• Idegrendszeri zavarok.

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T.Doktor/nő/! Én egy 65 éves nő vagyok, akinél 20 éves korában megállapitották, hogy vegetativ neurozisos.Azóta, tulajdonképpen rengeteget szenvedtem, mert igazából nem tudtak segiteni. Csak félig éltem az életem, mindent megpróbáltam, hog éljem a normális emeberi életet, dolgoztam, kétszer férjhez mentem, gyereket szültem /bár ne tettem volna/, de semmi nem segitett, állandóan rosszul vagyok azóta is. Reggel alvás után rögtön jönnek a tünetek, rossz közérzet, székelési inger- sokszor hasmenés- különböző fájdalmak. A környezetem nem vett észre semmit, mert nagyon fegyelmeztem magam. Sok mindenen keresztül mentem, talán amikor pszihológus tudott volna segiteni akkor a szüleim nem áldoztak rá pénzt mondván, hogy ugy sem segit. Sokszor estéte leszek csak jobban, de ez nagyon korlátoz mindenbe, nem tudok utazni, soha nem merek nyaralni menni külföldre mert félek, hogy rosszul leszek. Sajnos a lányom hasonló tünetektől szenved de neki még akarat ereje sincs, hogy megpróbáljon urrá lenni a helyzeten. nem dolgozik, mert fél a megfeleléstől, nincs önbizalma és nagyon szenved ettől a félig élt élettöl. Nem tudok neki segiteni, mert ha pszihologushoz akarom vinni, azt mondja ő nem bolond. Szeretném a segitségüket kérni egy olyan orvos megtalálásában aki ilyen jellegü tünetek megoldásában segit, ahova én el mennék és ha nekem segit talán a lányom is el megy.. Előre is köszönöm. Galambosné

        WEBBeteg szakértő válasza a vegetatív neurózis témában

        Kedves Galambosné!

        Diagnózisa valóban régikeletű, és olyan összetett tünetekkel járó problémát takar, amit érdemes volna mai diagnosztikai rendszerben elhelyezni. Ebben egy pszichológiai kivizsgálás segíthetne. Egyébként ez a kórkép alkati érzékenységet takar, ami idővel változhat. Ön valóban úgy tapasztalta, hogy semmiben sem javult a közérzete az évtizedek alatt? Fontos, hogy egy pszichiáterrel végiggondolják az eddigi terápiát (gyógyszereket )is. Mert ezt az egyéni érzékenységet, ami fizikális labilitásban is megmutatkozik, bizonyos szerek képesek csökkenteni. Szóval javaslatom: 1. pszichiátriai vizsgálat, gyógyszeres lehetőségek áttekintésében 2. ha szükséges a diagnosztikához vagy a (pszicho) terpia megválasztásához, akkor személyiségvizsgálat (pszichológus). U.ez ajánlható a lányának is.

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Papp Júlia
        szemész

        Dr. Papp Júlia
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2009-08-13 06:59:06; Megválaszolva: 2009. augusztus 13., 06:59

        Tudjon meg többet: vegetatív neurózis
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy a fiam (28 éves)egy hete pánikrohamot kapott. (Remeg a gyomra, aztán az egész teste és hány). Kihívtam az ügyeletet, aki 0,25mg-os Frontint írt fel neki. Elkezdte szedni, de ugyanúgy...
        Tisztelt Doktornő! Felszívódási zavarok miatt különböző vitaminokat és táplálék kiegészítőket szedtem a meglévő antidepresszáns ssri gyógyszereim mellé. Az lenne a kérdésem, hogy kialakulhatott-e szerotonin szindróma? Szorongásos...
        Jó napot kívánok.18 éves lány vagyok,szakmunkás tanuló.Kb két hónapja ismeretlen rohamok törnek rám,pl.ha össze veszem a párommal valami olyanon amiről nem tehetek és kimondom neki hogy nem tehetek róla,elkap egy,, ordítás, addig orditok...
        Jónapot kivánok! A párom pánikbetegsgben szenved másfél éve! Legelőször amikor jelentkeztek nála az elsö tünetek, rögtön orvoshoz fordultunk (pszichológus). A doktornő javaslatára kezdett el antidepresszánst ( Cipralex) és Frontint szedni!...
        A férjemmel kapcsolatban szeretném kérni a véleményét. Rendkívül intoleráns, a legapróbb kellemetlenségektől is kiborul, ordítozik,. Előfordult, hogy egy apróság miatt – amire nem számított és kellemetlen volt, valóban- földön fekve...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy már több hónapja utazás előtt és közben nagy félelmem van. Mindig az jut eszembe, hogy baj történik velünk az úton. Már az utazás előtt elkezdek aggódni, egyszerűen úgy érzem...
        Tisztelt Doktorno 20 eve ereztem eloszor panikfelelmet egy koncerten,azota kerulom a tomeget,zart helyeket.Iden egy hosszas aramszunet es hosszantarto stresszhelyzet hatasara kiujult ez az erzes.A problemak korulottem megoldodtak nagyreszt bennem viszont van...
        Tisztelt doktornő, párom több éve Cipralex- Lamolep párosítást szed bipoláris betegségére. Reggelente 5 mg Cipralexet, és egy 100 as Lamolepet, ez egyensúlyban tartja már több éve, egészen pici évenkénti ingadozással. Tíz napja emelkedő...
        Tisztelt Doktornő! Bipoláris zavarral (BNO: F3180) és emocionálisan labilis personopathiával diagnosztizáltak (F6030), és azt szeretném kérdezni, hogy utóbbi egyenlő -e a Borderline személyiségzavarral? Tisztelettel, Balázs
        kedves webbeteg körülbelül 2 hete olyan érzésem van, mintha nem érzékelném a külvilágot. ugyen el tudok látni mindent, de olyan mintha álmodnék. Most már viszont kb 1 hete az is előjött, hogy egész nap olyan, mintha nem aludtam volna semmit,...
        Kedves Dr.Nő! Van nekem egy 6 éves kisfiam.Olyan gond van vele hogy vendégségben lefagy ha mi megyünk vagy ha hozzánk jönnek akkor is.min egy fél vagy 1 óra is kell néha mire feloldódik,pedig csak olyanok jönnek akiket ismerünk és összejárunk...
        mostanaban ok nelkul szorongas tor ram bizonyos helyekn
        Üdvözlöm. Sajnos betegségem miatt gyógyszert írt fel orvosom. E mellett több vitamint (c vitamin, omega 3-6-9) szedek. Lassan letehetem a gyógyszert, mert már jobban érzem magam egy éve szedem (orvos javaslata)! Most olvastam a Ginkgo Biloba...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy olyan problémával küzdök, hogy nem birok társalogni az emberekkel. Beleértve a szüleimet, testvéreimet, barátaimat és az idegeneket is. Pár mondat erejéig elbeszélgetek velük (pár percig) de hosszasan nem tudok...
        Kedves szakértő Úr/ Hölgy Egy kérdéssel fordulok Önhöz. Mostanában szinte folyamatosan olyan érzésem van, mintha nem is itt lennék. Tudom hülyén hangzik, amit mondok,előre leszögezem, hogy nem szedek semmilyen szert, viszont nem szeretnék...
        Tisztelt doktorno! Egy eve elkezdtem fogyokurazni, sikerult is megszabadulnom 9-10kg-tol. A szenhidratfogyasztast drasztikusan lecsokkentettem es egy honapja eszrevettem magamon, hogy egyre rosszabb a lelki allapotom, folyton feszult vagyok es rosszkedvu....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves nőbeteg vagyok, diagnosztizált bipoláris kórképpel. Január 5-e óta gyógyszerváltás történt kezelésemben, jelenleg Depakine chronot, Citapramot és Olazepine Tevát szedek. Előtte Citapramot és Xanax Retard-ot...
        Tisztelt Doktornő! Mint az a diagnosztizált betegségekben olvasható, több pszichiátriai betegségen is szenvedek. Gyermekkoromtól kezdve rengeteget csúfoltak, ami a gimnáziumban sem fejeződött be. Csúfoltak a szemem, az alakom, mellem miatt,...
        A fiam 40 éves.Egy gyülekezet tagja 10 éve, azóta cölibátusban él(előírás).Azelőtt komolyan drogozott,gyógyszerezett,ivott és ami ezzel jár.Egyre jobban elhatalmasodik rajta a vallási fanatizmus.Örültem a gyülekezetnek,( én is megtértem...
        Tisztelt Doktornő! Segítségét kérem abban, hogy miként tudnék leszokni a Cipralexről. Majdnem egy éve szedem, az orvos, aki felírta, azt mondta, lehet hogy évekig kell szednem. Pedig panaszmentes vagyok. Ráadásul azt vettem észre, hogy "butít"...