• Depresszió főként testi tünetekkel?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Az alábbi főként testi tünetektől szenvedek lassan két éve, rengeteg fizikai vizsgálat (közte agyi MR is) nem adott érdemi választ.Mindössze enyhe deréktáji gerincproblémát találtak. Tünetek: - Derékban, alsó hasfalban, lágyékban, felső hátban görcsös, feszülő, szúró-vágó, nyilaló érzések - Kiégettség érzés, letargia, enerváltság, örömérzet hiánya, enyhe szédülés és látászavarok, émelygés. - Korábban kedvelt szabadidős tevékenységek nem kötnek le. - Mozgás magabiztosságának csökkenése, rugalmatlan, gépies mozgás - Semmilyen pozícióban nem lelem kényelmem, egy állandó testi diszkomfort érzés jelentkezik, nem tudok ellazulva pihenni, ugyanakkor alvásprobléma nem jelentkezik. Lehetséges, hogy az ún. testi tünetekben maszkírozott, larvált depresszióban szenvedek? Ha igen, akkor a Coaxil vagy az Aurorix nevű antidepresszánsok valamelyike alkalmas lehet a problémámra? Negatív szexuális mellékhatású antidepresszánsokat ugyanis, ha egy mód van rá, szeretném elkerülni. Válaszát előre is köszönöm.

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a pszichoszomatikus tünetképzés témában

        Tisztelt Kérdező, A leírt tünetek alapján valószínűsíthető az Ön által megfogalmazott diagnózis. Mindkét antidepresszáns alkalmas lehet a tünetek kezelésére. A Coaxil esetében a pszichoszomatikus tünetképzés egyik fő indikációs területe a gyógyszernek, úgyhogy azt javaslom először megpróbálni. Persze mindezt egy kollégám bevonásával. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita

        Kérdés: 2017. április 23., 18:57; Megválaszolva: 2017. április 25., 13:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! 2015 elején kényszergyógykezelésre ítéltek. A történetnek ami ezt kiváltotta azt hiszem nincs jelentősége. Páromnak speciális munkája volt és belefutottunk egy "projektbe" ami "kifogott rajtunk". Három hétig tartottak bent....
        Tisztelt Doktornő! 2 hete szedek Coaxilt az előírt napi 3x1 dózisban. Azt szeretném kérdezni, hogy szedhető-e e mellé napi 1x1 Wellbutrin 150 mg SR gyógyszer? (A Wellbutrint elsősorban a dohányzásról való leszokást segítő hatása miatt...
        Kedves Doktornő! Erős szorongásos zavarok és emiatt kialakult depresszió kezelésére a pszichiáterem Rexetin szedését írta elő. 2 hete szedem a gyógyszert, az első 5 napban csak felet (10mg) majd, kb másfél hete már napi 20mg-ot. Sajnos az...
        Tisztelt Doktornő! Épphogy gimnazista gyermekem megismerkedett két évvel idősebb iskolatársnőjével. A lány számára a dolog addig volt érdekes, amíg fiam fülig szerelmes lett.A lányt már nem érdekli a dolog, mégis függésben tartja....
        19 éves vagyok és körülbelül 5-6 éve, amióta elkezdtem kozépiskolába járni remeg a kezem. Nem mondhatom, hogy stresszes életet élek és ha megszokott környezetben vagyok, akkor alig észrevehető, szinte mozdulatlan. Ha idegen társaságba...
        Tisztelt Doktornő! Pszichiátriai vizsgálaton ezt a pszichológusi véleményt kaptak:"Személyiségfejlődésében pszichopátiás tendencia jelentkezik, paranoid-szenzitív jegyekkel." Az lenne a kérdésem, hogy ez pontosan mit jelent? Csak ebből...
        Tisztelt orvos! Az lenne kérésem hogy pontosan leírná nekem a cián és az arzén pontos tüneteit és hogy mennyi ido alatt hatnak kicsit hipochonder vagyok és mostanában elkezdtem félni a mérgezésektől nem merek már sehol sem enni és...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita pszichiáter asszony! A véleményét szeretném megkérdezni az alábbiakról: 54 éves, évtizedek óta pánikbeteg nő vagyok. Nagyon hosszú ideig (folyamatos gyógyszerszedés mellett) teljes életet éltem, már csak...
        Tisztelt Doktornő! A segítségét szeretném kérni mert sajnos már 4 éve több problémával is szembe kell néznem nap mint nap és ezek a problémák hatással vannak a mindennapjaimra és úgy érzem,hogy már nem bírom sokáig. 19 éves fiú...
        Tisztelt Doktornő! Nekem egy olyan problémám lenne, hogy nagyon stresszes volt az utobbi pár évem és nem is éltem nemi életet. Külföldön dolgoztam, nemrég hazajöttem és sjanos a libidom a béka segge alatt van. Nem is ment a kapcsolat sajnos...