• Szétszórtság vagy betegség?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Weborvos! Az elmúlt pár hétben azt vettem észre, hogy ha keresek valamit, pl ma a TV távirányítóját, nem "látom". tudtam, hogy a polcra raktam és kb 2szer végig is néztem, de azt nem találtam. Kimentem a másik szobába is keresni és csak mikor visszamentem vettem észre, hogy ott van. Sajnos sokszor előfordul, sok fajta dologgal(nem láttam a konyhaasztalon a sajtot, nem vettem észre az íróasztalon a gyógyszeres dobozom..) Fura, hogy csak azt nem érzékelem, amit keresek. Először azt hittem, hogy szétszórt és fáradt vagyok, de előfordult ilyen teljesen nyugodt napon is. Egyébként más, figyelmet és koncentrációt igénylő feladat nem jelent problémát.(pl tanulás,olvasás) Nem tudom mire vélni ezeket, lehet bármilyen egészségügyi probléma ennek hátterében, vagy tényleg csak szétszórt lennék? Előre is köszönöm:Swhite

        WEBBeteg szakértő válasza a szétszortság témában

        Tisztelt Kérdező!

        A válaszhoz tudni kellene, hogy ön férfi/nő, hány éves, milyen betegségei ismertek, milyen gyógyszereket szed (ugyebár gyógyszeres dobozt is említ).
        Különösen az életkor döntő, hiszen más megítélés alá esik a feledékenység
        35 és 75 éves korban. Viszont aláírása (Swithe) alapján inkább fiatalabb korosztályba gondolnám Önt.

        Fiatal korban a koncentrációzavar, stressz, alváshiány, fáradtság a leggyakoribb ok. De belgyógyászati betegségek, de szorongásos és depressziós kórképek része is lehet a feledékenység érzete. Az életkor előrehaladtával persze a demenciák, szellemi leépülés szerepe is egyre jobban előtérbe kerül, utóbbit műszeres vizsgálatokkal (pl. CT, Carotis
        UH) lehet megállapítani. Miután azonban azt írja, a tanulás és a valóban komoly kérdések nem jelentenek gondot, így ilyen tényleges leépülésre nem gondolnék, és miután más egyértelmű szervi tünetet nem ír, szerintem szimpla figyelmetlenség, otthoni rendetlenség, fáradtság állhat panaszai mögött. Úgy érzem, figyelmetlen eseteit egyre súlyosabb kétségbeeséssel élheti meg, ami lehet lassan egyfajta hipochondria is.
        Megjegyzem, ha esetleg szorongásoldó gyógyszert, vagy más álmosító hatású szert szed a kelleténél nagyobb adagban, ez is magyarázhatja a leírtakat.

        Mit tudok javasolni? Ha tartós és komoly problémának érzi a leírtakat, keressen fel pszichiátriai és neruológiai szakrendelést.

        Jó egészséget kívánva:

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-12-03 13:17:20; Megválaszolva: 2011. augusztus 18., 10:31

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...