• Alvászavar - Mit tegyek?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Éjszakánként 4-szer, 5-ször felébredek. A háziorvosom felírt nekem Rivotril 0.5-ös tablettát, de semmit sem használ! Az ismerőseim is tudnak az alvászavaromról, tanácsukra megpróbáltam más gyógyszert, a Xanax 0.25-öst, először felet, utána egészet, semmi hatás. Most 3 szemet szedek, így sem teljes az alvásom de elviselhetőbb. Az a kérdésem, hogy kihez lehetne fordulni a javulásom érdekében, mert azt hiszem, a Háziorvosom nem teljesen értette meg a panaszaimat, a betegségeimet. Tisztelettel: K. István

        WEBBeteg szakértő válasza a alvászavar témában

        Tisztelt Kérdező!

        Az alvászavar összetett kérdés. Szervi, pszichés és környezeti okai lehetnek. Férfiaknál gyakori probléma például az alvási apnoe syndroma, aminek látványos jele a horkolás. Ez egy vizsgálható és kezelhető betegség, foglalkozni pedig fontos vele, mert további betegségek, pl. korai elbutulás forrása lehet.
        Pszichés okok közé tartozhat például a szorongásos, depressziós állapotok. Környezeti ok lehet a nem megfelelő ágy, zaj, zavaró beszűrődő fények vagy éppen a horkoló hálótárs is.
        Ok tehát sok és sokféle lehet, ezek kivizsgálásával speciális alvás szakrendelések foglalkoznak, javaslom egy ilyen felkeresését. Xanax vagy Rivotril szedése nem a legjobb, mondhatnám túl egyszerű megoldás, önmagában nem is szokott megoldani semmit. De ha már Xanax, javaslom a
        Xanax SR változatát este 0.5 vagy 1mg adagban, mely egy hosszabb hatású változat, és jobban tudja az átalvást segíteni. Elalváshoz a Stilnox, Imovane, Gerodorm megfelelőbb. További gyógyszeres lehetőség, hogy most jelenik meg éppen a Circadin 2 mg retard tabletta nevü vadonatúj készítmény, speciálisan alvászavarok kezelésére, személyes tapasztalataim
        még nincsenek vele, de a róla írtak nagyon ígéretesek.

        Jó egészséget kívánva: Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-11-10 22:42:04; Megválaszolva: 2011. augusztus 15., 12:30

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...