• Lehet-e pszichés eredetű, és más kérdéseim

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        (Már 2.x szállt el a levelem.) Tisztelt Orvos Szakértő Hölgy/Úr! A mellkasi panaszok, fejfájás, nyakfájás lehet-e pszichás eredetű? Az EKG (2x), a mellkas RTG., a részletes laboratóriumi vizsgálatok nem mutattak belgyógyászati elváltozást. A vérnyomásom azonban ingadozó, pulzusom sokszor magas. (Múlt héten másfél óráig -zárásig-, nem engedtek el a gyógyszertárból magas vérnyomás miatt. Mégis ügyelet lett belőle.) Szakemberek mondták, h. 24 órás vérnyomás-ellenőrzés kellene, de a körzeti orvosnál, 4 alkalommal is jó volt az érték. A neurológia is szóbajött, de a körzeti orvos tudja, h. megyek hétfőn, Debrecenbe pszichoterápiás kezelésre. Ez a 2. 3 hónap lesz ebben az évben, sajnos! Azt nem tudom el merjem-e mondani az orvosomnak, h. a legjobb lenne sokak számára, ha meghalnék, mert a Zárt Osztályra nem szeretném, ha lerakna! Soha nem volt a 10 év alatt öngyilkossági kísérletem, és hiszem nem is lesz. Csak egy jó hónapja kiöntöttem a kezembe 80 szem 1 mg-os Frontint, nem tudom miért, de visszatettem. Ezt fontos lenne elmondanom?! Ugyanis tudják, h. hiszek a megváltásban, és nagyon szégyenlem! Most évekig a diagnózisom skizoaffektív zavar volt, amivel a debr.-ni orvosom nem értett egyet soha. (Amúgy sokáig öngyilkossági kényszergondolataim voltak, hetente többször órákig, és semmilyen antipszichotikum nem segített, ebből tényleg Isten szabadított meg egyik napról a másikra.) Ebben az évben a debr.-ni orvosom Bipoláris affektív zavart írt kevert tünetekkel -amit Szolnokon mindig felülbíráltak, nem értem miért?! Most 2 napja ezt a diagnózist is odaírta az orvos (ő a gyógyszeres orvosom, és a terapeutám is egyben), és azt mondta nekem leginkább személyiségzavarom van. -Érzelmileg labilis személyiségzavar Ha lehet pénteken válaszoljanak nagyon kérném, mert hétfőn korán utazom Debrecenbe. Sikeres munkát kívánok! Tisztelettel, és köszönettel: Barna Beáta egy fiatal lány

        WEBBeteg szakértő válasza a mellkasi fájdalom témában

        Kedves Beáta!

        Tényleg sok kuszaság van önben sorai alapján. Én azzal a kollégával értek
        egyet, aki érzelmileg labilis személyiségzavart diagnosztizált Önnél, ami
        akár a borderline személyiségzavarnak is megfeleltethető. Ez pszichológust
        és kitartó pszichoterápiát igényelő személyiségtípus, a terapeutájával
        pedig mindig legyen őszinte, mert ettől csak így remélhető siker!
        Gyógyszer igazából nem gyógyítja ezt az állapotot önmagában, de
        kiegészítésképpen szoktak felírni. A gyógyszer felírhatóságához azonban a
        személyiségzavartól eltérő diagnózist kell használnia az orvosnak, talán
        ezért is talál a papírjain különféle egyéb megfogalmazásokat. A másik
        dolog, hogy a pszichiátriai beteg néha ilyen, néha olyan panaszokkal
        keresi fel az orvosát, ez is befolyásolja, hogy néha ilyen, néha olyan
        válaszokat és diagnózist kap a kérdéseire.

        A vérnyomásingadozás és a magas pulzusszám lehet szorongásos eredetű, de
        ha még nem volt ilyen, érdemes lenne egy vérvétellel a pajzsmirigyét is
        ellenőrizni. A 24 órás vérnyomásellenőrzéssel is egyetértek, ingadozó
        értékeknél néhány egyedi mérés lehet megtévesztően éppen rendezett.

        Jó egészséget kívánva:

         Dr. Dinya Zoltán   pszichiáter

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-08-22 23:36:57; Megválaszolva: 2011. augusztus 04., 11:09

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...