• Kérdés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        ÜDVÖZLÖM!! 43 ÉVES VAGYOK. SZERETNÉM MEGTUDNI, HOGY PROBLÉMÁIMMAL HOVÁ KELL FORDULNOM. ÉVEK ÓTA VANNAK MÁR PANASZAIM, DE KB. AZ UTOBBI EGY ÉVBEN NAGYON GYAKORIAK A ROSSZULÉTEIM,AMIRE MOSTANÁBAN ÉJSZAKA IS FELÉBREDEK.TÜNETEIM:ÁLLANDÓ HÁNYINGER,SZÉDÜLÉS,ÉMELYGÉS ROSSZ KÖZÉRZET. ÉTKEZÉSEK UTÁN KB. 10 PERCEL HEVES SZÍVDOBOGÁS ÉRZÉS, ÉS IDŐNKÉNT NEM TÚL ERŐS IZOMLÁZSZERŰ FÁJDALOM A GYOMOR TÁJÉKON AMI FOKOZATOSAN 3-4 ÓRA MÚLVA SZŰNIK MEG. SZINTE ÁLLANDÓAN HŐEMELKEDÉSEM VAN. FEJEM GYAKRAN FÁJ ESETENKÉNT A GYÓGYSZER SEM HAT (APRANAX)ÉVEK ÓTA SZÍVRITMUS ZAVARAIM VANNAK, DE AZ EKG SOHA NEM MUTAT KI SEMMILYEN ELTÉRÉST. MOST BISOBLOCK-OT(REGGEL 1 SZEM), ÉS XANAX-OT(1-1-2)SZEDEK. VAN ÚGY, HOGY EGY HÉTIG IS TÜNETMENTES VAGYOK, DE A GYAKORIBB AZ HOGY TÖBB NAPON KERESZTÜL EGÉSZ NAP FÉLRE VER A SZÍVEM AMIT ROSSZULLÉTEK KÖVETNEK.ILYENKOR AZ SEM SEGÍT, HA LEPIHENEK. SAJNOS PÁNIKBETEGSÉGEM IS VAN, NEM MEREK EGYEDÜL AZ UTCÁRA MENNI, MERT FÉLEK HOGY ÉPP OTT LESZEK ROSSZUL. KB. FÉL ÉVE VOLTAM VÉRVÉTELEN, PÁR ÉRTÉK ELTÉRT A NORMÁLISTÓL: FHÉRVÉRSEJTSZÁM:10,84 G/l MCH:25,70 pg RDW:16,70 CV TROMBOCYTA SZÁM:454,00 G/l ABSZ.NEUTROPHIL:8,50 G/l LYMPHOCYTA%:15,50 Vvt SÜLYEDÉS MEGHAT:65mm/ÓRA Se KÁLIUM:5,40mmol/l Se KREATININ-KINÁZ:182 U/l VIZELET FALYSULY:1,035 EZUTÁN ELKÜLDTEK A HEMATOLÓGIÁRA ITT ÚJRA VÉRVÉTEL TÖRTÉNT. EZEK AZ ELTÉRÉSEK A KÖVETKEZŐK (KB. 1 HÓNAP ELTELTÉVEL): FEHÉRVÉRSEJT:11,62 G/l MCH:26,10 pg RDW:16,30 CV% APSZ.NEUTROPHIL:9,1 G/l LYMPOCYTA:3,60% Vvt SÜLYEDÉS:38 mm/ÓRA DIAGNÓZIS:IGEN ENYHE LEUKOCYTOSIS. JAVASLAT: GÓCKUTATÁS. VISSZAMENTEM A HÁZIORVOSHOZ AZ EREDMÉNYEKKEL, DE EZUTÁN GYAKORLATILAG NEM TÖRTÉNT SEMMI, NEM KÜLDTEK TOVÁBBI VIZSGÁLATOKRA. MÁR A NAPI TEENDŐIM ELLÁTÁSA IS NEHÉZSÉGET OKOZ. MÉG DÉLELŐTT ARÁNYLAG ELÉG JÓL SZOKTAM MAGAM ÉREZNI, ÍGY EKKORRA TESZEK MINDEN ELINTÉZNIVALÓT,DE SZINTE MINDEN DÉLUTÁN ÉS ESTE CSAK FEKSZEM. NAGYON ROSSZ AZ ÉLETMINŐSÉGEM. NAGYON KÉREM, HOGY ÍRJA MEG HOVA FORDULHATNÉK SEGÍTSÉGÉRT,MERT MÁR EDDIG TÖBB SZAKORVOSNÁL IS JÁRTAM(KARDIOLOGIA,NEUROLOGIA,PSZIHIÁTRIA AHOL MELLESLEG MINDENFÉLE VIZSGÁLAT ÉS KÉRDÉSEK NÉLKÜL IRTAK FEL EGY CYNBALTA NEVÜ GYÓGYSZERT AMIT A MELLÉKHATÁSOK MIATT NEM MEREK SZEDNI)ÉS ÚGY ÉREZTEM A VIZSGÁLATOK SORÁN, HOGY NEM VESZNEK KOMOLYAN.AZ IGEN ERŐS ÉJSZAKAI HORKOLÁS OKOZHATJA-E A NAPPALI ROSSZULLÉTEKET? SEGÍTSÉGÉT ELŐRE IS KÖSZÖNÖM. ANDREA

        WEBBeteg szakértő válasza a gyomorfájdalom témában

        Kedves Andrea!

        Szeretném megdicsérni Önt, mert részletes alapossággal, adatokat is felsorolva fogalmazta meg levelét, ami segíti a válaszadást. A gyógyulni akarás egyik alapvető jele, hogy tesz érte az ember, adott esetben részletesen mondja el (írja le) problémáját.

        A panaszait olvasva nyilván az a kérdés, testi vagy pszichés eredetű-e a probléma, vagy a kettő milyen arányban áll fenn. Sajnos egy idő után ugyanis minden testi betegség hoz magával pszichés következményeket, az Önnél évek óta fennálló probléma is lehet ilyen.
        Az állandó hányinger, émelygés, gyomortáji fájdalom alapján én gastroenterológiai (emésztőrendszeri) irányban is gondolkodnék. Az ilyen típusú problémák egyébként adhatnak szívtáji panaszokat is következményként, a szorongásos, stresszes állapot pedig ronthatja a tüneteit. Soraiból az derül ki, hogy kardiológián vizsgálták Önt, de a gyomrával eddig nem foglalkoztak. A gyomortükrözés nem kellemes dolog, de nélkülözhetetlen a tisztánlátásban, és ha remélhetőleg negatív a lelet, akkor lehet tovább gondolkozni pszichés irányban. Érdemes lenne hasi ultrahangot is csináltatni, "sima" epekő is okozhat ravasz panaszokat és tarthat fenn krónikus gyulladást. Én az Ön helyében, és a levele alapján ilyen irányokba is lépnék, ha még eddig nem tette.
        Vérképe alapján látszik egy gyulladás gyanúja (We: 38 mm/ó), bár önmagában ez az adat nem perdöntő a betegség egészét illetően, ráadásul korábban még magasabb is volt (We: 65 mm/ó), tehát csökkenő tendenciát mutat.
        Megjegyzem, az Ön által leírt laborvizsgálatok elég szűk körűek, feltételezem, ennél jóval többféle laborvizsgálat is történt, ha nem, érdemes lenne itt is továbblépni.

        A megfoghatatlan szívpanaszok, rosszullétek (is) lehetnek pszichés eredetűek, szorongásos tünetek gyakran okoznak ilyet. Nyilván ezért írták fel Önnek korábban a Xanax-ot, és most a Cymbaltát.
        A Cymbalta egy antidepresszívum, hangulatjavító gyógyszer. Feltehetően azért javasolták, mert betegségét, panaszait pszichésnek minősítették.
        Anélkül, hogy rá akarnám beszélni, ettől a gyógyszertől nem kell félni jobban, mint más gyógyszertől, mellékhatása bárminek lehet, de ez messze nem törvényszerű. Saját betegeim alapján a tapasztalatom is az, hogy ez egy jó szer, de a hatásához idő (akár több hét) kell folyamatos szedés mellett. Előbb azonban legyen kizárva vagy megerősítve a testi háttér szerepe.

        Végül még egy dolog! Minden beteg azt szeretné, ha az orvos csak és kizárólag vele foglalkozna, és tapasztalatból tudom, hogy néha nem lehet annyi időt tölteni egy beteggel, hogy azt elégnek érezze. Jogos az igény, a beteg gyógyulni szeretne maximálisan. Arra kérem, ne veszítse el az orvosok segíteni akarásába vetett hitet, mert a rezignált általánosítás (sehol nem vesznek komolyan) a kiábrándulás és a feladás jele is lehet, megcáfolva az első bekezdésben tett észrevételemet. A gyógyulásba vetett hit nélkül a legjobb terápia sem lehet eredményes!

        Jó egészséget kívánva: Dr. Dinya Zoltán

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-05-26 16:09:35; Megválaszolva: 2011. július 29., 09:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...