• Pánik? Depresszió? Lelki csalódás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        17 évesen nagy első szerelmi lelki csalódáson "estem át". Nem hevertem ki szerintem még a mai napig, bár ma 24 éves boldognak mondható menyasszony vagyok.A nagy első szerelmi szakítás után belebonyolódván egy kapcsolatba menekültem, amikből én jöttem ki a "rossz" félként, és zaklatásnak lettem kitéve.Pszichiáterhez jártam egy évig, szedtem a gyógyszereit amiket felírt, mert pánikbeteg lettem, depressziós voltam.Majd úgy tűnt helyrejöttem, mert képes voltam tanfolyamra járni, életemet élni.Közben viszont nem tudtam leszokni, letenni a Fronztin0.25-öt.Aztán nem is tudom hogyan sikerült de időre elmúlt minden.Majd megismerkedtem a jelenlegi kedvesemmel, kiegyensúlyozott a kapcsolat.De azzal kezdődött ujra az egész kálvária a depresszióval, a rosszullétekkel, pánikkal, amikor egyszer eléheztem.Nem volt időm enni.Azóta megint küzdöm ezzel a problémával.Ez alatt az évek alatta jártam kivizsgálásokra.Szivemmel rednben találtak mindent, pedig ritmuszavarom volt.Gyomortükröt végeztek, és átfuródás nélküli fekélyt írtak a lapomra, de Pariettel kezeltek.Az orvos pedig ha komoly lett volna a baj mondta volna, de igy csak annyit mondott hog ysemmi baj csak sok egy picit a gyomorsav. A gyomorsavammal, gyomorfájással, diszkonfortérzésemmel megyek állandóan a házidokihoz, aki azzal vigasztal hogy tavasz meg ősz.Most is mentem a laborba vérvételre, és a háziorvosom szerint iskolapélda, egy plusz és egy minusz sem volt rajta bejejlöve, Normális esetben örülnék is neki, de ez olyan mintha bebeszélném magamnak ezeket a tüneteket:diszkonfortérzés, néha szédelgés, de nem forog a világ,vérnyomászuhanás hirtelen,hozzáteszem szemüveges vagyok, de most lett uj szemüvegem.Nincs olyan nyugtató vagy kedéllyavító amitől nem lennék álmos, és kómás?Természetgyógyásznál jártam ezekkel évekkel ezelőtt a kezdetek kezdetén, de kiadtam a sok pénzt a löttyökre és nem használt semmit. Volt Helicobakter Pylorim.Az mitől lett?Egy kisebb futástól már kivagyok, fulladok, lemegy a vérnyomásom, és le kell ülnöm mert gyenge a lábam. Mit kéne csinálnom?Kérem segítsen!Köszönöm a válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a depreszió témában

        Tisztelt Kérdező!

        Az "első nagy szerelem" maradandó emlék, de 7 év távlatából ennek már tényleg csak emléknek kellene lennie. Ha Önt idézve, ezt nem heverte ki, akkor Ön most sajnos aligha nevezhető "boldognak mondható menyasszonynak", illetve a boldog szó nehezen állja meg a helyét. Nem zárom ki, hogy jelenlegi kapcsolata nem optimális az Ön számára, a jelenleg felerősödött tünetei és az, hogy most is orvoshoz fordult ezen levél formájában, leginkább arra utal, hogy közeleg az esküvő időpontja, emiatt Önben egyre több a kétség és szorongás, és nem biztos benne, hogy ki szeretné mondani a másoknál boldogító igent.

        Mint oly sok esetben élőben és itt a neten is, Önnek is azt mondom, ne a következményes szervi tünetek sokaságában merüljön el, mert ez egy komoly személyiségzavar felé vezető út lenne, hanem a problémák okát ismerje fel, és azt kell megoldani.
        Csak találgatok látatlanban, de Önnek talán leginkább arra lenne szüksége, hogy átgondolni és rendezni tudja a magánéletét, és egy valóban jó párkapcsolatban, egy türelmes partnerrel feledni tudja az Önt ért zaklatásokat. Hogy ezt a jelenlegi kapcsolata tudja-e megadni Önnek, vagy tovább kell keresgélnie, azt Önnek, vagy inkább Önöknek kell érezni és tudni, szükség esetén hasznos lehetne ismét pszichológushoz járni, sőt akár vőlegényével együtt, mint párterápia!

        A Frontin szedését szerencsés lenne abbahagynia, ez a gyógyszer csak átmeneti megoldás lehet, a magánéleti problémáit, melynek következménye a szorongás és az abból tovább eredő tünetek, ilyen tabletta önmagában nem tudja megoldani.

        Jó egészséget kívánva:

         Dr. Dinya Zoltán

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-08-19 08:51:46; Megválaszolva: 2011. augusztus 04., 07:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...