• Pánikbeteg és hipohonder vagyok, de vajon minden tünet annak tudható be, vagy tényleg van valami szervi megbetegedésem?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! 20 éves lány vagyok és már 3 éve pánikbeteg és 2 éve hipohonder. Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, mert a háziorvosom már nem foglalkozik velem, mert a betegségem elején talán túl sokszor jártam hozzá az akkor még súlyosnak tűnő problémáimmal. Már nem vasz komolyan, pedig nagy szükségem lenne a segítségére. Számos vizsgálaton átestem már, mindig jó eredménnyel. De a tünetek egyre elviselhetetlenebbek. Pszichiáterhez is jártam, ő Xanaxot és Zoloftot írt, de az egyre súlyosbodó mellékhatásaik miatt a gyógyszerek elhagyását javasolta. Ez volt kb. 2 éve. Azóta kialakult a hipohondria, mellyel már a családomat és a barátaimat az őrületbe kergetem. Eleinte csak mellkasi fájdalomra, erős szívdobogásra, légszomjra és kéz,- arcszibbadásra panaszkodtam Ma már örülnék, ha csak ennyi problémám lenne. Az utóbbi időben egyre sűrűbben zsibbad a nyelvem, a szám, az arcom bal fele, a hátam, a derekam és a jobb lábam, és a nyakam is nagyon fáj. Én nagyon félek, mert olvastam, hogy ezek az agydaganat tünetei is lehetnek. Szeretnék végre megnyugodni, de nem tudom mit tegyek. CT vizsgálaton még nem voltam, mert a háziorvosom nem tartotta szükségesnek. Nagyon félek minden betegségtől. Kérem segítsen! Szeretném megtudni, hogy ezek a tünetek lehetnek pszichés eredetűek, vagy tényleg szóbajöhet az agydaganat is? Szeretnék boldog lenni és másokat is boldoggá tenni, de ez így nem megy! Előre is köszönöm a válaszát! Brigitta

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbeteg, hipohonder témában

        Kedves Brigitta!


        Ahhoz, hogy megszabaduljon ezektől a kinzó gondolatoktól, mindenképpen pszichoterápiát javasolnék. A megfelelő szakember megtalálásában a korábbi pszichiáter kezelőorvosa segithet.Mert a konkrét kérdésre adott konkrét válaszok tudom, úgysem nyugtatnák meg...ez egy hosszabb folyamat.Javulást kivánva,

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

         WEBBeteg szerkesztőség
        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2009-05-27 10:03:50; Megválaszolva: 2011. október 04., 09:30

        Tudjon meg többet: pánikbeteg, hipohonder

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktorno 20 eve ereztem eloszor panikfelelmet egy koncerten,azota kerulom a tomeget,zart helyeket.Iden egy hosszas aramszunet es hosszantarto stresszhelyzet hatasara kiujult ez az erzes.A problemak korulottem megoldodtak nagyreszt bennem viszont van...
        Tisztelt doktornő, párom több éve Cipralex- Lamolep párosítást szed bipoláris betegségére. Reggelente 5 mg Cipralexet, és egy 100 as Lamolepet, ez egyensúlyban tartja már több éve, egészen pici évenkénti ingadozással. Tíz napja emelkedő...
        Tisztelt Doktornő! Bipoláris zavarral (BNO: F3180) és emocionálisan labilis personopathiával diagnosztizáltak (F6030), és azt szeretném kérdezni, hogy utóbbi egyenlő -e a Borderline személyiségzavarral? Tisztelettel, Balázs
        kedves webbeteg körülbelül 2 hete olyan érzésem van, mintha nem érzékelném a külvilágot. ugyen el tudok látni mindent, de olyan mintha álmodnék. Most már viszont kb 1 hete az is előjött, hogy egész nap olyan, mintha nem aludtam volna semmit,...
        Kedves Dr.Nő! Van nekem egy 6 éves kisfiam.Olyan gond van vele hogy vendégségben lefagy ha mi megyünk vagy ha hozzánk jönnek akkor is.min egy fél vagy 1 óra is kell néha mire feloldódik,pedig csak olyanok jönnek akiket ismerünk és összejárunk...
        mostanaban ok nelkul szorongas tor ram bizonyos helyekn
        Üdvözlöm. Sajnos betegségem miatt gyógyszert írt fel orvosom. E mellett több vitamint (c vitamin, omega 3-6-9) szedek. Lassan letehetem a gyógyszert, mert már jobban érzem magam egy éve szedem (orvos javaslata)! Most olvastam a Ginkgo Biloba...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy olyan problémával küzdök, hogy nem birok társalogni az emberekkel. Beleértve a szüleimet, testvéreimet, barátaimat és az idegeneket is. Pár mondat erejéig elbeszélgetek velük (pár percig) de hosszasan nem tudok...
        Kedves szakértő Úr/ Hölgy Egy kérdéssel fordulok Önhöz. Mostanában szinte folyamatosan olyan érzésem van, mintha nem is itt lennék. Tudom hülyén hangzik, amit mondok,előre leszögezem, hogy nem szedek semmilyen szert, viszont nem szeretnék...
        Tisztelt doktorno! Egy eve elkezdtem fogyokurazni, sikerult is megszabadulnom 9-10kg-tol. A szenhidratfogyasztast drasztikusan lecsokkentettem es egy honapja eszrevettem magamon, hogy egyre rosszabb a lelki allapotom, folyton feszult vagyok es rosszkedvu....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves nőbeteg vagyok, diagnosztizált bipoláris kórképpel. Január 5-e óta gyógyszerváltás történt kezelésemben, jelenleg Depakine chronot, Citapramot és Olazepine Tevát szedek. Előtte Citapramot és Xanax Retard-ot...
        Tisztelt Doktornő! Mint az a diagnosztizált betegségekben olvasható, több pszichiátriai betegségen is szenvedek. Gyermekkoromtól kezdve rengeteget csúfoltak, ami a gimnáziumban sem fejeződött be. Csúfoltak a szemem, az alakom, mellem miatt,...
        A fiam 40 éves.Egy gyülekezet tagja 10 éve, azóta cölibátusban él(előírás).Azelőtt komolyan drogozott,gyógyszerezett,ivott és ami ezzel jár.Egyre jobban elhatalmasodik rajta a vallási fanatizmus.Örültem a gyülekezetnek,( én is megtértem...
        Tisztelt Doktornő! Segítségét kérem abban, hogy miként tudnék leszokni a Cipralexről. Majdnem egy éve szedem, az orvos, aki felírta, azt mondta, lehet hogy évekig kell szednem. Pedig panaszmentes vagyok. Ráadásul azt vettem észre, hogy "butít"...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám másfél éve megállapított - szoros felügyelet igénylő - idős korának késői szakában jelentkező demenciában v. ahhoz hasonló tünetű alcheimer kórban szenved. Érrendszeri műtéte és egyéb szívbetegsége...
        Hogyan hat a szellemi képességekre, memóriára a Stilnox altató hosszan tartó folyamatos szedése, ha az hónapokig, esetleg évekig is tart? Van-e hatása a COPD betegség alakulására? Lényeges-e a különbség, ha az altató szedése csak 1-2...
        Tisztelt doktornő! Van 1 betegség, amitől nagyon félek. Viszont mondta az orvos, hogy semmit sem kaphattam el. Én örültem, hazamentem. Viszont egyre többször felmerül bennem a kérdés: "De mi van ha mégis? De mi van, ha az orvos téved? De mi...
        Talán 1 éve kezdődött minden. Régebben sok pánikrohamom volt meg a közérzetem sem volt túl jó volt hogy 2 hétig semmit nem ettem utánna pedig valósággal zabáltam. Ez ahogy jött 2014 tavasza elmúlt. Elmúltak a gondolatok, a rémálmok. De...
        Kedves Doktornő! Én egy 21 éves lány vagyok. Egy magánéleti trauma után depresszióval küzdöttem, ami pánikbetegséggel párosult. Pánikrohamok törtek rám, régen nagyon nagyok ( 2 évvel ezelőtt), egészen borzasztóak, de mostmár sokat...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy pár napja, a pszichiáterem felírt nekem egy antipszichotikumot. Amitrex 200mg-ot. Napi 1* este kell szedni. Szeretném megtudni, hogy pontos milyen esetekben alkalmazzák ezt a...