• ?Maradandó? alvászavar kezelése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        19 éves kezelt hebefrén beteg vagyok, kb 4 éve kaptam először Remeront, akkor nagyon álmosnak és rosszul éreztem magam több hétig, emiatt leállították, azóta vannak az alvászavaraim, közben több évig szedtem mint antidepresszívumot(már nem álmosít, és nagyon hatásos), ha szedem el tudok aludni a beszedés után, kipihenten, de jelentősen változó időtartamú(5-12h) alvás után ébredek, és hat. De ha nem szedek semmi antidepresszívumot, vagy bármi más antidepresszívumot szedek helyette, akkor nem tudok elaludni, fáradt vagyok egész nap, ha alszok, hol 48 órát, hol 3-at, átlagosan kétnaponta, pedig volt, hogy kb 3 évig nem szedtem, de az alvászavar azóta sem javult, így függője vagyok többé-kevésbé. Okozhat-e ilyet a mirtazapin nevű hatóanyag, azaz visszafordíthatatlan alvászavart, és mit lehet vele tenni? Benzodiazepinekkel(hatásuk elégtelen) és altatókkal már próbáltuk, az altatók vagy hatástalanok(hibá fekszek mozdulatlanul órákig), vagy a magas dózis miatt több, mint másfél napra alvásra kényszerülök. Mi az Ön véleménye? Mert az én pszichiáterem nem tud mit mondani. Ha a leállítás lenne a véleménye, mit ajánl helyette, ami nem vált ki nálam impotenciát(az összes eddigi SSRI és SNRI kiváltotta).

        WEBBeteg szakértő válasza a alvászavar témában

        Tisztelt Kérdező!

        A hebefrénia a skizofrénia egy formája, ez nem depresszió. Innentől kezdve
        bizonytalan számomra az Ön által írt diagnózis, vagy pedig az, hogy az Ön
        esetében tényleg antidepresszívumra van-e szükség.
        A benzodiazepin hatástalansága hozzászokásra utalhat, ez nem jó jel, pláne
        nem 19 évesen. Van egy olyan érzésem, hogy Ön hajlamos a gyógyszereket az
        előírástól eltérő módon, saját elképzelései szerint szedni, ez nyugtatók,
        altatók esetén különösen káros, másfél nap alvás valószínűleg
        gyógyszertúladagolást takar.
        Csak azért mert rosszul alszik, nem biztos, hogy antidepresszívumot kell
        szednie, bár tény, hogy a mirtazapin hatóanyagnak van alvást segítő
        hatása. Sajnos a hebefrénia kapcsán más jellegű gyógyszerekre is szükség
        lehet.
        Mivel elég kusza a történet, amit leírt, én azt javaslom, hogy be kéne
        feküdnie kórházba, részben a diagnózis, részben a terápia beállítása
        céljából.

        Jó egészséget kívánva:

         Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-18 22:04:45; Megválaszolva: 2011. augusztus 25., 11:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Nehéz pontosan leírni, amit érzek. A háziorvosomnak biztosan nem tudnám nyugodtan elmondani a tüneteket, mivel az ő jelenléte is már stresszel. Nyilván a gének is hordozzák a betegségem bizonyos mértékben,de, ami az...
        Mostanában kezdődött. Azt képzelem, hogy alszok/kómában vagyok és a valóság csak egy álom. 1 éve ért egy trauma, mikor a feleségem rajta kaptam, hogy megcsal. Korábban is voltak pszichés betegségeim, kényszer betegség, alvás paralizis,...
        Tisztelt doktor úr/nő! Párom másfél éve skrizofén beteg,sajnos a rosszabbik fajta,ugyanis sokáig /több,mint félévig/ nem volt hajlandó gyógyszert szedni. Nemrég elköltöztem tőle a gyerekekkel mert már nem lehetett a téveszméit és az...
        Tisztelt Cím! A segítségét és a javaslatát szeretném kérni, súlyos problémával fordulok Önhöz. 31 éves miskolci férfi vagyok és egy furcsa és ritka fóbiától, emetofóbiától szenvedek immáron több mint két évtizede. Nem az interneten...
        Az alabbi linken kifejtettem a panaszokat a mai napon. Sajnos bemasolni nem tudom a kerdes hosszusaga miatt. https://www.gyakorikerdesek.hu/egeszseg__mentalis-egeszseg__9482475-mi-lehet-velem-szorongas-panik-depresszio-skizofrenia-vagy-csak-bekepzelem
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő 5 nappal ezelőtt egy kerti partin vettem részt, ahol speed-et fogyasztottunk, előtte soha nem próbaltam. 12 óra leforgása alatt 4-5 csíkkal fogyasztottam el. 30-33 fok volt, delutántól hajnalig tartott, tehát lement...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Magas vérnyomás problémáim vannak több éve, és gyógyszert szedek folyamatosan, mivel a Valsartant visszavonták ezért több fajta gyógyszert írt már fel a háziorvosom. 2 hónapja jelentkezett a fej hátsó részén...
        Tavaly szeptemberben akut pszihotikus zavarral osztályra kerültem 7 hónapig utógondozással. Április végén elfogytak a gyógyszeteim és nem éreztem hiányukat. Azonban munkás szállón lakom többed magammal és egy vágó, remegő érzést...
        Tisztelt doktor Úr/Nő! Édesanyámat 1987-től két évvel ezelőtti haláláig skizofréniával kezelték, gyógyszereket kapott rá, azonban az állapotán javítani nem tudtak, többször öngyilkosságot kísérelt meg, állapota csak stagnált....
        Jó napot! Mivel 17 éves vagyok, és nem tudok a szüleim tudta nélkül orvoshoz menni, itt próbálok meg segítséget kérni mert már nagyon kiborít ez az állapot amiben vagyok! Nagyon nehéz leírni milyen is ez pontosan, de megpróbálom. Két/három...