• Depresszió és szorongás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktorúr/NŐ! Másfél éve annak hogy enyhe depreszióban és generalizált szorongásban szenvedem. Most az a betegség tünete, hogy állandóan fáradt vagyok,szédülök,gyenge és erőtlen vagyok bármannyit is pihenek. Reggelente úgy kelek hogy elönt a forróság és állandó jelleggel csak aludnék. Még volna egy kérdésem mégpedig az. hogy a depreszió okozhat üvegtesti homályt ugyanis ezzel is küszködöm a betegségem óta. 10mg cipralexet szedek és napi 3x0.25xanaxot. Kérem ha tud tanácsoljon valamit előre is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a szorongás, depresszió témában

        Tisztelt Kérdező!

        Több év depresszió és a generalizált szorongás pláne együtt szinte egy
        állapot, vannak jobb és rosszabb periódusok a betegségében. Hogy mikor
        melyik, azt sok külső tényező is befolyásolja, család, munkahely, kudarc
        vagy siker, tübb vagy kevesebb stressz.
        A fáradtság, szédelgés (ha testi okai nincsenek) utalhatnak egy újabb
        pszichés hullámvölgyre.
        A Cipralex igen korszerű szer, a Xanax-szal a leírt történetre megfelelő
        válasznak tűnik. A dózis nem túl nagy, így előfordulhat, hogy módosítani,
        erősíteni kell a terápián, és lehet, épp most jött el ennek az ideje
        Önnél.
        Keresse fel a pszichiáterét, és beszéljenek meg gyógyszerváltást. Léteznek
        pl. kettős hatású antidepresszánsok ilyen pl. a venlafaxine (pl. Velaxin,
        Efectin, Jarvis, Olwexya neveken), ha a Cipralex mellett nincs jól, és még
        nem szedett ilyet, erre való váltás a siker reményében megléphető.
        Ha szedett már venlafaxine-készítményt, akkor pl. az Edronax is jó esély
        lehet, nagyon szép állapotrendeződéseket láttam már ettől is. A Welbutrin
        is lehet egy jó esély, igen jó az élénkítő hatása, de ha Ön esetleg
        hajlamos a szorongásra, akkor megfontolandó, láttam már tőle
        mellékhatásként fokozódó szorongásérzést.
        Türelem! Antidepresszívum nem azonnal hat, gyógyszerváltás esetén több hét
        türelem kell a helyzet újabb értékeléséhez!

        Vannak tehát a Cipralexen túl bőven alternatívák, de konkrétan választani
        nem lehet látatlanban, keresse fel orvosát és egyeztessenek vele
        terápiaváltást.
        Továbbá ha még nem vizsgálták ezirányban, javaslok pajzsmirigy-hormon
        ellenőrzést vérvétellel, leírt pszichés tüneteit akár ilyen probléma is
        okozhatja.

        Jó egészséget kívánva: 

         Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-10-11 15:24:39; Megválaszolva: 2011. augusztus 09., 20:54

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...