• Torok

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Azzal a panasszal fordulok önhöz-önökhöz,hogy a torkomban nyelési nehézségekkel küszködöm,immár 2 éve.Mellyel szakorvoshoz fordultam,fül-orr-gégészeten is megjelentem aki nem talált semmit.Elküldött nyaki ult-ra ott mind két oldalt 2cm-es nyirok csomó duzzanatott találtak.Ennek jelentősséget nem különitettek úgyanis ezt egy gyulladás is okozgatja állitólag.Pajzsmirigy vizsgálaton is részt vettem az eredmények jók voltak.Ezek után felkerestem egy pchiológust aki súlyos depressziót és pánik betegséget diagnosztizált.Jvasolt: citapram 20mg reggel 1 kapszula,rivotril reggel fél délbe fél este egész.Fél év után abbahagytam.Agusztus óta semmit nem szedek a nyakamban ujra folytó levegőhöz nem jutó érzés vesz elő.Álmomban is ujra és ujra meghalok halálfélelmem van.Erre szeretnék választ segitséget kapni.Előre is köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a nyelési nehézség témában

        Tisztelt Kérdező!

        Az efféle nehezen megfogható problémáknál mindig elsőként eszembe jut, hogy van-e szomatikus, azaz testi oka a panasznak. Sajnos az, hogy nem találták még meg az okát, nem egyenlő azzal, hogy nincs is. Tehát javaslom, hogy akár több rendelést, több orvost is keressen meg, tudja, több szem, többet lát...


        Tegyük fel, hogy tényleg nincs testi ok, pszichés magyarázatok csak ekkor következhetnek. Ön már járt rendelésen, gyógyszert is írtak fel. A súlyos depressziót túlzásnak érzem, a pánik megállhat, én is valamiféle szorongásos kórképben látom a lehetséges pszichés magyarázatot. Sajnos nagyon hiányzó láncszem a történetben, hogy javult-e a panasza a felírt, pánikra, szorongásra egyébként megfelelő gyógyszerektől. Feltételezem, hogy igen, és ezért hagyta abba a szedésüket, majd ezután lett ismét rosszabbul ősszel.
        Mit javaslok? Ha a korábbi terápia bevált valamennyire, akkor fel kell keresnie kezelőorvosát, és a megszakadt kezelést folytatni, újrakezdeni. A jelen helyzetnek leírt tünetei egyértelműen pszichésnek tűnnek.

        Jó egészséget kívánva:

        Dr. Dinya Zoltán

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-13 13:38:34; Megválaszolva: 2011. augusztus 24., 10:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...