• Frontin függőség

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt dr. Úr dr. Nő! András vagyok 32 éves és 14 éve szedek pszichiátriai gyógyszereket. Az egész úgy kezdődött, hogy 18 és fél éves koromban egy bal oldali nagyon erős fejfájásom volt. Elmentem a háziorvoshoz aki migrénre gyanakodott és erős fájdalomcsillapítót írt fel ami nem használt. Ezután is visszamentem és kb 1 hónap múlva beutalt az idegosztályra. Ott kaptam 0.25 mg rivotrilt és a fejfájás megszünt. Igenám. De ezután szemilyiségzavart, pánik és szorongást is diagnoztizáltak és 0.5 mg xanaxot írtak napi 3x1-et és kedéllyavítót amit időnként cserélgettek. Ebben az időben egész jól elvoltam , dolgozni tudtam stb. De 2015. szilveszterén sokat ittam xanaxra, olyannyira, hogy másnap estére nagyon rosszul lettem, kórházba kerültem addiktológiára. Ott voltam kb egy hónapot. Pszichotikus zavart, mániás fázist, bipoláris affektív zavart állapítottak meg. Ezekre megkaptam a megfelelő gyógyszereket és az év vêgére el is múltak, kivéve a bipoláris zavart. Ami úgy tudom egy életen át tart. Ezen kívül jelenleg nem meghatározott személyiségzavarom is van. És rekurrens depresszió. A gyógyszereim 3x1 mg frontin, 2x300mg convulex és este 45 mg mizapin. De ezek mellett is szorongok. A kérdésem a következő: 14 évnyi xanax, frontin szedése okozhatott maradandó károsodást nálam, mert úgy érzem mostanában, hogy gyengébb a memóriám nem vág úgy az agyam. A lényeg hogy le akarok szokni a frontinról mert szerintem már ettől vagyok depressziós. Lehetséges ez? Továbbá mizapint kb 7-8 hete szedem és 1-2 hete öngyilkossági gondolataim vannak. Ez lehet a mizapintól? Azt el tudom fogadni, hogy bipoláris vagyok de azt nem, hogy 14 éve benzodiazepint kell szedjek. Le akarom tenni de akkor nagyon kemény elvonási tüneteim vannak. Kérem adjon tanácsot, hogyan tehetném le mert szerintem ez okozza már a bajt. Kórházba, addiktológiára nem megyek itthon akarom letenni. Esetleg kiegészítő gyógynövényeket vagy vitaminokat vagy és ásványi anyagokat tudna ajánlani ami segítene a leszokásban?

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a gyógyszer témában

        Tisztelt Kérdező, A Frontin ennyi éves szedés után már lehet, hogy hatástalan, ugyanakkor kialakulhatott a függőség, ami miatt elvonási tünetek lépnek fel, ha nem veszi be. Azt tanácsolnám, ha el akarja hagyni, azt nagyon lassan, felenként csökkentve tegye, több hét, vagy hónap alatt. A Mizapin több hetes szedés után már nem szokott új mellékhatásokat okozni, így öngyilkossági gondolatokat sem. Ezek miatt keresse fel a kezelőorvosát, és vele beszéljen erről, illetve az esetleges gyógyszer változtatásról. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita

        Kérdés: 2017. május 07., 19:11; Megválaszolva: 2017. május 14., 13:21

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...
        Már évekkel ezelőtt tapasztaltam magamon, hogy rettenetesen stresszes vagyok, a mindennapjaim nagy részén nagányosnak érzem magam, van, hogy még társaságban is, ha nem a megfelelő emberek vesznek körül. Mozgássérültként születtem, ami miatt...
        Tisztelt Doktorúr/Doktornő! Édesapámnak tavaly augusztus óta szédüléses panaszai vannak. Járáskor egyensúlybizonytalanságot érez, majdnem állandóan. Álláskor, üléskor, fekvéskor hasonló panasza nincs. Lábai régóta fáznak, bal lába...
        Üdv 23 éves férfi vagyok kiskoromba kezdődött hogy hangokat hallottam elalvas előtt meg ha keveset aludtam ezt az orvosom nem differenciálható skizofréniának diagnoztizálta ).4 hónapja gyogyszermentes vagyok semmit nem szedek es annyira jol erzem...
        Tisztelt Doktornő, Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mire utal, miként lehetséges az, ha én képes vagyok az agyamat érezni? (csakúgy, mint a gyomromat, tüdőmet, vagy más egyéb szervemet) Ismerőseim körében senki nem "képes" erre"....
        Jó napot! Erős szorongásos zavarok, melyek párkapcsolatban, és egyéb társaságban jelentkeznek, s ezek mellékhatásai miatt felkerestem egy pszichiátert. Akivel sok gyógyszert kipróbáltunk de az egyetlen negatív mellékhatásmentes gyógyszer...
        Tisztelt Doktornő 30 éve dolgozom folyamatos műszakban, éjszakázom is.Két éve kezdtem el antidepresszánst szedni, állandó szorongásra és alvási problémákra, amit édesapám halála felfokozott.Azt gondolom, a munkakörülmények miatt alakult...
        Tisztelt doktornö! Nem is tudom hol kezdjem.Gyerek korom óta félek a sulyos betegségektöl.Akkor ez a dolog még nem volt olyan erős de mostanra nagyon minden napomat ki tölti nincs nap hogy ne lenne valami bajom. Hol a hasam fájt hónapokig hol a...