• Kitalált barát

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Jó napot!

        Azért írok, mert szeretnék egy kérdést feltenni. Az én problémám lelki eredetű, de nem hiszem,hogy lehet rá klasszikus értelemben vett gyógymód.Tudom,hogy természetes dolog, ha egy gyereknek kitalált barátja van, kitalált mesevilágban él, előbb-utóbb kinövi. De mi történik akkor, ha egy felnőtt nem képes kinőni belőle? Mit lehet tenni, ha egy embernek a kitalált barát hiányzik, pedig megvan az egészséges magánélete igazi barátokkal elfoglaltsággal, munkával stb... Nincs értelme érzelmileg ragaszkodni egy mesefigurához ha nem képes viszontszeretni, de egy felnőttnél kifejezetten érthetetlen. Mi lehet a magyarázata , vagy a megoldás? Hogy alakulhat ki egyáltalán ilyen? Van esetleg neve ennek a betegségnek ha az -e egyáltalán?

        Válaszukat előre is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a magány, barát témában

        Jó napot!


        A kitalált barát sok mindent jelenthet. Mindenekelőtt azt, hogy valós életével elégedetlen, magányos. Nem megvalósítja vágyait, hanem fantáziában éli azt meg.
        Ha ez így van, érdemes lenne ennek okait megérteni, megtalálni.
        Ahhoz, hogy a kérdéseire felelős választ lehessen adni, jóval több információra van szükség önről, az ön személyiségéről, pszichés működéséről.
        Ehhez viszont részletes beszélgetés, és pszichológiai vizsgálat is szükséges.


        Üdvözlettel:

         Kazimir Ágnes

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-07 19:06:24; Megválaszolva: 2011. szeptember 12., 15:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Feleségemnek pánikbetegségszerű depresszióban szenved. 4 év után jött vissza a betegsége. Négy hónapja kínlódik, amikor már javulni kezdett az állapota, kérte, hogy olyan antidepresszáns kaphasson, ami a szemnyomást nem...
        Tisztelt Doktor nő! A panaszaim 3 éve kezdődtek, mikor rövid időn belül rengetek komoly feladat hárult elém, pótérettségi, országos verseny, technikusi vizsga. Azt vettem észre hogy egyik nap a szívem kicsit hevesebben ver, az idő múlásával...
        Tisztelt Doktor úr /nő, Férjem 32 éves, erdélyi származású. 5 éve Magyarországon élünk a szüleim házában, és van egy két éves kislányunk. Férjem édesanyja kb 20 éves kora óta diagnosztizált paranoid skizofréniában szenved, melyet...
        Tisztel Doktor Nő/Úr! A kédésem arra irányulna,hogy van a családunkban egy diagnosztizált paranoid skizofrén beteg. Mi a hozzátartozói pontosan tudjuk,hogy mi is ez a betegség és mi lenne a kezelési módja. Viszont a problémánk az,hogy az...
        Kedves doktornő! Jelenleg három hónapos babámat nevelem, a korábban megállapított diagnózisok miatt járok pszichiáterhez. Az orvos logorrheát említ, a másokhoz képest kissé gyors beszédtempóm miatt, és azt mondja, hogy a gondolkodásom is...
        Tisztelt Doktornő! Azt szeretném kérdezni, hogy mi a véleménye, tapasztalata az Aurorix nevű gyógyszerrel kapcsolatosan enyhe, közepes depresszió kezelés terén, mennyire hatásos, mennyire kedvező a mellékhatás profilja, mennyire elérhető ez...
        T. Doktornő! Ön szerint mi lehet a problémám? Régen pörgős voltam, felpörögtek a gondolataim, sokat beszéltem, nem tudtam abba hagyni, munkahelyen állandóan futottam, mindent gyorsan, maximálisan akartam megvalósítani, mert olyan érzésem...
        Tisztelt Doktornő! Pánikbetegségre rexetin tablettát szedek már három éve. Kezdetben a 20 mg gyógyszerből napi egy szemet szedtem mára a nehezebb időszakokban is elég fél szem bevétele erre azonban sajnos szükségem van. Párommal szeretnénk...
        Jó napot kívánok. Olyan problémám lenne hogy márciusba kórházba kerültem stroke gyanújával. Bal arc/kar/láb zsibbadással. Egy hetet voltam kórházban..minden vizsgálaton túl estem (mr..ct..stb) Kizárták..azt mondták idegi alapon...
        Tisztelt Doktornő! Azt szeretném kérdezni, hogy a Seduxen 5 mg és a Wellbutrin SR 150 mg gyógyszerek szedhetők-e együtt, 1-1 szem naponta adagolásban? Válaszát Előre is köszönöm.