• Pánik szindróma

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő!

        Pár hete volt egy problémám, még pedig az, hogy ideges voltam. A házi orvosom 0.25 mg-os frontint(3szor fél szem) írt fel és 5 mg-os concort( napi fél szem). Eleint jobban éreztem magam, ám pár nappal később mellkasi fájdalmaim voltak és az orvosom beutalt szív vizsgálatra. A vizsgálat előtti napon este nagyon rosszúl lettem, teljesen lezsibbadt az egész testem még a nyelvem is, szédültem, nehezen kaptam levegőt és olyan valóságtalannak tűnt minden körülöttem. Másnap megállapították, hogy ugyan a szívemmel nincs semmi baj, de minden jel a pánik szindrómára utal, tehát kaptam beutalót a pszihiátriára és most a frontin helyett 10 mg-os medazepam-Q (fél-fél-egész szem) tablettát szedem és a cocncor-t ugyanúgy. Mostanság jobban érzem magam, nincs semilyen panaszom, csak reggelente szédülök. A pszihiátriára csak 3 hét múlva kell mennem. Nos, a kérdésem az lenne, hogy pánikbetegség esetén mik azok a dolgok* amiket jobb ha elkerülök és miket tegyek annak érdekében, hogy megelőzzem az újjab rohamokat?

        dolgok* alatt azt értem, hogy étrend, egyéb gyógykészítmények, stb.

        Előre is köszönök mindent!

        Szép napot!

        Viktor


         

        WEBBeteg szakértő válasza a pánik-szindróma témában

        Kedves Viktor!

        A pánikzavar ismérve, hogy váratlanul, minden kiváltó ok nélkül jelentkezhetnek a rohamok. Természetesen vannak olyan szerek, pl. kávé, ami provokálhatja. Olyan aktivitásokat kell kerülnie, ami a szívdobogást és légvétel gyakoriságát fokozza, vagyis általában kimerítő. Ha eddig nem sikerült kiváltó tényezőt beazonosítani, akkor csak ennyit tudnék általánosságban javasolni.Egyébként a roham kivédésére ill. kezelésére pszichoterápiás tanulás útján kaphat még segítséget, ill. ez segít az életmód, gondolkodás szükséges megváltoztatásában.   

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-09-10 13:54:24; Megválaszolva: 2011. augusztus 19., 08:50

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...