• Gyógyszerfüggőség, pszichiátria

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor/nő,úr!

        Több éve jelentkezett szívritmuszavar és tachikardia miatt, aminek organikus okát nem találták, szedek Rytmonormot, Betalocot, Xanax SRt, Rivotrilt. Utóbbi 2-őt ideg-, elme orvos, pszichológus írta fel pánikrohamok, stresszhelyzetekre való rossz reagálásom miatt. Ezek előzményei voltak a szívproblémáimnak, és még a nem éppen szép gyermekkorom...Ezek a gyógyszerek szinte teljesen megszüntették a szívem rendetlenkedését, néha, ha nagyon fáradt vagyok jelentkeznek. Aggódom, hogy a Xanaxot, Rivotrilt meddig szedhetem, próbáltam elhagyni, nem megy, mert akkor a szívem "megzavarodik", főleg a Xanaxot nem tudom kihagyni sem. Meddig lehet szedni, milyen mellékhatásai lehetnek hosszabb távon? A mérleg melyik oldalát nézzem: a tünetmentesség, vagy a kockázat a szívpanaszok rosszabbodására?

        Köszönöm válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a nyugtató témában

        Tisztelt Levélíró!


        Sokféle vélemény van a nyugtatók szedésével kapcsolatban. Egy biztos: nincs értelme ugyanabból a típusból (hatástani csoportból) kétféle gyógyszert szedni, vagyis téves dolog egyszerre Rivotrilt és Xanaxot is szedni. De elég sokan vannak, akik mégis kétféle nyugtatót szednek. Sajnos ezekhez általában hozzá is szoknak, már kívánja a szervezetük. Azt elfelejtette leírni, melyik gyógyszerből hány mg-ot szed egy nap? Hosszú távon nézni kell a gyógyszer előnyét, hiszen a tartós szorongás (okozta pl. szapora szívverés) lehet ártalmasabb a szervezetének, mint maga a gyógyszer. Ezt a mérlegelést úgy gondolom kezelőorvosának (vagyis pszichiáterének) kell elvégeznie az előzmények ismeretében. Ahogyan beállította a gyógyszert, úgy az adagolásban, a kezelési tervben. esetleges leszokásban is segítségére kell legyen.

        dr. Bakos Cinnia Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-04 22:33:04; Megválaszolva: 2011. szeptember 09., 14:58

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...
        Már évekkel ezelőtt tapasztaltam magamon, hogy rettenetesen stresszes vagyok, a mindennapjaim nagy részén nagányosnak érzem magam, van, hogy még társaságban is, ha nem a megfelelő emberek vesznek körül. Mozgássérültként születtem, ami miatt...
        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Édesapámnak tavaly augusztus óta szédüléses panaszai vannak. Járáskor egyensúlybizonytalanságot érez, majdnem állandóan. Álláskor, üléskor, fekvéskor hasonló panasza nincs. Lábai régóta fáznak, bal lába...
        Üdv 23 éves férfi vagyok kiskoromba kezdődött hogy hangokat hallottam elalvas előtt meg ha keveset aludtam ezt az orvosom nem differenciálható skizofréniának diagnoztizálta ).4 hónapja gyogyszermentes vagyok semmit nem szedek es annyira jol erzem...
        Tisztelt Doktornő, Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mire utal, miként lehetséges az, ha én képes vagyok az agyamat érezni? (csakúgy, mint a gyomromat, tüdőmet, vagy más egyéb szervemet) Ismerőseim körében senki nem "képes" erre"....
        Jó napot! Erős szorongásos zavarok, melyek párkapcsolatban, és egyéb társaságban jelentkeznek, s ezek mellékhatásai miatt felkerestem egy pszichiátert. Akivel sok gyógyszert kipróbáltunk de az egyetlen negatív mellékhatásmentes gyógyszer...
        Tisztelt Doktornő 30 éve dolgozom folyamatos műszakban, éjszakázom is.Két éve kezdtem el antidepresszánst szedni, állandó szorongásra és alvási problémákra, amit édesapám halála felfokozott.Azt gondolom, a munkakörülmények miatt alakult...
        Tisztelt doktornö! Nem is tudom hol kezdjem.Gyerek korom óta félek a sulyos betegségektöl.Akkor ez a dolog még nem volt olyan erős de mostanra nagyon minden napomat ki tölti nincs nap hogy ne lenne valami bajom. Hol a hasam fájt hónapokig hol a...