• Gyermek pszichológia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő! 8 éves a kislányom az apukájával idáig nem volt semmilyen kapcsolata az elmúlt 11 hónapban nem is látta az apukáját,az apai nagymama rendszeresen vitte,lányom szeretett is menni de tavaly januárban valami történt és nem akar menni.Tavaly 3 hónapig majdhogy nem folyamatosan beteg volt ahogy haza jött a mamától rögtön vissza esett.Április óta nem megy a mamához és a lányom teljesen megváltozott jó irányba kinyílt,magabiztosabb lett,bátrabb,közlékenyebb ezt az ovónők megerősítették.Szeptemberben kezdtünk az iskolát a téli szünetig nem volt semmi gond.Karácsonykor az apuka jelentkezett meglátogatta a gyereket de a lányom elbújt előle én kivette az apukához de a lányom rá sem nézett az apujára.A tanítok azt mondták h visszahuzódobb lett és a teljesítménye romlott.Az apukájáról nem szívesen beszél,megfogalmazza h nem akar találkozni vele.Az apuka szeretné tartani vele a kapcsolatot.Én most nem tudom h mi lenne jó a lányomnak.Idáig h nem volt kapcsolata az apukájával minden rendben volt tudom h szüksége lenne az apukájára is de a lányom nem akarja,én meg nem akarom h vissza fejlődjön akkor nem lenne értelme a terápiának(diszlexia irányába veszélyesztetett) amit idáig elértünk.Lányom szeret rajzolni szineket szereti használni de mikor az apuka megjelent utána csak fekete szinnel rajzolt,szinezett.Mit kellene csinálnom? Válaszát előre is köszönöm.

        Kovács Piroska válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Asszonyom! A diszlexia terápia az írás-olvasás tanulását segíti. Ami pedig a gyermek rajzaiban megjelenik,amiről Ön ír, az egy természetes reakció a szorongást okozó helyzetre. Ezen a helyzeten Önök, felnőttek, tudják átsegíteni a kislányt pl. azzal, hogy megállapodnak a rendszeres látogatásban és abban, hogy azt az apa be is tartja! Kezdetben pedig Ön is velük van, amíg a kislány számára újból természetessé válik az apjával való kapcsolat. Érdemes egy mediátor közreműködésével megállapodni és azt írásban is rögzíteni, hogy valamennyi fél komolyan vegye a vállalását és a kötelezettségeit! Üdvözlettel: Kovács Piroska

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2012. január 10., 11:16; Megválaszolva: 2012. január 11., 20:34

        Tudjon meg többet: pszichés probléma
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy a fiam (28 éves)egy hete pánikrohamot kapott. (Remeg a gyomra, aztán az egész teste és hány). Kihívtam az ügyeletet, aki 0,25mg-os Frontint írt fel neki. Elkezdte szedni, de ugyanúgy...
        Tisztelt Doktornő! Felszívódási zavarok miatt különböző vitaminokat és táplálék kiegészítőket szedtem a meglévő antidepresszáns ssri gyógyszereim mellé. Az lenne a kérdésem, hogy kialakulhatott-e szerotonin szindróma? Szorongásos...
        Jó napot kívánok.18 éves lány vagyok,szakmunkás tanuló.Kb két hónapja ismeretlen rohamok törnek rám,pl.ha össze veszem a párommal valami olyanon amiről nem tehetek és kimondom neki hogy nem tehetek róla,elkap egy,, ordítás, addig orditok...
        Jónapot kivánok! A párom pánikbetegsgben szenved másfél éve! Legelőször amikor jelentkeztek nála az elsö tünetek, rögtön orvoshoz fordultunk (pszichológus). A doktornő javaslatára kezdett el antidepresszánst ( Cipralex) és Frontint szedni!...
        A férjemmel kapcsolatban szeretném kérni a véleményét. Rendkívül intoleráns, a legapróbb kellemetlenségektől is kiborul, ordítozik,. Előfordult, hogy egy apróság miatt – amire nem számított és kellemetlen volt, valóban- földön fekve...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy már több hónapja utazás előtt és közben nagy félelmem van. Mindig az jut eszembe, hogy baj történik velünk az úton. Már az utazás előtt elkezdek aggódni, egyszerűen úgy érzem...
        Tisztelt Doktorno 20 eve ereztem eloszor panikfelelmet egy koncerten,azota kerulom a tomeget,zart helyeket.Iden egy hosszas aramszunet es hosszantarto stresszhelyzet hatasara kiujult ez az erzes.A problemak korulottem megoldodtak nagyreszt bennem viszont van...
        Tisztelt doktornő, párom több éve Cipralex- Lamolep párosítást szed bipoláris betegségére. Reggelente 5 mg Cipralexet, és egy 100 as Lamolepet, ez egyensúlyban tartja már több éve, egészen pici évenkénti ingadozással. Tíz napja emelkedő...
        Tisztelt Doktornő! Bipoláris zavarral (BNO: F3180) és emocionálisan labilis personopathiával diagnosztizáltak (F6030), és azt szeretném kérdezni, hogy utóbbi egyenlő -e a Borderline személyiségzavarral? Tisztelettel, Balázs
        kedves webbeteg körülbelül 2 hete olyan érzésem van, mintha nem érzékelném a külvilágot. ugyen el tudok látni mindent, de olyan mintha álmodnék. Most már viszont kb 1 hete az is előjött, hogy egész nap olyan, mintha nem aludtam volna semmit,...
        Kedves Dr.Nő! Van nekem egy 6 éves kisfiam.Olyan gond van vele hogy vendégségben lefagy ha mi megyünk vagy ha hozzánk jönnek akkor is.min egy fél vagy 1 óra is kell néha mire feloldódik,pedig csak olyanok jönnek akiket ismerünk és összejárunk...
        mostanaban ok nelkul szorongas tor ram bizonyos helyekn
        Üdvözlöm. Sajnos betegségem miatt gyógyszert írt fel orvosom. E mellett több vitamint (c vitamin, omega 3-6-9) szedek. Lassan letehetem a gyógyszert, mert már jobban érzem magam egy éve szedem (orvos javaslata)! Most olvastam a Ginkgo Biloba...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy olyan problémával küzdök, hogy nem birok társalogni az emberekkel. Beleértve a szüleimet, testvéreimet, barátaimat és az idegeneket is. Pár mondat erejéig elbeszélgetek velük (pár percig) de hosszasan nem tudok...
        Kedves szakértő Úr/ Hölgy Egy kérdéssel fordulok Önhöz. Mostanában szinte folyamatosan olyan érzésem van, mintha nem is itt lennék. Tudom hülyén hangzik, amit mondok,előre leszögezem, hogy nem szedek semmilyen szert, viszont nem szeretnék...
        Tisztelt doktorno! Egy eve elkezdtem fogyokurazni, sikerult is megszabadulnom 9-10kg-tol. A szenhidratfogyasztast drasztikusan lecsokkentettem es egy honapja eszrevettem magamon, hogy egyre rosszabb a lelki allapotom, folyton feszult vagyok es rosszkedvu....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves nőbeteg vagyok, diagnosztizált bipoláris kórképpel. Január 5-e óta gyógyszerváltás történt kezelésemben, jelenleg Depakine chronot, Citapramot és Olazepine Tevát szedek. Előtte Citapramot és Xanax Retard-ot...
        Tisztelt Doktornő! Mint az a diagnosztizált betegségekben olvasható, több pszichiátriai betegségen is szenvedek. Gyermekkoromtól kezdve rengeteget csúfoltak, ami a gimnáziumban sem fejeződött be. Csúfoltak a szemem, az alakom, mellem miatt,...
        A fiam 40 éves.Egy gyülekezet tagja 10 éve, azóta cölibátusban él(előírás).Azelőtt komolyan drogozott,gyógyszerezett,ivott és ami ezzel jár.Egyre jobban elhatalmasodik rajta a vallási fanatizmus.Örültem a gyülekezetnek,( én is megtértem...
        Tisztelt Doktornő! Segítségét kérem abban, hogy miként tudnék leszokni a Cipralexről. Majdnem egy éve szedem, az orvos, aki felírta, azt mondta, lehet hogy évekig kell szednem. Pedig panaszmentes vagyok. Ráadásul azt vettem észre, hogy "butít"...