• Stressz és magas vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr. Úr/Nő!

         

        Alapjában véve stresszes alkat vagyok.

        (Előzmények: 7 héttel ezelőtt haláleset a családban, édesanyám nyugtatása, helytállás, munkahelyi stressz, szakdolgozatírás közepén álltam, állok)

        5 héttel ezelőtt rosszul lettem, felugrott a vérnyomásom. (160/95 pulzus 104) Majd a gyomrom tájékán megjelent egy állandó remegés, feszültség. Nem tudtam aludni, nem volt étvágyam, levert voltam, fogytam mostanáig két hónap alatt 10 kg-ot, ami mondjuk nem árt, mert magas volt a súlyom. Még mindig fogynom kell. Az orvos javaslatára elkezdtem szedni először a Coverex ?AS ( 5 mg)vérnyomáscsökkentőt és reggel és délben 0,5 szanaxból felet, este egy egészet. Egy pár napig jó volt, aztán estére mindig felment a vérnyomásom a legmagasabb 163/96 pulzus 85 volt.

        Persze ilyenkor még jobban felhúztam magam. Persze voltak jó értékek is, a pulzus általában 65 és 80 között szokott lenni, de volt magasabb is egy-két esetben Akkor javasolta az orvos, hogy térjünk át reggel egy szem  Coverex-AS kombira ( 5/1,25), esete egy szem Coverex-AS-bő ( 5 mg) este vettem be.

        Hát megint nagyon változó volt a legmagasabb 150/83 volt.

        Közben voltam vérvételen, az orvos szerint elfogadható a lelet, bár a vasam csak 8,4 volt, arra felírt egy három hónapos gyógyszerkurát.

        Ekkor gondoltam egyet és március 13-án elmentem pszichiáterhez. Részletesen elmeséltem az előzményeket, megmutattam a gyógyszereket.

        Véleményes szerint a szanax nem volt a legjobb az én esetemben (mert nagyon elálmosított és nem tudtam rendesen dolgozni) Kérdezte, hogy mért kell este is vérnyomáscsökkentőt szedjek.

        Javaslatára elkezdtem szedni a Rivotril (0,5 mg) gyógyszert. Reggel fél, (a délit rám bízta, attól függően, hogy hogy érzem magam, este egy egész)

        Pénteken és szombaton jó volt a vérnyomásom, este nem vettem be a csökkentőt. Vasárnap reggel viszont megint 144/79 pulzus 66 volt. Majd délig lement 120/86-ra . Már akkor izgultam, hogy mi lesz megint másnap reggel. Estére felment megint158/ 86-ra pulzus 73.

        Az éjjel rosszul aludtam, forgolódtam,  ma reggel (hétfő) háromnegyed hatkor 152/93 volt, a pulzus 81. Gyógyszerbevétel, majd 7 órára lement 124/87-re, akkor a pulzus volt 106. Persze előtte sokat mozogtam.

        Sok fokhagymát fogyasztok, mellette elkezdtem szedni (a doktornő is javasolta) egy

        BANO féle fokhagyma-galagonya-fagyongy kapszula gyógynövénykivonatot is.

         

        Lehet, hogy túl reagálom a vérnyomás dolgot? Félek a Rivotril hozzászokásától. 3 hét múlva kell kontrollra menjek. A gyomromba a remegés csak ritkán jön elő, inkább akkor, ha magasabbat mér a vérnyomásmérő.

        Olvastam valahol, hogy vannak már modernebb készítmények, amik segítenek legyűrni a stresszt, a szorongást és amihez nincs hozzászokás, vagy nagyon minimális az esély. Tanultam szenvedélybetegségek című tárgyat a fősulin, ott is hallottam valami hasonlót, de most nem emlékszem a nevére.  Ön szerint tényleg van ilyen? Mert úgy érzem, hogy a stressz miatt megy fel a vérnyomásom. Vagy kérjek erősebb vérnyomáscsökkentőt, mert az orvos szerint ez a leggyengébb?

         

        Várom tanácsát, amit előre is köszönök! Teréz

         

         

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás, stressz témában

        Kedves Teréz!


        Levelét nehéz volt elolvasni az ékezetes betűk hiánya miatt, ezért lehet, hogy valamit nem jól értek a levélből. Összefoglalva: a vérnyomás és főleg a pulzus feszültségből adódóan kiugorhat, ez még nem jelenti feltétlen, hogy vérnyomáscsökkentőt kéne beállítani. Ki kellene próbálnia, hogy   csak nyugtatót szed, és akkor hogyan alakul a vérnyomása, ill. van-e egyáltalán rosszulléte. A vérnyomás méregetését inkább csak rossz közérzet esetén ajánlanám.
        Mivel elég sok teendője van, érdemes lenne inkább arra koncentrálni, kevesebb önmonitorozás javasolt.
        A pszichiáternél érdeklődhet a feszültségoldók és feszültségoldás egyéb válfajairól, pláne, ha "általában" stresszes. Valóban nem lenne célszerű rászokni sem a Xanaxra, sem a Rivotrilra (jelzem, nincs sok különbség köztük!) Ami pedig még ésszerűbb lenne: próbálja a stresszt okozó tényezőket felszámolni.


        dr. Bakos Cinnia Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-19 08:47:22; Megválaszolva: 2011. szeptember 14., 20:26

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...
        Már évekkel ezelőtt tapasztaltam magamon, hogy rettenetesen stresszes vagyok, a mindennapjaim nagy részén nagányosnak érzem magam, van, hogy még társaságban is, ha nem a megfelelő emberek vesznek körül. Mozgássérültként születtem, ami miatt...
        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Édesapámnak tavaly augusztus óta szédüléses panaszai vannak. Járáskor egyensúlybizonytalanságot érez, majdnem állandóan. Álláskor, üléskor, fekvéskor hasonló panasza nincs. Lábai régóta fáznak, bal lába...
        Üdv 23 éves férfi vagyok kiskoromba kezdődött hogy hangokat hallottam elalvas előtt meg ha keveset aludtam ezt az orvosom nem differenciálható skizofréniának diagnoztizálta ).4 hónapja gyogyszermentes vagyok semmit nem szedek es annyira jol erzem...
        Tisztelt Doktornő, Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mire utal, miként lehetséges az, ha én képes vagyok az agyamat érezni? (csakúgy, mint a gyomromat, tüdőmet, vagy más egyéb szervemet) Ismerőseim körében senki nem "képes" erre"....
        Jó napot! Erős szorongásos zavarok, melyek párkapcsolatban, és egyéb társaságban jelentkeznek, s ezek mellékhatásai miatt felkerestem egy pszichiátert. Akivel sok gyógyszert kipróbáltunk de az egyetlen negatív mellékhatásmentes gyógyszer...
        Tisztelt Doktornő 30 éve dolgozom folyamatos műszakban, éjszakázom is.Két éve kezdtem el antidepresszánst szedni, állandó szorongásra és alvási problémákra, amit édesapám halála felfokozott.Azt gondolom, a munkakörülmények miatt alakult...
        Tisztelt doktornö! Nem is tudom hol kezdjem.Gyerek korom óta félek a sulyos betegségektöl.Akkor ez a dolog még nem volt olyan erős de mostanra nagyon minden napomat ki tölti nincs nap hogy ne lenne valami bajom. Hol a hasam fájt hónapokig hol a...