• Epilepsziás gyerek

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        2 és fél éves kislányom 6 napja nem hajlandó az epilepsziája miatt felírt gyógyszereit bevenni, sír a gyógyszer nevének hallatától is, ami egyébként egybeesett egy vírusos hasmenéses fertőzés kialakulásával. Pedig már minden tőlünk telhetőt megtettünk az ügy érdekében, több orvos tanácsát is kikértük, de mindenki tanácstalan. Mi a teendő ebben az esetben? Várom mielőbbi válaszát! Köszönettel!

        WEBBeteg szakértő válasza a epilepszia témában

        Kedves Kérdezőnk!

        A két és féléves kisgyerek számára a határozott, de nem durva módon elmondott tény sokat segíthet. Pl. ezt a gyógyszert most be kell venned! - és beadni. Ha lehet, kristálycukorba tenni, gyümölcsjoghurtba, mézbe.

        Lehet egyezséget kötni: pl.választhatsz, joghurtban, vagy cukorban akarod bevenni... de a tényt, hogy be kell venni, azt éreznie kell. Nem kell kérlelni, meg kell mondani, hogy a betegsége miatt be kell venni a gyógyszert. Utána valami jóval érdemes megajándékozni, megdícsérni, megölelni.

        Az a legfontosabb, hogy ha muszáj, akkor érezze, hogy muszáj. Sose szabad durvának lenni, kérlelgetni hosszasan, imádkozni, győzködni. Ezzel csak a feszültsége nő és az ellenállása. Éreznie kell, hogy a szülei tudják, hogy neki mire van szüksége. A betegségben a gyógyszerre és a szeretetre, bizalomra.

        Ha epilepsziája bizonyított és muszáj rá gyógyszert szednie, akkor az egészsége érdekében kell határozottnak és következetesnek lenniük.

        Bízzanak magukban! Nehéz dolog, de meglátják, megszokja és gond nélkül beveszi majd.

        Üdvözlettel: Kazimir Ágnes gyermekpszichológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-08-14 14:27:57; Megválaszolva: 2011. augusztus 03., 19:30

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...