• Gyermekkori alvászavar.

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr Úr/ Nő!

        Az elmúlt éjszaka tapasztaltam a 10 éves kislányomnál a következőket. Éjfél körül felkelt az ágyából lement a lépcsőn a konyhába, letolta a pizsama nadrágját és a székre vizelt. Jeleztem hogy az nem a wc de úgy tünt bár ébren van nem jutott el a tudatáig. Majd visszafeküdt az ágyába de fordítva / keresztbe /.Stressz nem érhette hiszen egész nap színte játszottunk ő egy kiegyensúlyozott kislány.

        Másnap reggel kérdeztem hogy álmodott e valami rosszat vagy volt e ébren éjszaka. Azt mondta nem emlékszik szerinte aludt. Nem mertem elmondani neki mi történt mert nem akartam hogy ez miatt szégyelje magát. El kellett volna mondanom?

        Az érdekelne mi az ami kiváltja illetve mire kell hogy odafigyeljek esetleg mikor vigyem orvoshoz, kik foglalkoznak ilyen esetekkel?  

        Válaszát köszönöm.

        Tisztelettel

        O. Anikó

        WEBBeteg szakértő válasza a alvászavar témában

        Tisztelt Kérdező!

        Azt hiszem, meg kellene mondani neki, hogy mi történt az éjjel, mégiscsak rá is tartozik,hogy mi történik vele álmában. Meg hátha használ is, ha tudja.
        Ez a tünet önmagában nem igazol semmilyen betegséget, különösen, ha nem ismétlődik.Ha igen, és ha más tünetek is társulnának hozzá, akkor gyermekpszichológust kellene megkeresniük.

         

        Üdvözlettel: Kazimir Ágnes, pszichoterapeuta

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-06 13:07:06; Megválaszolva: 2011. szeptember 23., 10:14

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mire utal, miként lehetséges az, ha én képes vagyok az agyamat érezni? (csakúgy, mint a gyomromat, tüdőmet, vagy más egyéb szervemet) Ismerőseim körében senki nem "képes" erre"....
        Jó napot! Erős szorongásos zavarok, melyek párkapcsolatban, és egyéb társaságban jelentkeznek, s ezek mellékhatásai miatt felkerestem egy pszichiátert. Akivel sok gyógyszert kipróbáltunk de az egyetlen negatív mellékhatásmentes gyógyszer...
        Tisztelt Doktornő 30 éve dolgozom folyamatos műszakban, éjszakázom is.Két éve kezdtem el antidepresszánst szedni, állandó szorongásra és alvási problémákra, amit édesapám halála felfokozott.Azt gondolom, a munkakörülmények miatt alakult...
        Tisztelt doktornö! Nem is tudom hol kezdjem.Gyerek korom óta félek a sulyos betegségektöl.Akkor ez a dolog még nem volt olyan erős de mostanra nagyon minden napomat ki tölti nincs nap hogy ne lenne valami bajom. Hol a hasam fájt hónapokig hol a...
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...