel ezek a tünetek és xanax-ot írt fel. Nem vagyok egy ideges tipus és nem is volt semmi olyan dolog ami miatt idegeskedtem volna, de mivel az orvosom nem talált szervi bajt, így több hónapon keresztül szedtem a nyugtatót. A tünetek viszont ennek ellenére erősödtek. Megfigyeltem ha eszem még intenzívebben jelentkeznek, ezért elkezdtem kutakodni és utánaolvasni a candida gomba tünetegyüttesének. A könyvben azt olvastam, hogy ha a véráramba kerül heves szívdobogásérzést, szikralátást, fulladást stb. okozhat. Belekezdtem saját magam öngyógyításába. Az interneten megnéztem mik azok az ételek amiket ehetek és mik azok amiket teljesen ki kell zárni. Három hónap alatt 10 kilót fogytam és elmúltak a panaszaim. Teljesen rendbejöttem. Mivel imádok enni és imádom az édességet sikerült visszahíznom a leadott kilókat és újra jelentkeztek a panaszaim. A kérdésem az lenne, hogy hová fordulhatnék a panaszommal, mert a háziorvosom még azt sem tudta megmondani, hogy hol csinálnak candida szűrést vagy egyáltalán hová fordulhatnék a problémámmal. Várom válaszát! Tisztelettel: Fristáczkiné

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbetegség témában

        Tisztelt Kérdező!

        Az Ön által említett két tünetgazdag időszak között lehet éppen közvetlen összefüggés, de inkább csak áttételes kapcsolatra gyanakszom. Minden tartós testi betegség nyomot hagy az ember lelkében is, úgy tűnik a candida-fertőzés az Ön esetében különösen mély nyomokat hagyott. A közelmúltban jelentkezett újabb tünetei így felsorolva, pláne felismert szervi ok nélkül a pánik-betegség tipikus tünetei lehetnek, tehát az ilyen jellegű gyanú nem teljesen alaptalan a kezelőorvosa részéről, más kérdés, hogy a pánik syndromára önmagában a Xanax nem elégséges terápia.
        A gombás fertőzés biztos diagnosztizálása néha nem könnyű, mert más betegségek tüneteit utánozhatja, így csak tünetek alapján nem szerencsés biztos döntést hozni. Mikrobiológiai, laborvizsgálatokkal érdemes megerősíteni vagy kizárni ezt a lehetőséget. Az öngyógyítástól óva intem Önt, ez igen veszélyes és ingoványos terület, nem ok nélkül tart annyi éven át az orvosképzés az egyetemen. A jószándékú, de végeredményben kuruzsló öngyógyítással, mint időveszteséggel a beteg akár a gyógyulás esélyét szalaszthatja el.
        A lehetséges testi okok biztos kizárását követően alapos pszichiátriai és pszichológiai vizsgálatot is javaslok Önnek, a panaszai valós hátterének feltárásához!

        Jó egészséget kívánva:  Dr. Dinya Zoltán

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-06-10 12:38:23; Megválaszolva: 2011. július 29., 13:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...