• Maszturbálás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! A kislányom egy hónap múlva 2 éves.Nem is tudom pontosan mikor kezdődött (újra), hogy úgy alszik el hogy előtte izgatja magát, hason fekve fel le mozgatja a csípőjét. Tudom hogy ez valamilyen szinten normális is lehet, de komolyan kezdek aggódni hogy valami baj van.A körülmények: 4 hónapja kistesója született, illetve másfél hónapja bölcsibe is jár már,ahol egyébként jól érzi magát, minden rendben.Először kb 8-9 hós kora körül kezdte akkor nem volt "rendszeres" aztán valahogy el is múlt, de most napi szinten minden este csinálja és ha itthon alszik délután akkor a délutáni alvás előtt is, sőt van hogy hallom hogy felébred a a déli alvásból és csinálja.Tőlünk nem leshette el ez biztos.Régebben ölben volt altatva,aztán lassanként elhagytuk, megbeszéltük vele hogy aludjon, ha kell a szomszéd szobában vagyunk, szóljon és megyünk.Néha kicsit pityeregve szólt, mentünk is aztán elhagyta és aztán kezdődött ez.Eleinte nem is szóltunk ezért mert majd elmúlik alapon ráhagytuk, de már nem tudom hogy ez normális e még, hogy ez minden elalvásnál így működik.Mondjuk gondolom a bölcsiben nem.Doktornő mit mondd? Mit tegyünk? tegyünk egyáltalán valamit? Tisztelettel : aggódó anyuka

        Dr. Pálvölgyi Rita válasza a maszturbálás gyermekkorban, stressz, gyermeknevelés témában

        Tisztelt Kérdező! A gyermekkori maszturbálás nem betegség, a feszültség levezetésének egy módja. A nagy változások, melyek kislánya életében bekövetkeztek, vélhetően ismét aktiválták ezt a korábbról már ismert módját a feszültség, szorongás oldásának. Talán érdemes szólni a bölcsiben, ne érje váratlanul a dadusokat, ha ott is tapasztalnák. Bizonyára el fog múlni ismét, ha a feszültség alábbhagy. Ha mégsem így történne, gyermekpszichológushoz lehet fordulni, nem annyira a jelenség, mint inkább a hátterében meghúzódó, feltorlódó érzések miatt. Üdvözlettel: Dr. Pálvölgyi Rita

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pálvölgyi Rita
        pszichiáter, pszichoterapeuta Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Pálvölgyi Rita

        Kérdés: 2015. november 16., 11:57; Megválaszolva: 2015. november 16., 14:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! 17 éves koromban szüleim magánorvoshoz vittek, aki felállította a diagnózist. Családi és pénzügyi okok miatt azonban nem tudtam további vizsgálatokra menni, az ajánlott terápiát és gyógykezelést megkapni. 18...
        Tisztelt Doktornő! Mirzaten 15 mg-ról váltok gyógyszert dulodet 15mg-ra.Az orvosom /akit nagyon szeretek,/ szabadságon van és nem szeretném zavarni. Azt mondta, hogy egyik napról a másikra /este szedem/cserélem a két gyógyszert. Kicsit...
        Tisztelt Doktor Nő, barátnőm agyérelmeszesedésben szenved, agyának fehér állományában folytonossági hiányok vannak. Sok mindent elfelejt, és többször megkérdez, de intelligens, kedves nő, sokáig ezt nem vették észre rajta. 17 hónapig én...
        Üdvözlöm. Már lassan 1 éve a 18 kerületi pszichiátrián kezelnek most visszont megváltozót a lakóhelyem és a 10 kerületbe vagyok bejelentve. Az lenne a kérdésem hogy elfognak látni a 18 kerületben vagy kötelező orvost váltanom? Nem...
        Tisztelt dr. Úr dr. Nő! András vagyok 32 éves és 14 éve szedek pszichiátriai gyógyszereket. Az egész úgy kezdődött, hogy 18 és fél éves koromban egy bal oldali nagyon erős fejfájásom volt. Elmentem a háziorvoshoz aki migrénre gyanakodott...
        Tisztelt Doktornő! Azt szeretném megkérdezni, hogy a bipoláris zavar és a mániás depresszió ugyanaz, vagy két különböző fogalom orvosi értelemben. Ha az utóbbi lenne az igaz, akkor érdekelne, hogy a mániás depresszió egy fajtája a...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbi főként testi tünetektől szenvedek lassan két éve, rengeteg fizikai vizsgálat (közte agyi MR is) nem adott érdemi választ.Mindössze enyhe deréktáji gerincproblémát találtak. Tünetek: - Derékban, alsó...
        Tisztelt Dr nő! Javasolta a Rivoltril gyógyszer szedését,kérdésem az lenne ,hogy a loratadint eközben ne szedjem?Mennyire erős gyógyszer ,nem szokok hozza ha elkezdem szedni?Recept nélkül is kapható?Mennyi ideig szedjem?Köszönöm válaszát.
        Halál vágyam van 17 éves koromtól!!!
        Tisztelt Doktor nő/úr! Van nekem egy 16 éves lányom, aki januàr óta hánytatja magát, mert kövérnek érzi magát. Most, hogy ez kiderült beleegyezett hogy eljön velem orvoshoz, de azt mondja azért csinálta, mert őt ez megnyugtatta. A kérdésem...