• Meggyógyulok?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 5 éve puffadásos tünetekkel jelentkeztem orvosomnál. Teljeskörű kivizsgálásom megtörtént. Minden negativ, szervi eltérés nincs.Diszpepsziát állapitottak meg, refluxal, hiatus herniával.Kaptam PPI-t, többet is, és nem használt. A végén már csak cerucal gyógyszert kaptam, ami teljesen jó lett. Amikor abba hagytam, előjöttek a panaszok. 2 hete pszihológushoz küldtek, mert elég stresszes szorongásos vagyok. Kaptam medazepam Q-t. A cerucalt is felirta a háziorvosom, teljesen panaszmentes vagyok. Sajnos maszek pszihologust nem tudok fizetni, ahol voltam, és felirta a gyógyszert nem mondott semmit, hogy meddig szedjem a medazepamot.A papiromra azt irta, hogy fél év múlva kontroll. A kérdésem a következő: meddig szedhetem a medazepamot? És ha abba hagyom, akkor újra előjönnek a panaszaim? Már most előre félek ettől. Van ebből kiút, és gyógyitható vagyok? Válaszát előre is köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a reflux, szorongás témában

        Tisztelt Kérdező!

        A reflux és a hiatus hernia, azért nem negatív eredmények... Sajnos a
        szorongásos panaszokkal összefüggenek a gyomorproblémák, egymást okozzák
        és fokozzák kis túlzással. A Medazepamot nem tartom jó ötletnek, egyetlen
        előnye, hogy pszichiáter szakorvos nélkül, csak a háziorvos által is
        felírhatók, mert nincs rajtuk emelt szintű támogatottság. Egyebekben
        korszerűtlen szer, ha már szorongásoldót kell szednie, inkább
        Frontin-Xanax vagy Rivotrilt szedjen. Mindezt meddig? A lehető legrövidebb
        ideig, mert minden (!) szorongásoldóhoz hozzászokás alakulhat ki
        több-kevesebb idővel. Itt persze ne 1-2 hónapra gondoljon, de mondjuk ha
        2-3 évig szed ilyesmit, már biztosan nehezebb lenne abbahagyni. A
        szorongásoldó csak átmeneti terápiára szolgál, áthidal valamilyen nehéz
        időszakot, nem folyamatos szedésre szolgál, bár sajnos sokan igen hibás
        életmódszerűen szedik. Ön ne tartozzon közéjük!
        Kiújulhatnak-e később a panaszai? Ha nem találja meg az okát, és nem tudja
        megszüntetni azt, akkor sajnos igen. A szorongásos tünetek valaminek csak
        a következményei, a gyógyszer pedig ezt nem oldja ezt meg önmagában, csak
        tüneteileg jelent támogatást. Az okok keresében a pszichoterápia hasznos
        segítség tudna lenni.

        Jó egészséget kívánva:

         Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-11-23 23:49:25; Megválaszolva: 2011. augusztus 16., 18:24

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...