• félreértés tisztázása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő ! Pszichiátriai gondozás alatt állok állami intézményben, emellett egy enyhe pajzsmirigy betegséggel is gondoz endokrinológus. Amikor az endokrinológusnál voltam, megkérdezte, hogy milyen gyógyszereket szedek. Felsoroltam, hogy controloc, truxal (ezt a másodikat a pszichiátriai gondozó írja fel), zyllt, cognit (ezeket pedig ideggyógyász, más, nem pszichiátriai betegségre). Mivel elég artikulálatlanul beszélek, az endokrinológus az utóbbi kettőt félrehallotta, és azt írta a leletére, hogy controloc, truxal, és TRITTICO gyógyszereket szedek. TRITTICO nevű gyógyszerről eddig nem hallottam, soha nem láttam ilyet. Most viszont ezt az endokrinológiai leletet az asszisztens elkérte a pszichiátriai gondozóban, hogy megnézzék, mondták, például, hogy lássák, milyen egyéb gyógyszereket szedek. Beadtam az asszisztensnek, eltették egy fiókba, gondolom. Lehet, hogy valamikor a pszichiáterem is rá fog nézni. És látni fog egy TRITTICO nevű gyógyszert amit én soha nem szedtem, viszont úgy fog tűnni, mintha ilyet én szednék. Azért probléma, mert most utána néztem, és látom, hogy ez a TRITTICO- szerencsétlenségemre - egy másik, és éppen sajnos szintén éppen pszichiátriai gyógyszer. Így aztán a pszichiáter azt gondolhatja, hogy olyan pszichiátriai gyógyszert szedek amit ő nem írt fel, akkor meg ki.. gondolom el tudja Ön is képzelni, hogy ebből milyen félreértés lehet.. Miközben csak most látom az interneten hogy mi ez a TRITTICO, amit az endokrinológus véletlenül, a zyllt és cognit szavakat rosszul értve, és ezt értve helyette, odaírt. Nem tudom, hogy mit tegyek, ha megmondom, nekik, hogy nem TRITTICO, hanem Zyllt és Cognit elhiszik-e egyáltalán.. Hogyan tisztázzam ezt a véletlenül előállt félreérthető helyzetet ? Előre is köszönöm segítségét.

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a gyógyszerszedés témában

        Tisztelt Kérdező, Azt javasolnám, hogy mindezt írja le, és juttassa el az Ideggondozóba. Biztosan meg fogják érteni, hogy félreértés történt és korrigálni fogják a papírjait. Üdvözlettel: Dr. Pávölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita

        Kérdés: 2017. július 02., 02:25; Megválaszolva: 2017. július 03., 09:23

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdv 23 éves férfi vagyok kiskoromba kezdődött hogy hangokat hallottam elalvas előtt meg ha keveset aludtam ezt az orvosom nem differenciálható skizofréniának diagnoztizálta ).4 hónapja gyogyszermentes vagyok semmit nem szedek es annyira jol erzem...
        Tisztelt Doktornő, Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mire utal, miként lehetséges az, ha én képes vagyok az agyamat érezni? (csakúgy, mint a gyomromat, tüdőmet, vagy más egyéb szervemet) Ismerőseim körében senki nem "képes" erre"....
        Jó napot! Erős szorongásos zavarok, melyek párkapcsolatban, és egyéb társaságban jelentkeznek, s ezek mellékhatásai miatt felkerestem egy pszichiátert. Akivel sok gyógyszert kipróbáltunk de az egyetlen negatív mellékhatásmentes gyógyszer...
        Tisztelt Doktornő 30 éve dolgozom folyamatos műszakban, éjszakázom is.Két éve kezdtem el antidepresszánst szedni, állandó szorongásra és alvási problémákra, amit édesapám halála felfokozott.Azt gondolom, a munkakörülmények miatt alakult...
        Tisztelt doktornö! Nem is tudom hol kezdjem.Gyerek korom óta félek a sulyos betegségektöl.Akkor ez a dolog még nem volt olyan erős de mostanra nagyon minden napomat ki tölti nincs nap hogy ne lenne valami bajom. Hol a hasam fájt hónapokig hol a...
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...