• (Mi lehet?) depresszió?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Úr/Nő!
        18 éves lány vagyok. 10 hónapja lassan, hogy érzek egy rosszullétet magamban! "próbálom átfomálni a gondolataimat,hogy ne érezzem" de mindíg ott lyukadok ki,hogy ugyanott vagyok.
        Mind emelett azt érzem, mintha le lenne blokkolva az agyam, és csak a régi dolgok tennének Boldoggá! Nem érzek már a külvilágból való új ingert.események nem hatnak rám  Csak semlegesen. Vna egy barátom! Furcsa, de előtte nem voltak ilyen problémáim.AMióta megvan ő Nekem! Szeretem őt, de úgy érzem nem tudom érezni,nem tudott bennem kialakulni a szerelem érzése! Pedig szomorú ezt mondanom. Bűntuatom van,hogy ezt kell mondanom.Pedig szeretném! és akarom i, hogy szerelmes legyek!! Pedig nem akarom őt elveszíteni! és Szeretem! Nem tudok Magamban kiigazodni! De nem tudom, hogy ennek van e köze hozzá.De egyszerűen azt érzem, nem tudok túljutni ezen. Magamban nem látok már semmi olyat,körülöttem ami motiválna. Pedig sok terv van, nyaralás,stb. és egyszerűen mintha nem mernék rá gondolni, észrevenni a jó dolgokat körülöttem. Ragaszkodom hozzá,és nem akarom őt elveszíteni! Nem hiszem,h ragaszkodás. Nélküle nem is tudnám Magam elképzelni. Visszatérve, Mintha egy másik síkon lenne leragadva az agyam. Meg mikor valami,új dolgot csinálnék,tennék, egyből bevillan egy kép./esemény a fejemben, ami már megtörtént. (pl egy nyomaztó dolog, helyszín, legtöbbször egy temető.):S Olyan mitnha, a tudatalatti tartalmam akarna feljönni.
        Nem bírok kiláballni ebből az érzésből! Ha kijelentem jól akarok,lenni,változtatni ezen! Egyszrűen nem megy! Visszaesek! Állandóan jönnek ezek a bevillanások, az agyamban! és utána megint ott ragadok! nem tudok az új dolgokra ráhangolódni! Túljutni ezen! Ezen kivül,üresség érzetem van Magamban, nem érzem Magam jól a bőrömben,lelkiekben. Semmi nem okoz már örömöt! Egy picit azt  érzem,h mintha így érezném magam biztonságban. Mintha egy burokba lennék. De közben ki akarok törni ebből. És nem tudom mit csináljak! Szeretném, ha tudnának segíteni!

        A választ köszönöm előre is.

         

        WEBBeteg szakértő válasza a depresszió témában

        Tisztelt Levélíró!


        A levelet elolvasva keresem azt a szót, amivel leginkább össze tudnám foglalni ezt az érzés-csomagot. Ha lehet "tompultságnak" hívnám, amiben a gondolatok, érzések, cselekedetek "fényüket vesztették", úgy mondanám, hogy hiányzik a vitalitás! Másrészt sok ellentmondást látok a sorok közt, mintha nem tudna dönteni...A párkapcsolathoz annyit, hogy minden ember hatással van a másikra, más-más tulajdonságát hív elő a személyiségünkből (vagy netán nyom el). Nem tudom, milyen volt Önnek "régen", de jó lenne, ha  a maga számára ezt pontosan meg tudná fogalmazni, hogy a jelen állapotból valahová vezessen az út...Ha egyedül nem megy, forduljon pszichoterapeutához.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-11 15:23:08; Megválaszolva: 2011. október 05., 12:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...