• Fölsikítás álomban

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztel Doktor/Doktornő!

         

        Én egy 22 éves egyetemista lány vagyok. Egy problémámmal fordulok Önhöz. Nagyon rossz alvó vagyok. Gyerekkoromban jelentkezett egy furcsa szokásom alvás közben. Néha-néha (évente kb. 3-4 - szer) fölsikítottam álomban, amikor csúnyát álmodtam, pl. patkányokat, egereket, kígyókat, belakat? De ezt fölsikítatás szószorrosan kell értelmezni, tehát annyira, hogy saját magam is föleredek a saját ordibálásomra és mások is nagyon megijednek. És ez a szokásom sohasem szűnt meg. Kb. egy ével ezelőtt ez a rossz szokásom fokozódott. Tehát egy éve szinte hetente kétszer is fölsikítok és mostanában mar sírok is álmomban. Nem tudok rá választ tálalni. Nagyon rosszul érzem magam ez végett. Elsősorban, azért mert zavarom a körülöttem elő embereket, másodsorban, mert ezek a fölsikítások és sírások nagyon kihatnak rám. Ilyen éjjelek után fél napig szomorúan érzem magam, nem vagyok kipihenve, nem tudok normálisan funkcionálni. Nagyon nem tudom hogy mitévő legyek. Reménykedtem, hogy ezek a heti fölsikítások és sírások egy idő után elmúlnak, de ahogy látom nem, sőt még fokozódnak. Lehet ezt valahogy kigyógyítani? Vagy kezelni? Esetleg szedjek altatókat? Előre is nagyon szépen köszönöm segítséget. Tisztelettel: Anita

        WEBBeteg szakértő válasza a rémálmok témában

        Kedves Anita!

        A fölsikitás ellen nem jó a nyugtató, ne szedje.
        Felkereshet egy alvásambulanciát, ahol ezt megbeszélheti, de szerintem egy pszichoterapeutával való részletes elbeszélgetés segítene a legtöbbet.
        Lépjen mielőbb!


        Üdvözlettel:

         

         Kazimir Ágnes

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-03 13:57:51; Megválaszolva: 2011. augusztus 31., 07:04

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...