• Fogyás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T.Doktornő én 32éves vagyok 80kg-120kgra hiztam 1,5-2 évalatt pánik beteg vagyok mindennap citaprámot szedek pszicho-szomatikus tüneteim vannak .;hangulat változások kéz lábak zsibbadása ájulások amik teljesen a mélybe taszitanak nem tudok ebböl a kővér testből kitőrni állandoan eszek és utána boldog vagyok van hogy minden szép beletörödöm de másnap inkáb a halálal foglalkozom hogy ez már csak rosszab lesz inkáb feladom nem tudok önmagamal küzdeni most betegállományba vagyok fönövér helyetes vagyok egy kardiológiai osztályon amit imádok de igy nem tudom abetegeket ellátni ha én is azvagyok van férjem 13éves fiam 5éves lányom ugyérzem senki sem tud segiteni jártam pszihologushoz de öse tud bellölem 50-60kg os embert csinálni igy már nem megyek jólenne valahová befeküdni ahol segitenek fogyni és a depresszioból kigyogyitani tud nekem segiteni köszönöm üdvözlettel hipeller ildikó

        WEBBeteg szakértő válasza a éltmódváltoztatás témában

         

        Tisztelt Kérdező!

        Mint minden ilyen kérdésnél, most is csak alapinformációkból lehet építkeznem, ami tévútra vihet. De ezek alapján úgy tűnik, a kezdeti okoktól függetlenül, mára a súlyprobléma és az ebből adódó önelfogadási, önértékelési zavarok állnak a középpontban, a többi pedig "csak" következmény. A sok különféle pszichés panasz (pszichoszomatikus tünetek, pánik, depresszió, öngyilkossági gondolatok, stb) tehát nem maga a betegség, hanem a betegség tünetei, bár sorait olvasva úgy tűnik, a depresszió most elég kifejezett ezek közül. A Citapram erre akár jó gyógyszer is lehetne, ha eddig napi 1tbl (20mg) dózisban szedte, meg lehet próbálni a dózis emelését napi 40mg-ra. Az antidepresszívumok hatása csak hetek alatt alakul ki, folyamatos (!) szedés mellett, ha ezen már túl van, és a hatás elégtelen, akkor orvosával közösen mérlegelendő a gyógyszer cseréje vagy kiegészítése. Nagyon sokféle antidepresszívum létezik, ezek között megkeresni a legjobb megoldást bizony nem egyszerű.

        A pszichológus (pszichoterápia) ugyancsak jó segítség lehet, ha az első tapasztalata azonban nem volt eredményes, érdemes több rendelést kipróbálni. A pszichoterápia fontos kelléke a beteg és a terapeuta "szimpátiája", egymás kölcsönös (!) elfogadása, hiszen az ilyen személyes technikák nem szimpla tabletta - pohár vízzel beveszem jellegűek. Ha az első próbálkozás nem volt eredményes, akkor ne az egész irányvonalról mondjon le, hanem próbáljon más, más típusú terapeutát keresni.

        A legfontosabb viszont, hogy lássa, mindez csak mankó, ha Ön nem akar (nem

        tud) önmagán segíteni, akkor ezt más nem fogja tudni Ön helyett megtenni.

        Kicsit tükröt tartok Ön elé, kérem ne sértődjön meg, de soraiból úgy érzem, szeretne ugyan eredményt elérni, de (már?) nem sokat tesz érte.

        Szeretne lefogyni és megváltozni, de ezt másoktól várja el, befeküdni szeretne valahová, ahol mások végzzék el a munkát Ön helyett. Érdemes persze kivizsgáltatni magát hormonális vonalon, lehet gondolkozni különféle, fogyást segítő műtétekben is, de a sült galamb nem repül be a szánkba, szembe kell nézni azzal, hogy az alapproblémája megoldása valószínűleg az Ön kezében van.

        Nyilván Ön is tudja, hogy a unalom/bánatűző nassolás és az ehhez társuló mozgásszegény életmód megváltoztatása a kulcs. Ez egy önsorsrontó spirál, eszik, hízik, még rosszabbul érzi magát lelkileg is a bőrében, ezért bánatában még többet eszik, a kör zárul. Nos ebből kell kitörni.

        Higyje el, aki elkezdett rendszeresen mozogni, sőt sportolni, kordában tudja valóban tartani a a táplálkozását, az nem hízik tovább, sőt elkezdi leadni a kilókat. Fogyni nem kúraszerűen kell, hanem életmódot kell váltani. Javaslom pl. valamilyen ételfutár cég kiszámolt kalóriájú diétájának a megpróbálását, és persze a nassolás megszüntetését. Úszással, adottságainak megfelelő edzéstervvel kezdjen el mozogni, és meglátja, ha az első két hetet átvészelte, az első részsikerek a megtépázott önbizalmának is jót fognak tenni!

        Jó egészséget kívánva:

        Dr. Dinya Zoltán

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-05-15 09:08:29; Megválaszolva: 2011. július 28., 16:09

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdv 23 éves férfi vagyok kiskoromba kezdődött hogy hangokat hallottam elalvas előtt meg ha keveset aludtam ezt az orvosom nem differenciálható skizofréniának diagnoztizálta ).4 hónapja gyogyszermentes vagyok semmit nem szedek es annyira jol erzem...
        Tisztelt Doktornő, Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mire utal, miként lehetséges az, ha én képes vagyok az agyamat érezni? (csakúgy, mint a gyomromat, tüdőmet, vagy más egyéb szervemet) Ismerőseim körében senki nem "képes" erre"....
        Jó napot! Erős szorongásos zavarok, melyek párkapcsolatban, és egyéb társaságban jelentkeznek, s ezek mellékhatásai miatt felkerestem egy pszichiátert. Akivel sok gyógyszert kipróbáltunk de az egyetlen negatív mellékhatásmentes gyógyszer...
        Tisztelt Doktornő 30 éve dolgozom folyamatos műszakban, éjszakázom is.Két éve kezdtem el antidepresszánst szedni, állandó szorongásra és alvási problémákra, amit édesapám halála felfokozott.Azt gondolom, a munkakörülmények miatt alakult...
        Tisztelt doktornö! Nem is tudom hol kezdjem.Gyerek korom óta félek a sulyos betegségektöl.Akkor ez a dolog még nem volt olyan erős de mostanra nagyon minden napomat ki tölti nincs nap hogy ne lenne valami bajom. Hol a hasam fájt hónapokig hol a...
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...