• Ripedon (riszperidon-4mg) abbahagyása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Márciusban Édesanyám bekerült a pszichiátriára (nyílt osztály), ahol az első naptól kezdve szedte a ripedont (4mg) kb. 6 hétig (1 szem/nap), ezt követően fél szemet/nap kb. 3 hétig, majd csak egy negyedet kb. 1 hónapig. (Már itthon van) 2 és fél hete egyáltalán nem szedi, mert napról-napra egyre rosszabb lelkiállapotba került, egyre depressziósabb lett, ráadásul mellékhatásként előtej (mai napig) és menstruáció kimaradás jelentkezett. Úgy éreztük többet árt, mint használ........Ezért abbahagyta már 2,5 hete. Lelkileg sokkal jobban van azóta. Kezdetben napi szintű nagyon minimális hasmenés jelentkezett, mellette órákig tartó gyomorremegés ami a mai napig fennáll. A kérdésem az lenne, hogy mikor fog elmúlni a gyomorremegés? Mennyi idő míg kiürül a szervezetéből a gyógyszer? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a emésztőszervi panaszok témában

        Tisztelt Kérdező, Két és fél hét elteltével valószínű, hogy nem a Ripedon okozza a panaszokat. Lehet, hogy szorongás, feszültség áll a tünetek hátterében. Ha nem múlik az elkövetkező napokban, akkor fel kéne keresni a háziorvost,és kérni a segítségét. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita

        Kérdés: 2017. július 02., 17:09; Megválaszolva: 2017. július 03., 09:27

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...
        Már évekkel ezelőtt tapasztaltam magamon, hogy rettenetesen stresszes vagyok, a mindennapjaim nagy részén nagányosnak érzem magam, van, hogy még társaságban is, ha nem a megfelelő emberek vesznek körül. Mozgássérültként születtem, ami miatt...
        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Édesapámnak tavaly augusztus óta szédüléses panaszai vannak. Járáskor egyensúlybizonytalanságot érez, majdnem állandóan. Álláskor, üléskor, fekvéskor hasonló panasza nincs. Lábai régóta fáznak, bal lába...