• Stresszes gyomor

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Fél éve élek együtt Kecskeméten a 24 éves(magas vérnyomás beteg, mackós alkatú) vőlegényemmel, aki július közepétől új munkahelyen dolgozik és iszonyatos gyomorproblémákkal küzd. A panaszok kb. az új munkahelyen való munkábaállást követően 1-2 nappal alakultak ki. Az első reggelen a reggeli után még munka előtt erőssen hányt. Ez a tünet 1 hétig sem múlt el. Elmentünk a sürgősségire, ahol bármilyen vizsgálat nélkül az orvos vírusos bélhurut diagnózist állított fel, és diétát illetve egy bélfertőtlenítő gyógyszert írt ki. A párom letette a cigarettát, és lemondott a zsíros ételekról is ez miatt, de a tünetek a gyógyszer és a diéta ellenére csak minimális mértékben enyhültek, ettől kezdve minden reggel úgyszint munka előtt erőssen öklendezett, de nem hányt. Ismét visszamentünk a sűrgősségire, ahol mellkasiröntgenen, hasi UH-n és vérvételen esett át, majd egy zacskó infúziót(500mg Salsol A 1a Quamatel) is lefolyattak neki. Az ügyeletes doktornő Quamatelt és egy Frontin nevű erős nyugtatót írt ki és ezek mellé javasolt egy bélflóra visszaállító Protexin Balance nevű vénynélkül kapható kapszulát, de nem tudtuk meg mi a probléma oka. Ezen gyógyszerek szedése mellett sem enyhültek a panaszok, sőt láza és hasmenése is volt, ezért háziorvoshoz mentünk a párom szülővárosába Kiskunhalasra, ahol az orvos EKG-t, Pajzsmirigy UH-t, Hasi UH-t, vérvételt végzett. Az eredmények ismét nem mutattak semmit, de a párom vérnyomáscsökkentő gyógyszerével(Tritace 10 mg) kapcsolatban az orvos allergiára hivatkozott, ám feltünt, hogy sem vizelet sem székletvizsgálatot nem végeztek. Az orvos refluxra gyanakodva Motilíumot írt ki és citromfűtea fogyasztását, a Tritace elhagyását és a további panaszok erősődése végett a legvégső esetben a gyomortükrözést javasolta. A tea és a gyógyszer szedése végett a tünetek enyhültek, de az erőteljes öklendezés továbbra is megmaradt. 1 hetet volt táppénzen és a tünetek a pihenés hatására tovább enyhültek, sőt 1-2 napra meg is szűntek! Sajnos, a munkábaállást követően visszatértek a tünetek, ha szedte a gyógyszert, ha nem akkor is, ezért elhagytuk a gyógyszereket és csak a Protexin Balance-t szedte és a gyógyteát itta, a Protexint elhagyva egész napos rosszullétek és öklendezések alakultak ki, lassan pszichológiai panaszokra gyanakszunk, mert ahogy felidegesíti magát valamin, egyből kijönnek a tipikus tünetek(öklendezés, erős gyomorfájdalom). Viszont a gyomortükrözést szeretnénk elkerülni, ha lehet, mert ahogy hallottam nem igazán lehet vele a refluxot se kimutatni, és szeretném a páromat a tükrözési stressztől megóvni. Kérem segítsen, mit javasol? Tisztelettel: Laura

        WEBBeteg szakértő válasza a gyomorfájdalom témában

        Kedves Laura!

        A "mackós" alkatnak sajnos egyik törvényszerű velejárója a magasvérnyomás,
        ha ez 24 évesen máris gond, erre nagyon kell figyelni. Önön, mint
        háziasszonyon is sok múlhat, hogy barátját mennyire egészséges ételekkel
        várja haza, és mennyi időt töltenek sportolással.

        Az új munkahely úgy tűnik, sajnos túl nagy falat lehet a barátjának,
        legalábbis amit leírt, leginkább a szervezet vészjelzésének fogható fel.
        Ha még friss a munkahely, lehet bízni benne, hogy a megszokás részeként a
        stresszérzés is csökken, de ha ez nem javul az idő múlásával, akkor bizony
        el kell gondolkozniuk az egészség értékén. A stressz rontja a vérnyomást,
        az emelt vérnyomás pedig tovább fokozza a feszültségérzést. Belép a
        gyomor, az ottani fájdalmak egyre rontják a beteg kedvét, még feszültebb,
        ingerlékenyebb, ördögi kör. Már Gárdonyi is megírta, a gyomorbeteg ember
        rossz társaság. Mint mindig, most sem a tünetek sokaságának a szintjén
        kell megragadni, az okot kell felismerni és megoldani.

        A leírt tünetek és az eddigi kivizsgálások esetlegessége miatt azt
        javaslom, először a párját belgyógyászaton is érdemes lenne részletesen
        kivizsgáltatni a biztonság és a megnyugvás kedvéért. De amit ír,
        nevezetesen, hogy "1 hetet volt táppénzen és a tünetek a pihenés hatására
        tovább enyhültek, sőt 1-2 napra meg is szűntek! Sajnos, a munkábaállást
        követően visszatértek a tünetek", nagyon arra utal, hogy itt bizony a
        munkahelyi stressz a valódi ok. Érdemes vigyázni, mert most még talán csak
        stresszhatás, de ha tartósan így marad, valóban szervi betegséggé érhet a
        dolog!

        "Viszont a gyomortükrözést szeretnénk elkerülni"

        A betegek többsége a gyomortükrözéstől már előre bestresszeli magát, és ha
        150-es pulzussal, remegő lábbal megyünk oda, akkor az már tényleg csak
        rosszul sülhet el, aki izgul, az már a cső látványától is öklendezni kezd.
        Ha normálisan állunk hozzá, nem olyan borzasztó, ráadásul a helyi
        érzéstelenítés is segít! És azt a semmi más vizsgálattal nem
        helyettesíthető (!!) hatalmas előnyt nyújthatja, hogy az orvos a saját
        szemével látja tisztán, hogy mi a helyzet odabent. Ezt semmi ultrahang,
        vérvétel nem pótolja! Ha tehát a gyomorpanaszok nem javulnak, és a
        belgyógyászuk szükségesnek látja, ne mondjanak rá nemet.

        A Frontin nem annyira erős, mint ahogy ön gondolja. Ha mondjuk a 0.25mg-os
        adagot szedi, az nem sok. Ez egy feszültségoldó, viszont nem lenne helyes,
        hogy a munkahelyi megoldatlan stresszt ezzel próbálják a padló alá
        söpörni, mert egyrészt a gyógyszer ezt nem oldja meg, másrészt tartósan
        szedve hozzá lehet szokni.

        Jó egészséget kívánva:

         Dr. Dinya Zoltán   pszichiáter

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-08-24 16:28:14; Megválaszolva: 2011. augusztus 04., 10:10

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...