• Esetleg candida?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt DoktorÚr/Nő!

        Két nappal ezelőtt elküldtem az alábbi kérdéseket, de  mivel válasz eddig nem érkezett, elküldöm még egyszer.

        Tavaly szeptember végén vakbélgyulladáshoz hasonló tünetekel fordultam Orvoshoz, majd emésztőrendszeri problémák (alhasi fájdalmak-leginkább jobboldalt, görcsölés, puffadás, bélgázok-hangok,elhúzódó hőemelkedés, alkalmanként hányinger) léptek fel, melyek hol majdnem teljesen eltűntek, hol előjöttek egyesével/együtt. Crohn betegség gyanújával elő lettem jegyezve még októberben CT-enterográfia nevű vizsgálatra, melyre két héttel ezelőtt került sor (ezt megelőzte negatív UH, negatív széklet vér, illetve vérvizsgálat-billirubinszint magas volt). Eltérést a vizsgálat nem mutatott, csak "a sigma bélen nem zárható ki gyulladás". Gasztroenterológus szerint pszichés alapon vannak ezek a tüneteim.

        Kb. egy hónappal ezelőtt felhasi fájdalom kezdődött, illetve néhány hete mellkas közepén szúró-nyomó fájdalom, mely néha átterjed a mellkas bal, illetve jobb oldalára. Néhány másodperces szúrkálástól több óráig tartó konstans nyomó-szúró fájdalmat is éreztem már. (Októberben voltak már kisebb mellkasi szúró fájdalmak, de akkor néhány hét alatt ezek elmúltak). Ezen kívül egy hétig étkezés utáni erős hányinger volt tapasztalható és alkalmanként fokozott gyomorsavképződés.

        Utolsó tünet egy héttel ezelőtt jelentkezett: mintha leesett volna a vérnyomásom (szokott ilyet, mikor felállok) csak nem múlt el. Enyhe szédülés, "kótyagosság", bizonytalanságérzés,  fejben nyomásérzés (nem kifejezett fájdalom, bár néha belenyilall több ponton a fájdalom, máskor hosszabb ideig fáj), alvászavarok, több alkalommal fülcsengés, fejzúgás, látási érzetben problémák ->mintha fekete pöttyök/hamu/pálcika lenne a szemem előtt amerre nézek. Fejem szokott fájni elég skszor, de pont az utóbbi egy hétben inkább nyomásérzés jelentkezett, meg néha belenyilall itt-ott. Szemészeten voltam, nem találtak problémát.Neurológus pénteken megvizsgált, felírt xanax-ot a szorongásra és visszarendelt. 

        Azt  szeretném kérdezni, hogy Önnek mi a véleménye, összefüggésben lehetnek ezek a tünetek és ha igen, mi okozhatja? -Különös tekintettel az utolsó feji-szemi problémára lennék kíváncsi, mert eléggé meg vagyok ijedve. Én gondoltam már a következőkre: Candida, vérszegénység, agytumor, alacsony/magas vérnyomás. Szervi elváltozás koponyában okozhatja a szúrkáló mellkasi-bélrendszeri fájdalmat, illetve az emésztési problémákat? Mi a véleménye, millyen vizsgálatra kellene elmennem?

        Annyit még megemlítenék, hogy egy hónappal ezelőtt leszoktam a cigarettáról, a nikotintapaszt 7 napja szintén elhagytam. 

        Válaszát előre is köszönöm!

        h

        WEBBeteg szakértő válasza a hasi fájdalom témában

        Tisztelt Kérdező!

        Sokan gondolják azt, hogy a hosszan feltett kérdéssel többet segítenek a válaszban, pedig ez nincs így. Egy ilyen anonim fórum rövid, inkább elvi kérdések megválaszolására a leghatékonyabb, minél több a részletinformáció, annál szembetűnőbb a beteg tényleges megvizsgálhatóságának és kikérdezhetőségének a hiánya, így a válasz a több kapott részlettől nem lesz bővebb vagy hasznosabb.
        Bonyolult kérdést, sürgőst problémát "élőben" kell feltenni és gyógyítani, a tényleg orvoshozmenés az internet révén sem "úszható meg".

        Látatlanban szerintem a problémái oka nem a candida, és nem az agydaganat, én is inkább a neurológushoz hasonlóan jórészt szorongásos tünetekre, stresszre, és ehhez társuló hipochondriás jellegű túlértékelésekre gondolok, melyek egy egymás rontó spirálba mehettek bele, a panaszok kezelése tehát mindenképpen fontos. A Xanax szorongás esetén lehet jó tüneti megoldás, de rendszeres problémák fennállásakor pszichiátriai szakvizsgálatot is javaslok. Kérdés viszont, hogy a mostanra már pszichésen szerteágazóvá terebélyesedett panaszok mögött van-e valamilyen testi alap? Fontos ugyanis, hogy pszichiátriai magyarázatokat csak igen alapos testi kivizsgálás után (pl. magas bilirubinszint oka?) szabad adni egy problémának! A mellkasi panaszokkal belgyógyász-kardidológus keresendő fel testi okok keresése, kizárása céljából.

        Jó egészséget kívánva:

         

         Dr. Dinya Zoltán

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-06 11:02:44; Megválaszolva: 2011. augusztus 31., 09:14

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...
        Már évekkel ezelőtt tapasztaltam magamon, hogy rettenetesen stresszes vagyok, a mindennapjaim nagy részén nagányosnak érzem magam, van, hogy még társaságban is, ha nem a megfelelő emberek vesznek körül. Mozgássérültként születtem, ami miatt...
        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Édesapámnak tavaly augusztus óta szédüléses panaszai vannak. Járáskor egyensúlybizonytalanságot érez, majdnem állandóan. Álláskor, üléskor, fekvéskor hasonló panasza nincs. Lábai régóta fáznak, bal lába...
        Üdv 23 éves férfi vagyok kiskoromba kezdődött hogy hangokat hallottam elalvas előtt meg ha keveset aludtam ezt az orvosom nem differenciálható skizofréniának diagnoztizálta ).4 hónapja gyogyszermentes vagyok semmit nem szedek es annyira jol erzem...
        Tisztelt Doktornő, Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mire utal, miként lehetséges az, ha én képes vagyok az agyamat érezni? (csakúgy, mint a gyomromat, tüdőmet, vagy más egyéb szervemet) Ismerőseim körében senki nem "képes" erre"....
        Jó napot! Erős szorongásos zavarok, melyek párkapcsolatban, és egyéb társaságban jelentkeznek, s ezek mellékhatásai miatt felkerestem egy pszichiátert. Akivel sok gyógyszert kipróbáltunk de az egyetlen negatív mellékhatásmentes gyógyszer...
        Tisztelt Doktornő 30 éve dolgozom folyamatos műszakban, éjszakázom is.Két éve kezdtem el antidepresszánst szedni, állandó szorongásra és alvási problémákra, amit édesapám halála felfokozott.Azt gondolom, a munkakörülmények miatt alakult...
        Tisztelt doktornö! Nem is tudom hol kezdjem.Gyerek korom óta félek a sulyos betegségektöl.Akkor ez a dolog még nem volt olyan erős de mostanra nagyon minden napomat ki tölti nincs nap hogy ne lenne valami bajom. Hol a hasam fájt hónapokig hol a...