• Ideges a gyerek!

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Úr/Nő! Fiam 6 éves múlt augusztusban és mostanában szinte állandóan ideges. Ilyenkor nem tudjuk megnyugtatni, ha hozzászólunk, hozzáérünk, elhúzza magát, sőt néha agresszíven viselkedik. Azt mondja, saját magától lett ideges, nem valakire haragszik, "csak úgy" magától, egyszer csak ideges lesz. Akkor nyugszik meg, ha eljátszom, hogy sírok a viselkedése miatt, vagy ha ráhagyom, akkor esetlegesen órákba is beletelik mire magától helyre jön. Ilyenkor odajön hozzánk, átölel és részéről minden rendben. Kérem adjon tanácsot, mi ilyen esetben a helyes viselkedés a szülő részéről, gyakran előfordul ilyen általában ennyi idős korban, kinövi-e magától, vagy el kellene vinnünk gyermekpszichológushoz? Válaszát várva tisztelettel: Balázs

        WEBBeteg szakértő válasza a viselkedési probléma témában

        Kedves Balázs!

         

        Nem tudom, az ideges viselkedés pontosan mit takar gyermeke esetében. Agresszív, tárgyakat tesz tönkre, esetleg kiabál, káromkodik? Járkál, kezeit tördeli, nem beszél senkivel? Milyen nagyfokú a változás korábbi viselkedéséhez képest? Azelőtt is könnyen mérges lett, könnyű volt kihozni a sodrából? Az idegesség mellett tapasztaltak-e egyéb változást nála? Gyermekkorban viselkedésváltozás, feszült magatartás, agresszió hátterében sokféle dolog állhat. Hangulatzavar, szorongás miatti feszültség, figyelemzavar. Mindezeket okozhatja stresszor a gyermek életében: iskolakezdés, testvér születése, iskolai-óvodai konfliktusok, iskolai teljesítményzavarok, testi problémák, betegségek.  Gondolják  át részletesen az előbb felsorolt  élethelyzeteket.  Amennyiben azonosítani  tudják, hogy esetleg mi okozhatja a  problémát, meg kellene  próbálni beszélniük róla.  Ha  nagy fokú  gyermekük viselkedésváltozása,  nem tudják megnyugtatni , nem  javul  a  probléma,  keressenek fel gyermekpszichológust.

        Üdvözlettel: Dr. Diószegi Judit, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2009-10-27 14:50:36; Megválaszolva: 2009. október 27., 14:50

        Tudjon meg többet: viselkedési probléma

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jónapot kivánok! A párom pánikbetegsgben szenved másfél éve! Legelőször amikor jelentkeztek nála az elsö tünetek, rögtön orvoshoz fordultunk (pszichológus). A doktornő javaslatára kezdett el antidepresszánst ( Cipralex) és Frontint szedni!...
        A férjemmel kapcsolatban szeretném kérni a véleményét. Rendkívül intoleráns, a legapróbb kellemetlenségektől is kiborul, ordítozik,. Előfordult, hogy egy apróság miatt – amire nem számított és kellemetlen volt, valóban- földön fekve...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy már több hónapja utazás előtt és közben nagy félelmem van. Mindig az jut eszembe, hogy baj történik velünk az úton. Már az utazás előtt elkezdek aggódni, egyszerűen úgy érzem...
        Tisztelt Doktorno 20 eve ereztem eloszor panikfelelmet egy koncerten,azota kerulom a tomeget,zart helyeket.Iden egy hosszas aramszunet es hosszantarto stresszhelyzet hatasara kiujult ez az erzes.A problemak korulottem megoldodtak nagyreszt bennem viszont van...
        Tisztelt doktornő, párom több éve Cipralex- Lamolep párosítást szed bipoláris betegségére. Reggelente 5 mg Cipralexet, és egy 100 as Lamolepet, ez egyensúlyban tartja már több éve, egészen pici évenkénti ingadozással. Tíz napja emelkedő...
        Tisztelt Doktornő! Bipoláris zavarral (BNO: F3180) és emocionálisan labilis personopathiával diagnosztizáltak (F6030), és azt szeretném kérdezni, hogy utóbbi egyenlő -e a Borderline személyiségzavarral? Tisztelettel, Balázs
        kedves webbeteg körülbelül 2 hete olyan érzésem van, mintha nem érzékelném a külvilágot. ugyen el tudok látni mindent, de olyan mintha álmodnék. Most már viszont kb 1 hete az is előjött, hogy egész nap olyan, mintha nem aludtam volna semmit,...
        Kedves Dr.Nő! Van nekem egy 6 éves kisfiam.Olyan gond van vele hogy vendégségben lefagy ha mi megyünk vagy ha hozzánk jönnek akkor is.min egy fél vagy 1 óra is kell néha mire feloldódik,pedig csak olyanok jönnek akiket ismerünk és összejárunk...
        mostanaban ok nelkul szorongas tor ram bizonyos helyekn
        Üdvözlöm. Sajnos betegségem miatt gyógyszert írt fel orvosom. E mellett több vitamint (c vitamin, omega 3-6-9) szedek. Lassan letehetem a gyógyszert, mert már jobban érzem magam egy éve szedem (orvos javaslata)! Most olvastam a Ginkgo Biloba...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy olyan problémával küzdök, hogy nem birok társalogni az emberekkel. Beleértve a szüleimet, testvéreimet, barátaimat és az idegeneket is. Pár mondat erejéig elbeszélgetek velük (pár percig) de hosszasan nem tudok...
        Kedves szakértő Úr/ Hölgy Egy kérdéssel fordulok Önhöz. Mostanában szinte folyamatosan olyan érzésem van, mintha nem is itt lennék. Tudom hülyén hangzik, amit mondok,előre leszögezem, hogy nem szedek semmilyen szert, viszont nem szeretnék...
        Tisztelt doktorno! Egy eve elkezdtem fogyokurazni, sikerult is megszabadulnom 9-10kg-tol. A szenhidratfogyasztast drasztikusan lecsokkentettem es egy honapja eszrevettem magamon, hogy egyre rosszabb a lelki allapotom, folyton feszult vagyok es rosszkedvu....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves nőbeteg vagyok, diagnosztizált bipoláris kórképpel. Január 5-e óta gyógyszerváltás történt kezelésemben, jelenleg Depakine chronot, Citapramot és Olazepine Tevát szedek. Előtte Citapramot és Xanax Retard-ot...
        Tisztelt Doktornő! Mint az a diagnosztizált betegségekben olvasható, több pszichiátriai betegségen is szenvedek. Gyermekkoromtól kezdve rengeteget csúfoltak, ami a gimnáziumban sem fejeződött be. Csúfoltak a szemem, az alakom, mellem miatt,...
        A fiam 40 éves.Egy gyülekezet tagja 10 éve, azóta cölibátusban él(előírás).Azelőtt komolyan drogozott,gyógyszerezett,ivott és ami ezzel jár.Egyre jobban elhatalmasodik rajta a vallási fanatizmus.Örültem a gyülekezetnek,( én is megtértem...
        Tisztelt Doktornő! Segítségét kérem abban, hogy miként tudnék leszokni a Cipralexről. Majdnem egy éve szedem, az orvos, aki felírta, azt mondta, lehet hogy évekig kell szednem. Pedig panaszmentes vagyok. Ráadásul azt vettem észre, hogy "butít"...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám másfél éve megállapított - szoros felügyelet igénylő - idős korának késői szakában jelentkező demenciában v. ahhoz hasonló tünetű alcheimer kórban szenved. Érrendszeri műtéte és egyéb szívbetegsége...
        Hogyan hat a szellemi képességekre, memóriára a Stilnox altató hosszan tartó folyamatos szedése, ha az hónapokig, esetleg évekig is tart? Van-e hatása a COPD betegség alakulására? Lényeges-e a különbség, ha az altató szedése csak 1-2...
        Tisztelt doktornő! Van 1 betegség, amitől nagyon félek. Viszont mondta az orvos, hogy semmit sem kaphattam el. Én örültem, hazamentem. Viszont egyre többször felmerül bennem a kérdés: "De mi van ha mégis? De mi van, ha az orvos téved? De mi...