• Lelki vagy szervi probléma?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő/Úr! 3 hónapja lassú mozgásoknál,kis lépéseknél egyensúly-bizonytalanság kap el,mintha húzna a fejem vagy mintha hullámozna a lábam alatt a talaj!Tavaly kioperálták a pajzsmirigyemet (Basedow-kór),de a laboreredményem már most jó volt és 100mg L-thyroxin-t szedek! A tünetek a vizsgaidőszak után jelentkeztek és mintha nagyon lassan elvisehetőbb lenne! Kivizsgáltak de nem találtak semmit,jelenleg pszichiáterhez járok (mivel semmilyen szervi problémát nem találtak) aki napi 4×1 Coaxil-t írt fel,de ajánlott még otoneurológiai vizsgálatot valamint azt hogy újra keressek fel egy neurológust,mert lehet hogy mégiscsak ott a baj (persze nem zárta ki a pszichés hátteret sem) !Ő arra gondol hogy lassú mozgásoknál az információ nem megfelelően jut el az agyba és lehet valahol a gerincemmel lehet baj!Elmondta,hogy a talpunkból is sok információ jut el az agyba lassú lépéseknél és ha valahol az információ "elakad" akkor az is vezethet ide!Nyaki gerincröntgenem volt (10 másik vizsgálat mellett) ami discopathia-t mutatott a 6-7 csigolyámnál valamint a 6-osnál a porckorong keskeny és a 7-esnél pedig a harántnyúlvány nagyobb,de erre a reumatológián azt mondták 10-ből 8 embernek ott van,ez nem okoz bajt!Egész gerincre kiterjedő röntgen vagy vizsgálat nem volt! Szeretném megkérdezni erről a véleményét!Valóban állhat ilyen jellegű dolog a háttérben?Én csak azt nem értem,hogy miért csak lassú mozdukatoknál jön elő ez a kellemetlen tünet? Kezdek elkeseredni hogy sehol nem találnak semmit :( Neurológiai jellegű problémákat is lehet gyógyszerrel kezelni?A kimerültségnek 3 hónap alatt rendbe kellett volna jönni szerintem! Ui.:Tavaly április óta nem sportolok (mióta pajzsirigy beteg lettem),műtét után elmentem dolgozni és vissza a főiskolára,ez tett ki egy évig minden időmet!Erre a nyárra pihenést terveztem,de 4 nappal a suli után elkezdődött ez a kellemetlen tünet! Véleményét,tanácsát és válaszát előre is köszönöm!Elnézést a hosszú levélért! Zoltán 23( éves)

        WEBBeteg szakértő válasza a egyensúlyprobléma témában

        Tisztelt Kérdező!

        Sajnos a pajzsmirigy szoros összefüggésben van a hangulati élettel, szorongással, tehát látszólag lelki dolgokkal, viszont a probléma ennek ellenére nem csak pszichiátert, hanem jóval inkább belgyógyász endokrinológust igényel. Sajnos a tapasztalatom az, hogy a pajzsmirigyes betegek sokszor látszólag jó laborokkal sem tünetmentesek teljesen.
        Ilyenkor elindul egy körforgás, az orvosok keresik az okot, egyre több szakma vonódik be, egyre több a vizsgálat, a beteg meg csak azt érzi, küldik ide-oda és nem történik semmi. Egy idő után egy krónikus betegség mögé akkor is felsorakozhat a szorongás és depresszió, ha eredetileg nem volt ott, de Önnél a pajzsmirigyprobléma miatt erre amúgy is sajnos nagyobb az esély. És amikor már a testi és a lelki tünetek keverednek, akkor tényleg lehet nagy a kuszaság. Nos, itt nem szabad pánikba esni, mert a kapálózástól a fuldokló is csak megfulladni fog a vízben!

        Javaslok egy másik, pozitívabb alaphozzáállást: az orvosai nem adták fel az Ön meggyógyításának az esélyét, tehát Ön se tegye. Minden újabb vizsgálat újabb információmozaik, hogy összeálljon a kép. Sajnos vannak nehezebb, több türelmet igénylő feladványok, és az Ön problémája ilyen, de ez nem jelenti azt, hogy nem lesz kirakva!
        De ennek során ne váljon hipochonderré és ne magát húzza le a lelki gödörbe! Ha találnak apró eltéréseket, pl. gerincen kopások itt-ott, az még nem a világvége, tényleg lehet rengeteg embernél, maximum őket nem vizsgálták ki ilyen alaposan és nem tudnak róla. Olyan orvost válasszon, akiben teljesen megbízik, és ha ő azt mondja, hogy nem kell több röntgen, akkor higyje el neki, ne eméssze magát fölöslegesen "mi lett volna ha"
        jellegű kérdéseken!

        A hangulatjavító gyógyszer, adott esetben a Coaxil csak támogató segítség.
        A Coaxil kiváló gyógyszer, de a 4x1 tbl dózist sokallom, ebből 3x1 tbl a javasolt dózis. Hatása pár hét alatt épül fel, ezután depressziós panaszok esetén inkább a gyógyszerváltás az indokolt.
        De sorait olvasva úgy érzem, támogató pszichoterápiás kezelésekre Önnek nagyobb szüksége lenne, mint gyógyszeres terápiára, az alapbetegségét viszont nem pszichés eredetűnek gondolom. A neurológiai kivizsgálást én is fontosnak érzem.

        Jó egészséget kívánva:  Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-09-08 09:51:50; Megválaszolva: 2011. augusztus 05., 08:28

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdv 23 éves férfi vagyok kiskoromba kezdődött hogy hangokat hallottam elalvas előtt meg ha keveset aludtam ezt az orvosom nem differenciálható skizofréniának diagnoztizálta ).4 hónapja gyogyszermentes vagyok semmit nem szedek es annyira jol erzem...
        Tisztelt Doktornő, Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mire utal, miként lehetséges az, ha én képes vagyok az agyamat érezni? (csakúgy, mint a gyomromat, tüdőmet, vagy más egyéb szervemet) Ismerőseim körében senki nem "képes" erre"....
        Jó napot! Erős szorongásos zavarok, melyek párkapcsolatban, és egyéb társaságban jelentkeznek, s ezek mellékhatásai miatt felkerestem egy pszichiátert. Akivel sok gyógyszert kipróbáltunk de az egyetlen negatív mellékhatásmentes gyógyszer...
        Tisztelt Doktornő 30 éve dolgozom folyamatos műszakban, éjszakázom is.Két éve kezdtem el antidepresszánst szedni, állandó szorongásra és alvási problémákra, amit édesapám halála felfokozott.Azt gondolom, a munkakörülmények miatt alakult...
        Tisztelt doktornö! Nem is tudom hol kezdjem.Gyerek korom óta félek a sulyos betegségektöl.Akkor ez a dolog még nem volt olyan erős de mostanra nagyon minden napomat ki tölti nincs nap hogy ne lenne valami bajom. Hol a hasam fájt hónapokig hol a...
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...