• Mit csináljak?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kicsit szégyellem magam, hogy én is Önhöz fordulok, de a különböző fórumokat, olvasgattam, egyes gyógyszerek tapasztalatairól amit  nem igazán kellett volna. Kb 10 éve volt  egy erős szorongási időszakom, kaptam Remeront, Rivotrilt, elmúlt. Azóta is járok pszichológushoz, akit szeretek, sokat segített,  segít. Sajnos, az akkori pszichiáternő, már nyugdíjba ment. Tulajdonképpen két kérdés nyugtalanít. Már rég óta szedek fél szem 0,5-ös Rivotrilt (0,25) esténként, ami lehet, hogy már csak pszichésen kellet. Mostanában azonban szorongásszerű, izgulásszerű állapotban kelek, amire beszedek fél rivotlit, és jobb lesz, ráadásul kicsit pörget is, ezért jól elvagyok napköznan, jó előadásokat tartok. A pszichológus szólt a pszichiáter kollégájának, aki kérdezés nélkül felírta a Cipralexet, amivel reggelente nagyon idegesen ébredtem, majd szóltam, hogy nem érzem jól magam, kaptam Cymbaltát, na attól majdnem hazafutottam, erős szorongást éreztem, majd felírta a 30-as változtatát, közben találkotam a pszichológussal, aki azt montdta, jó lenne a Wellbutrin, mivel szetetek paplanozni, nasizom rendesen. Az orvos üzent, hogy írassam fel a házi orvossal a Wellbutrint, megtettem. Kérdésem az lenne, hogy ez a típusú gyógyszer elvileg pörgetős, de szorongást is old? Elnézést, hogy Önnek írok, de a dokim még soha semmit nem kérdezett az állapotomról, beszélgetni nem igazán enged. lehet, hogy a pszichológussal mebeszéli, de velem nem. Itt állok négy fajta gyógyszerrel, és nem tudom, mit csináljak. Vegyem este, hogy a mellékhatásokat ne érezzem? Ma bevettem a Wellbutrint fél szem Rivotrillal, de félek a mellékhatásoktól. 
        Nem akarok gyógyszereken élni, félek is tőlük, de most valami kellene, ami kimozdít. Ön melyiket javasolná? Vagy ne féljek, vagyem be esténként a 30-a cymbaltát és néhány napig tűrjem a mellékhatásokat, Elnézést, hogy ennyit írtam, köszönöm a válaszát.

        Mariann

        WEBBeteg szakértő válasza a szorongás témában

        Tisztelt Levélíró!


        Azt hiszem, természetes igényt fogalmazott meg azzal, hogy az ember szereti tudni, mit miért érdemes szedni ill. hogy a hatásokról be tudjon számolni (kezelőorvosának). Minden gyógyszerfelíráshoz az orvosnak is kell tudnia, mik a tünetek, honnan erednek, mi a pszichés betegség (ez itt nem lett megnevezve, csak általánosságban) Nem értem, hogy működhet úgy egy terápia, hogy a pszichológus közvetít? Leginkább ez vezethet ugyanis rossz (gyógyszeres) tapasztalatokhoz! Másrészt az intenetes fórumok sokszínű tapasztalata is zavaró lehet.

        A gyógyszerekről csak általában: Remeron, Cipralex, Cymbalta,Wellbutrin, mind alapvetően hangulatjavító, több-kevesebb szorongásoldó hatással. Mindenesetre a beállításukhoz pontos diagnózisra van szükség. Tehát javaslatom a következő: keressen egy olyan pszichiátert (akár a pszichológus ajánlásával), aki hajlandó végighallgatni a problémáját, és terápiás javaslatot tegyen, mivel mindenkinek egyedi a problémája, így a kezelése is! (Attól, hogy valaki nyugdíjba vonul, még nem jelenti, hogy nincs helyette valaki más) Sajnálom, de ez a levélváltás nem spórolhat meg egy személyes pszichiátriai (gyógyszeres) konzultációt.

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-24 08:52:59; Megválaszolva: 2011. szeptember 08., 08:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...
        Már évekkel ezelőtt tapasztaltam magamon, hogy rettenetesen stresszes vagyok, a mindennapjaim nagy részén nagányosnak érzem magam, van, hogy még társaságban is, ha nem a megfelelő emberek vesznek körül. Mozgássérültként születtem, ami miatt...
        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Édesapámnak tavaly augusztus óta szédüléses panaszai vannak. Járáskor egyensúlybizonytalanságot érez, majdnem állandóan. Álláskor, üléskor, fekvéskor hasonló panasza nincs. Lábai régóta fáznak, bal lába...
        Üdv 23 éves férfi vagyok kiskoromba kezdődött hogy hangokat hallottam elalvas előtt meg ha keveset aludtam ezt az orvosom nem differenciálható skizofréniának diagnoztizálta ).4 hónapja gyogyszermentes vagyok semmit nem szedek es annyira jol erzem...
        Tisztelt Doktornő, Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mire utal, miként lehetséges az, ha én képes vagyok az agyamat érezni? (csakúgy, mint a gyomromat, tüdőmet, vagy más egyéb szervemet) Ismerőseim körében senki nem "képes" erre"....
        Jó napot! Erős szorongásos zavarok, melyek párkapcsolatban, és egyéb társaságban jelentkeznek, s ezek mellékhatásai miatt felkerestem egy pszichiátert. Akivel sok gyógyszert kipróbáltunk de az egyetlen negatív mellékhatásmentes gyógyszer...
        Tisztelt Doktornő 30 éve dolgozom folyamatos műszakban, éjszakázom is.Két éve kezdtem el antidepresszánst szedni, állandó szorongásra és alvási problémákra, amit édesapám halála felfokozott.Azt gondolom, a munkakörülmények miatt alakult...
        Tisztelt doktornö! Nem is tudom hol kezdjem.Gyerek korom óta félek a sulyos betegségektöl.Akkor ez a dolog még nem volt olyan erős de mostanra nagyon minden napomat ki tölti nincs nap hogy ne lenne valami bajom. Hol a hasam fájt hónapokig hol a...