• Pszichés ismét2

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt dr. Bakos Cinnia Dóra! (2009.03.04-"pszichés"és 03.06-"pszichés ismét"kérdésre már írt nekem, amit köszönök szépen! Azóta már elkezdtem a Xanax szedését.(2x1, 0,25 mg)Több mint 1 hete szedem, igazából semmiféle hatást nem érzek. Talán kevés ideje szedem vagy nem elegendő az adag vagy nem is ezt kellene szednem? (Levelében le is írta és tudom is, hogy a levelezés nem pótolja a diagnózis felállítását személyes találkozó nélkül.)De mivel megkérdezte hogy mit tapasztalok, gondoltam erre még tudna javasolni esetleg valamit. Hálás köszönettel N.Éva

        WEBBeteg szakértő válasza a xanax témában

        Kedves Éva!

        Ha jól értelmezem, akkor a Xanaxnak semmiféle nyugtató hatását nem tapasztalja, vagyis az első levelében részletezett mellkasi, székürítési és fülzúgásos problémáknak sem a gyakorisága, sem az intenzitása nem változott az elmúlt egy hétben(?). Ugyanakkor álmosító (mellékhatást )sem tapasztal(?). Ha ez így áll, akkor először a Xanax gyakoriságán (3x1) érdemes változtatni, mert rövid hatású (vagyis kb. csak 4-6 órán át van hatása), utána az "álmosság" függvényében lehet még adagot emelni. Javaslom, hogy az emelést azért a szakember irányításával tegye (vagyis aki a Xanaxot javasolta).

        Mindemellett ajánlom vezessen tünet-naplót, amibe jegyzi melyik tünete mikor, milyen intenzitással, milyen körülmények között jelentkezik, mire és mennyi idő alatt múlik el. Ez arra is alkalmas, hogy kövesse az állapotának változását (vagyis egy visszajelzés) Természetesen elképzelhető, hogy nem ez a megfelelő gyógyszer, viszont még ez a napi 0.5 mg kis menniységnek számít. Ha a  fentieket követve továbbra is terápiás elégtelenség áll fenn, terápiás módosítást pszichiáternél kezdeményezzen.

        Üdvözlettel, dr. Bakos Cinnia Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-13 23:29:50; Megválaszolva: 2011. szeptember 14., 11:08

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...
        Már évekkel ezelőtt tapasztaltam magamon, hogy rettenetesen stresszes vagyok, a mindennapjaim nagy részén nagányosnak érzem magam, van, hogy még társaságban is, ha nem a megfelelő emberek vesznek körül. Mozgássérültként születtem, ami miatt...
        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Édesapámnak tavaly augusztus óta szédüléses panaszai vannak. Járáskor egyensúlybizonytalanságot érez, majdnem állandóan. Álláskor, üléskor, fekvéskor hasonló panasza nincs. Lábai régóta fáznak, bal lába...
        Üdv 23 éves férfi vagyok kiskoromba kezdődött hogy hangokat hallottam elalvas előtt meg ha keveset aludtam ezt az orvosom nem differenciálható skizofréniának diagnoztizálta ).4 hónapja gyogyszermentes vagyok semmit nem szedek es annyira jol erzem...
        Tisztelt Doktornő, Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mire utal, miként lehetséges az, ha én képes vagyok az agyamat érezni? (csakúgy, mint a gyomromat, tüdőmet, vagy más egyéb szervemet) Ismerőseim körében senki nem "képes" erre"....
        Jó napot! Erős szorongásos zavarok, melyek párkapcsolatban, és egyéb társaságban jelentkeznek, s ezek mellékhatásai miatt felkerestem egy pszichiátert. Akivel sok gyógyszert kipróbáltunk de az egyetlen negatív mellékhatásmentes gyógyszer...
        Tisztelt Doktornő 30 éve dolgozom folyamatos műszakban, éjszakázom is.Két éve kezdtem el antidepresszánst szedni, állandó szorongásra és alvási problémákra, amit édesapám halála felfokozott.Azt gondolom, a munkakörülmények miatt alakult...
        Tisztelt doktornö! Nem is tudom hol kezdjem.Gyerek korom óta félek a sulyos betegségektöl.Akkor ez a dolog még nem volt olyan erős de mostanra nagyon minden napomat ki tölti nincs nap hogy ne lenne valami bajom. Hol a hasam fájt hónapokig hol a...