• Társtalanság, magány

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő!/Tisztelt Doktor Úr! Tanácsot szeretnék kérni egy ismerősöm ügyében! Kérem szíves válaszát! Előre is köszönöm!Ismerősöm 28 éves fiatal férfi, évek óta magányosan, társ nélkül él, minden levelében, amit nekem ír, megemlíti, hogy ebbe már belebetegszik, stb... Természetesen voltak próbálkozásai még régebben, ám a lányok, akikkel kapcsolatot próbált kialakítani, vagy kihasználták és egy idő után "továbbálltak", vagypedig az első találkozó alkalmával közölték vele, hogy nincs esélye. Ismerősöm ezt nagyon nehezen viseli. Olyannyira, hogy mára már próbálkozásai sincsenek, nem hajlandó ismerkedni, társkereső oldalak szolgáltatását igénybe venni, folyton azt emlegeti, hogy neki a magány és a halál a társa az életben. A munkahelyére is úgy jár be nap mint nap, hogy szinte minden percben eszébe jut, hogyan vethetne véget az életének. Néhány sort idéznék ismerősöm leveléből: "végigjártam Pest majdnem összes fegyverboltját, hogy kiválasszam a legjobbat! Mindenesetre a golyó már megvan, szép fényes és minden nap leporolom hogy szép fényes legyen mikor eljön az idö!ja és még le is foglalom magam, vettem egy kis naplószerüséget és abba leírom a világ összes halálnemét ahogy egy magánember ki tudja magát nyírni. már félig megtelt!" "nekem csak a magány és a halál a társam az életbe." Többek között ezekre figyeltem fel legutóbbi levelében, amelyek szerintem aggasztó dolgok. Természetesen azonnal próbáltam felhívni a figyelmét, hogy próbáljon segítséget kérni, de erre ez volt a válasza: "teljesen értelmetlen és pénzkidobás a dolog, mert segíteni nem tud rajtam csak azt éri el hogy mégjobban előhozza a problémáimat amiket elég sokáig tartott lezárni és magamba folytani." (Tudni kell ezzel kapcsolatban, hogy ismerősöm évekkel ezelőtt veszítette el barátnőjét egy autóbalesetben, akivel már hosszú ideje együtt voltak) A legrosszabb az egészben, hogy tudom, hogy segítenem kellene rajta, de sajnos nem tudom, hogyan tehetném. Sajnos elutasít minden közeledést. Megkérném Önt tisztelettel, hogy szíveskedjék nekem valami ötletet, tanácsot adni, mivel és hogyan tudnék segíteni az ismerősömön! Sajnos úgy érzem, hogy nincs remény arra, hogy ő maga kérjen segítséget. Nagyon köszönöm válaszát! Tisztelettel: Brigitta

        WEBBeteg szakértő válasza a magány témában

        Kedves Brigitta!

        Sajnos, csak azon lehet segíteni, aki akarja. Akarata ellenére senkit sem lehet meggyógyítani.
        Az önsajnálat és a környezet zsarolása az öngyilkossággal azt mutatja, hogy az ismerőse megrekedt ezen a szinten.
        Elvesztette a barátnőjét és ezt a traumáját még nem dolgozta fel.Ezen neki kell átesnie. Ha nem fordul segítségért, akkor sajnos nem lehet neki mentőövet nyújtani. Az együtt sírás és a sopánkodás nem segít, sőt ronthat a dolgon.
        Egy dologban mégis segíthet neki: ha mindezt megérteti vele.
        Az, ha valakit trauma ér, nem mentesíti az alól, hogy felelőséggel döntsön a saját élete menetéről. Töltheti önsajnálattal és zsarolással, amellyel a környezetét is kikészíti, meg azzal is, hogy férfiként döntést hoz: elgyászolja elveszített barátnőjét és felelősséggel elkezdi újjáépíteni a saját életét, amiből, mint tudjuk, egy van.
        Pszichoterápia segíthet, támaszt nyújthat, irányt mutathat, ha belevág ebbe az új élet építésbe.

        Üdvözlettel:

         Kazimir Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-30 16:48:20; Megválaszolva: 2011. augusztus 29., 07:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...