• Derealizáció

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Cím!

         

        Egy kis segítségre lenne szükségem. Én egy 28 éves nő vagyok. Körübelül 2 éve vagyok pánikbeteg, az elején 6 hétig voltam kórházban kezelés alatt. Utánna kb 3 hónapig otthon voltam míg vissza tudtam menni dolgozni. Egész jól éreztem magam, rendszeresen jártam kineziológushoz ami nagyon sokat segített,már majdnem letettem a gyógyszereket is (napi 2db zolofft és  1 db rivotril), míg nem kb 9-10 hónapja egy furcsa érzés tört rám. Nem tudtam megfogalmazni mit is érzek, előszőr csak azt tudtam mondani, hogy jelen érzeti problémám van, majd kb 3 hónapja találtam egy nagyon jó pszichológust aki azt mondta derealizációm van. Ezt még el is fogadtam, de kb 8 hónapja tart és már az őrületbe kerget ez az érzés. Minden valótlannak tűnik, a dolgok amiket csinálok mintha meg sem történt volna, félek utazni, külföldre nem merek menni. Én elég aktív ember voltam, most sajnos az ellenkezőjét érzem, imádtam utazni spotolni, csavarogni, és most semmi. Félek, hogy ez az érzés nem fog elmúlni, hogy beleőrülök, nem tudom így élvezni az életem. Borzasztó ez az érzés, mintha nem is léteznék, nagyon félek hogy nem múlik el soha.Az interneten keresgéltem, de nem nagyon találtam senkit aki ezzel a problémával küzdene mint én! Azt szeretném kérdezni, hogy ebből ki lehet e gyógyulni és hogy ez a pánikbetegséggel együtt szokott járni, vagy ez teljesen más? Ami még érdekelne, utánnaolvastam a skizofréniának, bár a tünetei nem eggyeznek az én tüneteimmel, mégis megkérdezném, hogy ennek ugye nincs köze hozzá?!

        Előre is köszönöm, ha tud segíteni!

        Köszönettel: D. Orsolya

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Orsolya!


        A derealizáció, mint tünet, lehet része a pánikbetegségnek, jobban mondva a pánikrohamnak. Úgy tűnik a leírásából, hogy már rohamai nincsenek, viszont tartós észlelési problémával küzd. Legtöbbbször ilyenkor inkább tartós szorongás van a háttérben, aminek van gyógyszeres és pszichoterápiás (meg)oldása. 
        Nem tudom szed-e még pszichiátriai gyógyszert,ill. jár-e valahova terápiába/kineziológushoz? Mit mondott a pszichológus, hogyan lehet változtatni ezen az érzésen? Ugyanis aki "nagyon jó", az terápiás tanáccsal is tud szolgálni. .
        A szkizofréniától való differenciálásban pedig segíthet egy pszichiáterrel való beszélgetés (személyes konzultáció), vagy akár egy  pszichológiai személyiségvizsgáló teszt.
        Önön múlik, melyik segítségét használja.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-30 15:36:02; Megválaszolva: 2011. szeptember 22., 08:29

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Mivel 17 éves vagyok, és nem tudok a szüleim tudta nélkül orvoshoz menni, itt próbálok meg segítséget kérni mert már nagyon kiborít ez az állapot amiben vagyok! Nagyon nehéz leírni milyen is ez pontosan, de megpróbálom. Két/három...
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...